Sider,

søndag den 21. august 2016

Første og anden halvleg...

Inspireret af aftenens håndboldfinale..åhh det bliver spændende... og dagens vejr, var det ikke svært at finde en overskrift idag. Dagen startede solrigt, men inden jeg kunne samle mig sammen til at gå ud, var det blevet gråt og overskyet. Heldigvis vendte solen tilbage sidst på formiddagen, og da var jeg klar ;)

Italien White på forskellige stadier.



Endnu en blomst i Odyssey.



Jeg fik mig møvet om på bagsiden af den syriske rose, det er der blomstene sidder.



 De er nu fine når man kommer tæt på.



 Et par primula er sprunget ud.





Hortensia i skønne nuancer. 



Retrobedet er hovedsageligt grønt og brunt lige nu.



Men tæt på er der stadig gang i chokoladeblomsten.



Højbedene begynder at se lidt triste ud.



Men det er først nu de varmekrævende planter begynder at producere lækkerier. Jeg havde næsten opgivet af få majs og bønner i år, men de varme dage i denne uge har givet mig håbet tilbage.


























Aldrig har vores bønner stået så ringe som i år. Stativet plejer at være dækket med masser af bønner i august.






Blue Angel i al sin pragt.



Æbletræernes grene bugner af frugt.




Solhat orange skipper er sprunget ud.



Glæden ved solen varede dog kun kort, da mørke skyer samlede sig i horisonten.



Det varede da heller ikke længe inden regnen væltede ned, mens det rumlede i det fjerne.



Solen gav dog ikke op og dukkede frem igen efter nogle timer. Så her kommer anden halvleg uden ord, da jeg skal ind og se håndbold om lidt.








Jeg regner med at der bliver stilhed på bloggen iaften, vi skal jo heppe på drengene ;)

Så skal der krydses fingre :)

4 kommentarer:

  1. Jeg har også Blue Angel, og den er meget blomsterrig. Det var skønt vejr i dag, selvom jeg også måtte søge ly i drivhuset på et tidspunkt.Nu lover de nogle gode dag i næste uge. Der er jo masser at lave i haven. Vi krydser også fingre i aften.

    SvarSlet
  2. Uha hvor bliver jeg misundelig på jeres regn, her kom ikke en dråbe, mørke skyer men det smed vandet af ude i havet, hvor der slet ikke er brug for det :) Din anden halvleg var flot med de regnvåde blomster. Den syriske rose ser dobbelt ud, jeg har også en hvid, men den er ikke dobbelt. Min Blue Angel er færdig for i år.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  3. Godaften Heidi.Ja !!! så fik vi jo guld............stort.
    Og her har vi haft det smukkeste vejr i dag.
    Men der ser nu dejligt ud i din have.Og her har vores bønner også svigtet lidt i år..........men de tre planter giver nu godt.
    Og æbler har vi også masser af i år............så nu skal der laves æblemos.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  4. Liebe Heidi,
    ja, dieses Jahr war bis jetzt mit vielen Herausforderungen bestückt...
    Aber die letzten Wochen hat die Vegetation im Nutzgarten mächtig aufgeholt!
    Ich wünsche Dir eine reiche Ernte!
    Alles Liebe
    Heidi

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen