Sider,

søndag den 6. januar 2013

Shh Stille.... Haven Sover

Det er jo nok ikke helt rigtigt, da jeg kan se masser af forårsbebuder der bryder jorden i disse dage. Men der var ikke megen liv over haven, på denne grå og mørke søndag.


















































Højbedene ser også ret søvnige ud. Jeg er så småt begyndt at planlægge den kommende sæsons afgrøder, og glæder mig til atter at få vækket dem til live igen, mums jeg glæder mig.



Døren til drivhuset står åbent nu hvor det er så mildt. Det er dejligt at få luftet godt igennem derinde. Indtil videre går det rigtigt godt med alle mine små staudlinger som står der, dem forventer jeg mig meget af. Hvis det lykkes så skal det helt klart gentages til efteråret. Nu skal jeg så bare lige huske at få lukket døren, hvis vi skal atter skal ha  frost sidst på ugen.


























Jeg opdagede at vores græsser er begyndt at smide deres græs, hedder det mon det ;o). Så kan det ikke vare længe, inden vi skal ud og binde snor om dem, indtil de atter bliver klippet ned. Jeg hader når hele haven bliver fyldt med vissent græs.




I skal da ikke snydes for min lille hvide krokus der er gået helt forårs amok i år, jeg kan se at der er flere på vej, så tidligt har jeg altså ikke oplevet det før.

























Mange hilsner her fra den sovende have ;o)

25 kommentarer:

  1. Det er vildt, at du allerede har en krokus i blomst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg blev også overrasket, da jeg så den ;o)

      Slet
  2. Fuglene sørger dog lige for, at haven ikke går helt i hi. Græsserne er jeg allerede begyndt at skære ned, jeg synes ikke, de er ret kønne med snor om maven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fugle i haven har vi desværre ikke så mange af, da vi er omringet af katte som er meget populære her i området ;o(. Kan græsserne godt tåle at blive klippet ned allerede nu ? ;o)

      Slet
  3. Hej Heidi. Det var et herligt indlæg. Jeg kunne også godt tænke mig at dine staudlinger i nærbillede, hvis du altså vil det! Jeg går nemlig rigtig meget op i det og vil gerne lære at blive klogere og bedre til at så. God aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak godt du kunne li mit indlæg ;o). Næste gang der er lyst efter fyraften skal jeg da lige tage lidt billeder af dem. Det er jo også mine første forsøg med staude såning, og er også rigtigt spændt på resultatet. God aften til dig også

      Slet
  4. Din have ser ikke sovende ud på de billeder.Sikke meget grønt der er.Dejligt drivhus,- jeg er misundelig.Hvad er det du har sået,som er så langt fremme?
    God aften til dig!
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har ruminddelt haven, med liguster der står grøn nu, og med æbletræet indhyllet i efeu har vi godt med grønt nu. Jeg er også rigtig glad for mit drivhus, laver et indlæg en af dagene med hvad jeg gemmer dernede ;o)

      Slet
  5. Der ser nu ikke så søvnigt ud i din have med krokus på vej allerede ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var vist også mere hele stemningen, denne mørke søndag der var lidt søvnig ;o)

      Slet
  6. Spændende at du allerede har staudlinger, hos mig kommer det ikke noget op :(
    Endnu hænger mit græs fast i den anden ende, men det bliver nok ikke ved med at gå.
    Krokus ja du ved, hvad jeg mener om det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu ved jeg jo ikke en dyt om at så stauder, så jeg såede da bare nogle frø i efteråret. Jeg har vist bare været rigtigt heldig ;o)
      En enkelt tyvstarter ;o)

      Slet
  7. Mine græsser er også begyndt at fælde, og du har ret, det ser skisme ikke særlig smart ud når det ligger spredt over hele haven... men det har nu ikke fået mig til at gøre noget ved det endnu :o)
    Det er da en krokus der vil frem i livet, dejligt med forårsbebudere :o)
    Skønne billeder fra din have, jeg kan godt li din væg med trækasserne :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det går sikkert som det plejer, men så må vi bare ud med riven igen ;o).
      Jeg er også rigtigt glad for mine kasser.

      Slet
  8. Smukke søvnige fotos af en slumrende have...
    Kan kun glæde mig til det hele tager fat og begynder at gro med vinderkraft. Jeg får lyst til at rydde op igen, grave spirer frem og puste varme på knopperne, men tålmodighed er en dyd. Om jeg besidder den er jeg indimellem lidt tvivlede overfor;0)
    Men send et ekstra mil til din krokus og vær SÅ glad for børnehaverne i drivhuset...misundelig.

    Dejlig aften og mange hilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg melder mig også klar til dette års haveliv, men mens vi tålmodigt venter kan vi jo smovse i frøkataloger og planlægge slagets gang ;o)

      Slet
  9. Det er da årets første krokos.......så det var den søvn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg opdagede den første januar, og troede da næsten heller ikke mine egne øjne ;o)

      Slet
  10. Godaften Heidi.hvor er den da fin din lille krokus,lad os håbe at den kan klare en omgang frost.Og der ser da ud til at være gang i dine såbakker.
    Men håber ikke at det varer længe med den sovende have.
    God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja den er da sikker på opmærksomhed når jeg er ude, lad os håbe den kan klare frosten, men de er vel bygget til det. ;o)

      Slet
  11. Virkelig Imponeret over at du har en krokus i blomst.
    Der er fine små planter i drivhuset? Hvad mon det er?
    Det er tydeligt du har grønne fingre og haven vist kun sover
    "rævesøvn" ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja min første tanke var - hvem har sat dem der, men på billeder fra sidste år kan jeg også se dem, bare ikke så tidligt ;o)

      Slet
  12. Lad os håbe at det er stilhed før "stormen", forstået på den måde, at jeg i hvert fald glæder mig til at blive taget med storm af foråret, som vel er det vi alle længes imod lige nu, hvor alt virker dødt og trist. Og så kan man jo glædes noget så fantastisk over en lille skøn hvid krokus, som står der og ser så optimistisk ud. Vi må have tålmodighed :-)

    SvarSlet
  13. Sssh, hør! - Det spirer derude... Skønne foto´s, spændende og hyggelige kroge du har i haven. Dejligt at se. Hygge hejsa.

    SvarSlet
  14. Dejlige forårsagtige billeder.
    Det ser ud til du lykkes godt med dine staudefrø. Glæder mig til at se hvor frodigt du får det til sommer.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen