Sider,

tirsdag den 9. august 2016

Blæsende feriedage....

Sidste ferieuge er godt igang og hvis vi bare kunne skrue ned, for den hårde blæst er vejret helt perfekt. Der komme en del regnbyger, men de er heldigvis hurtigt overstået og så er solen atter på banen.
Vinden gør det ikke let, at komme tæt på motiverne, men på afstand går det helt fint. Vandstenen er heller ikke tændt i disse dage, vandet simpelhen blæser af.



Den store græs danser elegant i vinden og er ikke let at komme uden om.



Der er ikke megen farve i det hvid/gule dråbebed for øjeblikket. Men solsikke Italien White og masser af nye skud i Chopin rosen er godt på vej, så inden længe er der forhåbentlig igen masser af blomster i bedet.



Mit uheld med at flytte Odyssey rosen ned oveni hovedet på violfrøstjernen Hewitts Double, ser heldigvis ud til at gå godt. De fordeler pladsen fint mellem sig og hvis jeg ikke klipper rosen for langt tilbage til foråret, kan de blive et smukt makkerpar til næste sensommer.



Æbletræerne i haven bugner af frugt og kan slet ikke holde sine grene oppe.



 Jeg er helt pjattet med den skønne lobelia Haspen Purple, som er ny i haven i år.



På denne tid af året, er en stor del af forsiden på stenvolden pakket ind i krybende timian.



Jeg holder meget af det grønne tæppe som har blomstet og tiltrukket masser af liv tidligere på sommeren. Som et forsøg plantede jeg sidste sommer et par solhatte sammen med timianen. Det går fint og de er begge kommet igen i år.




Green Jewel som står i et andet bed er også kommet igen. Der står to, men den anden er så lille og klein og kommer nok ikke til at blomstre i år.




Orange skipper som står i samme bed er heller ikke blevet så stor i år, men der er dog knopper på vej.



New Dawn som klatrer på tårnet i tøsebedet har blomstret ufattelig længe, og der kommer stadig masser af nye knopper.




For foden af rosentårnet blomstrer de fine rørblomster i selskab med lammeører.



Chokolade blomster.... dem havde jeg helt glemt at jeg plantede i foråret ;).



De første syriske roser er sprunget ud.



Busken står i skygge og blomstrer mest på bagsiden som vender mod solen. Det havde jeg ikke lige gennemtænkt da den blev plantet for år tilbage, så det er en lille udfordring at tage billeder af blomsterne.



Blue Angel står stadig som et smukt vandfald af fine lysblå blomster.



Det er ikke meget vi ser til sommerfuglene i denne blæst, men idag var der dog en enkelt som klamrede sig fast til sommerfulgebusken.



Det er skønt igen at ha ferie og dagene går med hygge og afslapning. I går tilbragte vi dagen omkring Hvide Sande, men der blæste så kraftigt, at jeg ikke fik taget et eneste billede. Istedet søgte vi i læ på en skøn fiskerestaurant og hyggede med svigerfar og svigerinde.
At det så også næsten er blevet til en lille bloggerferie var ikke planen, men det kan være svært at nå det hele, når man har travlt med at hygge og nyde ;)

Mange blæsende feriehilsner herfra ;)

10 kommentarer:

  1. Hej Heidi.Surt med al den blæst........jer da ret træt af den.
    Men dejligt at have ferie og kan gøre lige hvad man har lyst til.
    Jeg viser også mine store græsser.De er bare flotte i vinden.Og det er vist et rigtig godt æbleår..........for vores gamle Filippa er også fyldt med æbler.
    Din Blue Engel er bare fantastisk.Den er kommet på min liste.
    Og al den krybende timian ser bare lækker og blødt ud.Og som du skriver er her ikke mange sommerfugle lige nu i det blæseværd.Min blå Hibiscus har blomstre i over 14 dage.
    Og der er vist mange der holder en lille pause fra bloggen for tiden.
    Men ferien er vist ved at være slut rundt omkring.Fortsat god ferie.
    Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja der er ikke megen sommerferiestemning over vejret lige nu, det kommer vist først i næste uge, når vi starter på arbejde igen øv øv.
      Du kan roligt skrive Blue Angel på din liste, den er vidunderlig og blomstrer rigtigt længe.
      Ja æbler har vi nok af, men de er rigtig dårlige og træerne overlever kun fordi de giver en god stemning i haven.
      Sommerfuglene gør som os, søger læ og venter på sol og varme ;)
      Knus Heidi

      Slet
  2. Næh der var du jo, det var godt, du er savnet :) Også jeg har syrisk rose i indlægget i dag, bare i andre farver. Trods den megen blæst har du alligevel klaret at tage fine billeder som altid. Timians grokraft kender jeg alt til, ved du. Godt dine solhatte har klaret det. Blue Angel har næsten fået perlemorsskær, den er så fin.
    Det var ikke godt vejr, da I var her, men bedre end nu. Føj for en blæst.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg er lidt uregelmæssig i mit bloggeri, men popper op en gang imellem ;). Min gamle fader er blevet indlagt og det går der jo også lidt tid med. Heldigvis går det den rigtige vej og inden længe bliver han sikkert frigivet igen ;)
      Efter nogle år uden den store succes med at overvintre mine solhatte, er de kommet fint i år....så nu får man jo helt lyst til at købe mange flere ;)
      Vejret da vi var på Samsø, var da totalt luksus i forhold til det møgvejr vi døjer med nu, men ved ikke lige hvor jeg skal klage suk ...
      Knus

      Slet
  3. Tja, der er ikke meget sommer over august i år, men blæsten er nu generende. Der oser af skønne lyslilla farver i din have lige nu, hvor er det kønt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Nej august lever bestemt ikke op til forventningerne, her er der kun 13 grader og masser af blæst idag ..igen..
      Godt du kan li mine lyslilla farver, dem nyder jeg også i fulde drag ;)

      Slet
  4. Din have ser helt fantastisk ud lige nu, og jeg har siddet og nærmest slugt billederne :-)
    Troede det var godt timet at holde ferie i august, men det er der nu ikke meget sommer over i år. I går var det da helt vildt som det blæste, og i dag har det jo været bygevejr, men min have skal være klar til havefestival, så uanset hvordan vejret er, så står den på havearbejde 8-10 timer om dagen i denne uge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Godt du nød billerne fra haven, og jeg håber ikke du fik dem i gal hals ;)
      Vi plejer altid at holde den sidste ferieuge i august, da vejret altid er godt der, men i år er vi godtnok blevet snydt. Godt du kan arbejde dig til varmen i haven, men det havde nu været skønt hvis vejret var med os.
      God arbejdslyst

      Slet
  5. Liebe Namens-Vetterin1 Liebe Heidi!
    Es ist ein Genuss mit Dir durch Deinen Garten zu schlendern. Einfach ganz herrlich! Das blaue Beet mit dem wunderschönen Phlox, Deiner neuen Lobelia und das 3. - ist das die Wegwarte? - sieht berauschend aus! ...wie vieles andere auch!
    Alles Liebe
    Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Hallo Heidi
      Jeg er ikke så god til Tysk længere, så jeg håber du kan oversætte denne kommentar ;)
      Tusind tak for dine søde ord, og godt du nød billederne fra haven ;)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen