Sider,

onsdag den 18. juni 2014

Høneballe valmuer og andre skønheder...

De første Høneballe valmuer er sprunget ud, hvor er de smukke og passer perfekt ind i det blå/lilla bed. Der er desværre ikke kommet helt så mange som jeg havde håbet. Men nu har jeg fået klippet natvioler og jakobsstiger ned, så der kommer mere lys i bedet, og hvem ved måske kommer der flere frem. Jeg skal ihvertfald drysse flere frø senere på sæsonen.



 Dem er jeg rigtigt glad for Lisbeth ;)


























Giardina i fuld flor.



De to Giardina slyngroser er købt og plantet i efteråret. De stortrives i tårnene af rionet, de er sunde, i god vækst og står med mange helt fantastiske knopper og blomster. Tårnet til højre står mere i skygge så den er ikke helt så langt fremme i blomstring endnu.



Fornylig plantede jeg to alpine klematis til at holde dem med selskab, og idag fik jeg øje på denne fine knop.


























Geranium Rozanne er sprunget ud, de er så skønne og fuldstændigt utrættelige i deres blomstring.






New Dawn lige til at spise.



At alle haver i hele landet trænger til voldsomt til vand, er vi vist enige om. Så de sidste to dage er alle bede her i haven blevet vandet godt igennem. Det er helst ikke noget jeg gør, men alle de frøplanter jeg har brugt så megen tid på at fremelske i foråret lider rigtigt hårdt nu og skal de ha en chance må der vand til. Jeg bilder mig ind at jeg allerede nu kan se en tydelig forskel.

Tiden til at blogge og kommentere er ikke så stor i øjeblikket, da næsten al fritid foregår ude i haven.
Selvom jeg ikke får svaret på jeres kommentarer, læser jeg dem med stor glæde ;)

Mange sommerhilsner herfra ;)

10 kommentarer:

  1. Ja men så får du da en kommentar fra mig. Det glæder mig, at du har fået lidt valmuer, jeg har dem jo til overflod i min have. Men det får du nok også næste år, ellers må du have flere frø, jeg har rigeligt. Der er i øvrigt ved at komme lidt andre farver, men det blæser nok for meget til at jeg kan tage billeder af de i dag.
    Jeg vander også på livet løs, jeg har ikke tal på, hvor mange vandkander jeg har slæbt her til morgen, men det er mange. Det blæser ½ pelikan, men jeg har besluttet mig for at hygge mig og nyde turen gennem haven, hvor alt blomstrer og ser skønt ud, endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Idag blæser det så meget her, at jeg bliver inde, og får kommenteret lidt ;)
      Der bliver helt sikkert frø nok fra de valmuer jeg har, men tak for tilbudet. Ja hvis du kan tage brugbare billeder idag, så er du rigtigt dygtig... jeg har opgivet på forhånd ;)
      Manden min har tapet en lang tyk bambusstang til det yderste stykke af vandslangen, så det var let at vande inde i bedene, se det var smart ;)
      Jeg håber du har hygget dig.

      Slet
  2. Smukke farvesammensætninger. Jeg elsker også de farver, og har de fleste af de her viste planter, eller noget der ligner. Dine billeder er i særklasse. Du må have et rigtig godt kamera, og vide hvordan det skal bruges.
    Jeg har også svært ved at finde tid til blog og kommentarer på denne tid af året.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja de lyserøde og sarte farver er ikke til at undvære i haven, dem bliver vi vist aldrig for gamle til ;)
      Tak for din ros af mine billeder, jeg har så men bare et samsung kompakt kamera, men jeg tager gerne en del billeder af samme motiv, så jeg har noget at vælge mellem.
      Nej det er ikke let at finde plads til arbejde, have og blogge, men idag blæser det så meget at jeg bliver inde og hygger ved computeren ;)

      Slet
  3. Hej Heidi.Ja!!! det kan være svært at nå det hele.Men dejlige billeder du viser................især er jeg vild med
    de smukke roser................og valmuerne er også bare skønne.Mine er desværre ikke kommet endnu.
    Har været ude og klippe de fleste pæoner ned øv øv for de var bare SÅ smukke.
    Og nogle af de høje storkenæb er også færdige.
    Så kan vi kun bede til at vi får noget regn.
    God aften knus Jette

    SvarSlet
  4. Hej Jette
    Ja det er ikke altid lige let at nå alt det man gerne vil, men idag blæser det så meget at nu skal der hygges ved computeren ;)
    Jeg har slet ikke været rundt og kigge på haven idag, jeg venter med at kigge på eventuelle skader til i morgen ;)
    Lad os snart håbe at regnen kommer, det holder jo ikke i længen med al det vanderi ;)

    SvarSlet
  5. Hej Heidi Her er der også blevet vandet, og også altid efter længere overvejelser men det gør helt sikkert en forskel. Og de nye små planter og roser, skal jo især have væden for at blive til noget :) Det er i øvrigt smart fundet på med slageforlængeren!
    Skønneste valmuer, geranium og roser du viser - jeg har sneglene mistænkt for at spise de små fremspirede valmuer, for her er de bestemt ikke kommet som sået.
    Er riotårnet hjemmelavet eller købt? Det må da være svært at bøje det selv ihvertfald!? Mangler nemlig noget til min ene new dawn som er blevet kæmpe og som ikke er så dyrt at lave.
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Ja vi må trøste os med at alle hobbis koster, nu bruger vi så pengene på vand fremfor planter øv øv. Slangeforlængeren fungerer super godt, og er let at koppiere.
      Tårnet af rionet har manden lavet, jeg tror ikke det er så svært at lave. Det der tager længst tid er vist at klippe det til og der kan blive ret mange tårne og stativer ud af et stykke til 99 kr.

      Slet
  6. Hej Heidi. Ja her hos mig er der også blevet vandet. Det trænger i den grad til vand! Hvor er det nogle flotte valmuer og roser du viser frem. Det er et smukt syn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja der er jo ingen vej udenom, når man har så mange frøplanter som vi har, vand og atter vand skal der til. Ja er mine nye valmuer og roser ikke skønne ;)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen