Sider,

fredag den 19. august 2016

Fra ugen der gik..

Det er ikke blevet til megen bloggen fra min hånd denne uge. Jeg syntes det har været lidt hårdt at komme igang med hverdagen ovenpå ferien, især nu hvor solen og varmen er vendt tilbage.

Der er jo også visse fordele ved at komme igang. Tirsdag morgen kunne jeg nyde denne smukke solopgang, mens jeg børstede tænder.




Storkenæb lyser stadig op rundt i haven med de fine små blomster.



Billeder med morgendug er jo også fine.




 Der er stadig en dejlig frodighed i haven, selvom nogle bede er mest grønne lige nu.



Heldigvis er der også mange fine blomster, som bliver nydt i fulde drag.



Især den nye lobelia Haspen Purple er jeg helt forgabt i.



Floks, sommerfugleblomster og Rozanne i skøn forvirring.



Haven er helt invaderet af sommerfugle i øjeblikket, de nyder solen og sommerfulgebuskene.



Sjovt... nogle dage er de næsten ikke til at fange med linsen og andre dage er de fuldkommen ligeglade.



Violfrøstjernene bliver godt støttet af sommerfulgebuksen, som de har forlovet sig med.



Idag er den første knop af mange i Odyssey sprunget ud. Den er næsten finere i farven nu end i første blomstring.



New Dawn fortsætter med at komme med nye blomster, den har blomstret uafbrudt i flere måneder nu.



Da vi var på besøg i Lisbeths skønne have på Samsø i sommerferien, var jeg så heldig at få en høneballerina med hjem. Men uha den har haft det svært med at komme til fastlandet, så for kort tid siden klippede jeg den helt ned. Se nu bare her, nu skyder den med masser af nye fine skud, så det ser ud til at integrationen lykkes ;)



Skønne lathyrus kan man jo ikke få nok af.



I foråret købte jeg frø hjem fra.englishsweetpeas.co.uk/ og det har jeg bestemt ikke fortrudt.



Manden min har haft fri idag og været en tur i skoven med en gammel arbejds kollega. De hjembragte en masse skøn skovguld, som skal nydes til et godt stykke kød i morgen. Der er flere end vi kan spise, men det er jo herligt at kunne give lidt guld væk ;).



Nu mangler jeg kun en arbejdsdag tilbage, inden jeg kan kalde det weekend. Desværre ser vejrudsigten ikke for god ud, men er vi heldige kigger solen lidt frem på søndag.

Mange weekend hilsner herfra ;)

6 kommentarer:

  1. Hej Heidi. Sikken en udsigt du har, når du børster tænder:). Du har stadig mange planter i blomst. Spændende at du har købt lathyrus i England og de ser også bare rigtig flotte og interessante ud. Jeg håber, du får en rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja er det ikke en skøn udsigt jeg kan nyde fra vores badeværelse, jeg har dog zoomet lidt ind så fjorden kommer tættere på ;)
      Heldigvis er der stadig masser af skønne blomster at nyde i haven, men udvalget er ikke helt så stort længere. Du kan roligt tjekke den engelske hjemmeside ud, de har masser af skønne lathyrus til 1,30 pund pr pose. Så det er en billig fristelse ;)

      Slet
  2. Hej Heidi, jeg syntes også det er hårdt at komme igang efter ferien :o) jeg syntes du har en fantastisk smuk have, dine Latyrus er vel nok flotte sikke en lækker fare de har.
    Jeg håber da at vi får godt vejr i weekenden, her i slagelse har vi haft sol hele dagen i dag.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det har været en lang hård uge, men nu er den overstået og arbejdsrytmen er så småt ved at vende tilbage. Jeg er også helt vild med de smukke lathyrus og skal snart ud og binde sedler fast, hvor jeg skriver farver på, for der skal helt klart samles frø senere ;).
      Desværre har vi ikke haft godt weekendvejr her, regn igår og gråvejr lige nu, jeg håber du har været mere heldig ;)

      Slet
  3. Hej Heidi
    Lækker solopgang og lækre kantareller, der var I heldige.
    Godt Høneballelinariaen vil bo hos dig, ellers var jeg nu også blevet forbavset. En sommerfuglebusk er god som støtte, jeg har jo nogle i det gyldne bed, som er blevet ret høje, jeg overvejer at lade en rose gro op i den.
    I har haft noget mere sol end os, men i dag er der vist ingen, der har solskin. Jeg ville gerne have regnvejr.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Nå det var sådan den hed, jeg kunne ikke helt huske navnet ;). Jeg er rigtigt glad for at den klarede flytningen, da den er super fin og yndig, navnet er hermed noteret ;).
      Det lyder som en super god ide at lade en rose gro i sommerfuglebusken. Jeg vil lige tænke lidt over om jeg også skal snuppe den ide ;)
      I ugens løb har vi haft masser af sol og varme, men nu hvor det er weekend er det regn og gråvejr der præger billedet....øv altså.
      Ja vi er heldige med at bo tæt på klosterheden, hvor man kan finde mange kantareller især efter en våd sommer som denne. Jeg er dog ikke så god til at finde dem, men godt at manden er en god skaffer for de smagte helt fantastisk ;)
      Knus

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen