Sider,

mandag den 1. august 2016

Så er ferien slut

Første arbejdsdag efter ferien er vel overstået, pyh...det er hårdt at komme igang igen. Heldigvis skal jeg kun arbejde en enkelt uge, inden jeg igen har en uges ferie. Det glæder jeg mig allerede til, for så står den på ren afslapning og hygge, uden at skulle male gøre rent og alt det andet, der følger med sådan et projekt. 
Nu skal det jo ikke lyde som hele ferien har gået med at arbejde, vi har også hygget og især nydt vores ferie på Samsø hvor vi rigtigt slappede af. Lidt billeder fra haven er der jo selvfølgelig også blevet taget, så her kommer en blandet landhandel fra de sidste dage.

Floks står så fint i haven lige nu. Jeg har lidt forskellige, men kan ikke huske navnene på dem.






Green Jewel med de første blomster.




Der er godt gang i både den lyse og de mørke sommerfuglebuske.



De bliver flittigt besøgt.



Der er nu også blevet tid til lidt rengøring i haven. Især det nye skyggebed under jasminen trængte voldsomt. 



Klematis Blue Angel imponerer stadig.



Klematis alpina er også kommet med lidt blomster igen.




Årets første nøkkerose.



Den smukke Lobelia jeg købte i foråret er sprunget ud. Den kan jeg heller ikke lige huske navnet på, gad vide om jeg har fået malerhjerne ;). Den er vist lidt er svær at overvintre, så måske skal den på vinterophold i drivhuset.




Jeg er helt vild med den stærke næsten lysende farve på blomsterne.


Sidste blomst i Clarie Austin for denne omgang.




Violfrøstjerne Hewitts Double, har som sædvanligt forlovet sig med sommerfuglebusken. 




Det lykkes at indfange en enkelt blomst i dagens blæst.





Altankasserne har det rigtigt godt og er super frodige.




Jeg er rigtig glad for de smukke ampel lathyrus, som væver sig mellem blomsterne.



Lathyrus i aftensolen.



Selvom det var sejt at komme igang i dag, så var det superskønt at komme hjem til nymalede stuer hvor vi næsten er i mål. Det er kun hyggetingene der ikke er helt på plads endnu, men det er jo prikken over iét så det vil jeg nyde i fulde drag.

Mange hverdags hilsner herfra ;)

5 kommentarer:

  1. Ja det er hårdt at starte arbejde igen, godt det kun er en uge, så du kan nyde en uges ferie igen. Se nu kan jeg hjælpe med din malerhjerne, du hjalp nemlig også mig. Jeg kunne ikke huske hvad fornavnet var :) Lobelia, men efternavnet er haspen purple, i øvrigt er du foran mig, for mine er ikke sprunget ud endnu. Den ene (jeg har delt dem) overvintrede ude, den anden i pavillionen, så var jeg helgarderet :)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  2. Skønne billeder af sommerfugle og helt tæt på - smukt...du må have et godt kamera, at du kan tage sådanne nærbilleder.
    Den dobbelte violfrøstjerne er helt vidunderlig.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
  3. Smukke billeder..:o) det er da ikke så ringe at kunne kige frem til endnu en uges ferie :o)
    Hilsner fra Linda

    SvarSlet
  4. Dejligt med disse skønne billeder, der er sol og sommer lige her, selvom vejret vist hat varieret en del. Det er også skønt at være på denne side af malerarbejdet, er jeg sikker på :)

    SvarSlet
  5. Hej Heidi.Ja !! så er hverdagen startet igen.Og har da også savnet mange bloggere her i ferietiden.
    Men dejligt ser der ud i din have.Den Blue Engel er jeg da lidt varm på.........må se om jeg kan finde en plads til den.
    Smukke floks.Og dejligt at du også kan se frem til endnu en uges ferie uden at skulle bruge den til at male stue.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen