Sider,

lørdag den 23. april 2016

Fantastisk start...


Store bededag viste sig fra sin smukkeste side med sol og lidt aftagende vind. Det blev en skøn dag at tyvstarte en uges ferie på. Ferien starter jo egentlig først mandag, men med en ekstra fridag og friweekend er den allerede skudt igang.

Boldurten bliver smukkere og smukkere dag for dag, især i solskin kommer den til sin ret.



Jeg kan slet ikke stå for de kridhvide blomster.



Og jeg nyder min lille koloni.



Kobjælde ligger højt på min top 10 over forårets yndlingsblomster, tidligt på formiddagen.



Sidst på eftermiddagen, der er fuld fart på blomsterne.



Lækre lodne knopper.


Purissima tulipanerne plejer at være de første der springer ud, det blev de også i år selvom de er skarpt forfulgt af en enkelt skøn lilla, som jeg ikke fik taget et billede af. Purissima er en super stabil og trofast tulipan, der dukker op år efter år, en rigtigt god og smuk investering.



Forskellige primula blomster lystigt rundt i havens bede, dem vil jeg gerne ha mange flere steder og vil snart igang med at dele de største klumper.



Trillium springer sikkert ud en af de nærmeste dage.
















Få men smukke anemone Splendour White i fuld flor.



Lidt solskins stemning fra en dejlig bededag der brugt i haven. Den stod på hygge med datteren der er hjemme på besøg, sol på næsten og forsøg på bekæmpelse skvalderkål, der er ved at indtage flere bede i haven..øv

Hvad skal jeg så bruge min ferieuge på... jo imorgen søndag drager jeg et lille smut til Malta for at besøge sønnen, denne gang bliver det sammen med svigerfar og datteren. Torsdag er jeg atter hjemme og så håber jeg på at vejret vil arte sig, så jeg kan komme ud og nyde haven, det kan jo heller ikke vare længe inden der skal sås grønsager ;).

Mange feriehilsner herfra ;)

7 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Det er vist et godt tidspunkt at tage til Malta i, for nu er det gode vejr forbi i hvert fald hos os. Det er godt nok noget af en koloni, du har af blodurten, der kan jeg slet ikke være med. Min har det med at blive lidt brun oven i blomsten efter få dages blomstring. Purissima er sevfølgelig også den første hos mig, med trillium følges vi ad.
    Kobjælderne er smukke, vi kan ikke lade være med at tage billeder af dem.
    God tur.

    SvarSlet
  2. Godaften heidi.Hold da helt op nogle smukke blodurt du viser.........dem er jeg da lidt misundelig på.Min er så lille at jeg dårligt kan få øje på den.Måske står den forkert.
    Og det lyder da skønt med en tir til Malta her i foråret.Nyd det nu rigtigt dernede.
    Og her er mine Purissima også sprunget ud.Og de smukke kobjælder kan jeg heller ikke stå for.
    Rigtig god ferie Knus Jette

    SvarSlet
  3. letede efter frö tagetes snowdrift som du havde i fjor
    på trädgårsmässan,ingen hsvde det.
    god tur til malta og hils.

    SvarSlet
  4. Hej Heidi. Nej hvor er din blodurt koloni fantastisk. Det er meget flot. Rigtig god tur til Malta og jeg krydser også fingre for, at der er godt havevejr et godt stykke tid nu. Du er heldig at komme ned til varme, vi kunne godt trænge til noget mere herhjemme!

    SvarSlet
  5. Hvor er den dog fantastisk smuk hvid den blodurt. WOW.
    Nyd nu din ferie på Malta, hvor der garanteret er varmere end her. Jeg vil gerne snart have noget rigtig varme, tak.

    SvarSlet
  6. Nøj, hvor er dine blodurt fine. Sikke et flor. Jeg har købt en enkel lille en. Håber de breder sig flittigt. Uden at Ozzy opdager dem.

    SvarSlet
  7. Sikke nogle farver, meget smukt. God tur - jeg kunne godt bruge sådan en tur. Her er alt for koldt lige nu.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen