Sider,

tirsdag den 1. januar 2013

1 Års Fødslesdag....

 Tænk idag er det præcis et år siden, jeg sad her på samme stol ved samme computer og baksede med at få min blog op og stå. Det var efter mange og lange overvejelser at springet blev taget, jeg er jo vestjyde ;o). Men jeg tænkte at det ville være den perfekte måde at føre havedagbog på for mig.
At andre bloggere havde lyst til at følge med i min have hverdag, havde jeg nok ikke gjort mig så mange tanker om. Men hold da helt op for et skønt fællesskab jeg er blevet en del af. Det er helt klart den mest berigende have relaterede oplevelse jeg har haft i året der gik.
 Havebloggere er da det mest givende og elskelige folkefærd, jeg længe har oplevet. Tænk på al den gavmildhed, iderigdom og store viden, som alle så gladeligt deler ud af. Bare den måde man bekymrer sig om hinanden på, selvom mange af os aldrig har mødtes, er da noget helt enestående ;o). Det må blive mit nytårs fortsætte for i år, at få mødt en masse af alle jer skønne kvinder og enkelte mænd irl.
 At vore mænd så nogle gange næsten bliver helt forpustede, over alle vore nye ideer og lyst et forbedre og lave om kan jeg godt forstå. Jeg ser det helt klart som endnu en ekstra bonus, for med al den inspiration vi dagligt labber i os kan Danmark kun blive et smukkere at bo.



Her er vi kommet godt og stille ind i det nye år. Hvis dagen idag, er en indikator for det nye år der venter, så tegner det rigtigt godt. Det var skønt at vågne op til solskin, og et nyt uberørt år. Det kunne da heller ikke gå hurtigt nok, med at komme en tur i haven for at nyde solen og den friske luft.
 Det er et stykke tid siden, jeg sidst sådan rigtigt har snuset rundt med næsen rettet mod jorden. Jeg skal da ellers lige love for at der er sket ting og sager, det hele pibler bare op af jorden og noget af det første der mødte mig var en hvid krokus klar til udspring. Det udløste så årets første, men nok ikke sidste collage fra min hånd.


Mange, foråret er snart på vej venner, hilsner herfra ;O)

46 kommentarer:

  1. Tillykke med fødselsdagen.
    Flot collage,- så meget grønt er der ikke i min have endnu.
    M.v.h.
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o) Jeg blev også overrasket over hvor godt gang der er i det hele, men vi har heller ikke haft så meget frost her.

      Slet
  2. Et stort tillykke med fødselsdagen!

    Du har så ret i, at det er meget berigende at være del af havebloglandet. Det er ikke bare en blog, som fungerer som en slags dagbog, det er et socialt mødested for os havetosser. Her bliver vi forstået, når vi bliver lidt nørdede:-)

    Kh Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha ;o). Ja det er blevet meget mere end en havedagbog ;o).

      Slet
  3. Tillykke med 1 års-dagen - så er der nok kage... ;o)
    Ja, jeg er også glad for, at jeg fandt vores 'lille' fællesskab og startede min egen blog, også selvom jeg havde lidt startproblemer med ikke, at kunne uploade fotos.
    Jeg glæder mig helt sikkert til, at følge med på din blog i dette nye og andet år.
    Venligst Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - Nej ingen kage idag, men rester af chips ;o). Jeg glæder mig også rigtigt meget til at følge med i din have ;o)

      Slet
  4. Tillykke med årsdagen for din blog, jeg læser gerne med et år mere :-)
    Jeg synes også, at det er vældig berigende at være en del af haveblogverdenen. Tonen er rigtig god, men udelivet og glæden ved have og planter gør sikkert noget godt ved mennesker, så der er overskud til at skrive pænt til hinanden og glæde sig sammen med andre :-) Det er også meget hyggeligt, ind imellem at hilse på hinanden i den virkelige verden. For mig var det en dejlig oplevelse at deltage i haveblogtræffet i Geografis Have i Kolding grundlovsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er glad for at du stadig har lyst til at kigge forbi ;o). Den gode og positive tone, tror jeg også gør dette univers så specielt ;o)

      Slet
  5. Stort tillykke med fødselsdagen, det var godt du "sprang ud" for bloguniverset er et dejligt sted at være. God fornøjelse med de næste mange år ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - ja bloguniverset er et skønt sted at være ;o)

      Slet
  6. Næh er det allerede et år siden, tillykke med det. Godt du kom med, og godt du har besluttet, at du gerne vil hilse på os i det nye år, det vil jeg se frem til og jeg følger selvfølgelig som altid med hos dig.
    Krokus har jeg kun set nogle spirer af ikke blomster endnu, så du er igen tidligere ude :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tiden går hurtigt i godt selskab ;o). Jeg blev da også næsten helt paf da jeg så den krokus. Måske er den ufrivilligt sprunget op af forskrækkelse, over alt fyrværkeriet i nat ;o)

      Slet
  7. Stort tillykke med et års fødselsdagen. Det er en rigtig fin collage. Tænk allerede krokus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, jeg blev da også ret overrasket, da jeg så den og alt det andet ;o)

      Slet
  8. Tillykke med din blogfødselsdag, glæder mig til at følge med i 2013.

    SvarSlet
  9. Du skal da også ha' et tillykke herfra :-)

    Jeg er meget overrasket over at du allerede ser forårsbebudere!! Det ser jeg ingen som helst tegn på her - men jeg bor nok også længere mod nord.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, ja her pibler det frem, vi har heller ikke haft ret meget frost det hjælper jo gevaldigt på spire lysten ;o)

      Slet
  10. Godaften Heidi.Tillykke med det første år.Jeg har kun været på i 9 mdr.Men det har været dejlige måneder.Min søster lokkede....og det er jeg rigtig glad for.
    Er glad for at følge din blog,og ser frem til et spændende nyt haveår.
    Jeg tror da også at jeg lige skal en tur i haven i morgen for at se om der er noget igang derude.Godaften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Jette og tak for lykønskningen ;o), her i huset var det datteren min der fik mig skubbet igang.... du render jo altid rundt og tager billeder, så brug dem dog på en blog.... og det gjorde jeg så, og har ikke fortrudt et øjeblik ;o)Rigtig god aften til dig også ;o)

      Slet
  11. Pragtfuld collage! Og hjerteligt til lykke med fødselsdagen! Jeg glæder mig til at følge dig i hele 2013 (jeg har indtil videre kun været med fra oktober i år - men er som du meget glad for det fællesskab der er i blogverdenen).

    SvarSlet
  12. Tillykke med 1 års fødselsdagen, jeg glæder mig til at følge dig her på bloggen også i 2013 - det vil være hyggeligt at mødes også IRL men vi bor jo et stykke vej fra hinanden :0)
    Flotte billeder du viser.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, det kunne være rigtigt hyggeligt at mødes, og hvem ved hvad året bringer ;o)

      Slet
  13. Tillykke med din et års blog fødselsdag Heidi. Ja det er en rigtig dejlig verden i blogland, du kan tro at jeg også nyder det og forundres over alle de skønne bloggere, det er virkelig en helt ny verden der åbenbarer sig for en. Glæder mig til at følge med i dit næste blogår. Skønne billeder, utroligt at dine krokus allerede blomstrer, det ser så flot ud med billederne i collagen. Det må jeg se om jeg kan lære at lave :-) Og lige til sidst, et rigtig godt og fantastisk nyt haveår til dig.
    K.H. Anette fra Fru Pedersens have

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette tak for din hilsen ;o), ja er det ikke skønt med så mange ligesindende legekammerater. Jeg ved da heller ikke lige hvad den krokus har tænkt på, alle de andre krokus i haven er kun små spirer. Collager må du få lært dig, det er så sjovt at lege med ;o)

      Slet
  14. Tillykke med blogfødselsdagen, godt at du tog springet :) jeg synes som de andre også at det er et herligt fællesskab og samhørighed, man oplever her i blogverdenen og der er inspiration og opbakning at hente alle vegne. Jeg har selv været til blogtræf et par gange og det har været rigtigt godt, så det skal du overveje. Jeg glæder mig til at følge dig i det kommende år også.

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg er også rigtig glad for at jeg tog springet ud i dette skønne univers. Jeg håber at kunne komme til nogle blogtræf i år, og få mødt en masse
      skønne havetrolde ;o)

      Slet
  15. Tillykke med 1 års dagen. Ja det går hurtigt.

    Godt Nytår

    Hilsen
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja det er helt vild som tiden flyver når man hygger i godt selskab ;o)

      Slet
  16. Godt nytår. Håber du er kommet godt ind i det.
    Skønne billeder.
    Tillykke med 1 års dagen.
    Håber du må få et nyt godt haveår.
    Jeg glæder mig til af se med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase, vi er kommet godt ind i det nye år. Jeg håber også at i får et rigtigt godt haveår ;o)

      Slet
  17. Hjertelig tillykke med 1 års dagen. Og godt nytår.
    Jeg glæder mig til at følge din blog i 2013
    Lotte

    SvarSlet
  18. Tillykke med fødselsdagen og godt nytår - det er vidst ny rekord med krokus i januar - sikke en dejlig velkomst din have gav dig på årets første dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja jeg har da vist heller aldrig set krokus så tidligt i haven før, men den forstår da ihvertfald at få masser af opmærksomhed ;o)

      Slet
  19. Tillykke med dagen herfra.

    Så også du blev overrasket over hvad en blog kan føre med sig;0)! Men du har helt ret i dine antagelser...også af tiltider uforstående og lettere paniske ægtefæller over, at endnu et projekt "ligger klar til affyring"!

    Men rigtig dejlig dag og masser af hilsner fra
    Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, ja jeg er så positivt overrasket, og nyder dette havefællesskab på tværs af landet ;o)

      Slet
  20. Hjertelig tillykke med 1 års dagen!

    SvarSlet
  21. Til lykke med 1.års dagen! :)

    SvarSlet
  22. Tillykke med 1 års dagen som blogger. Jeg kan fuldstændig tilslutte mig dine tanker omkring dette at kunne skrive dagbog over livet i haven og på den måde dokumenterer ideer, gøremål og drømme. Glæder mig til fortsat at følge dig og din have her på bloggen.
    Hilsen Fru Bachs Have

    SvarSlet
  23. Jamen tillykke da!

    Glæder mig til at følge med i det nye år:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen tak for det, og i lige måde ;o)

      Slet
  24. Your bulbs start so early. It is always exciting to see the very first bulbs popping out of the soil, and to know that a new gardenig season is beginning. It is fitting that your garden begins at the same time as your blog. :)

    SvarSlet
  25. Hej Heidi.
    Så er vi begyndt at blogge ca. samtidigt. Jeg havde til forskel fra dig overhovedet ingen overvejelser om blog eller ej. Jeg anede ikke der var noget der hed en blog, så jeg måtte spørge hvad det var. Jeg mødte nemlig Tim Skovrup til et foredrag om Den Frodige Have i efteråret 2011 og han fortalte, at han og Marie-Louise bloggede med hinanden. Da jeg ikke vidste hvad det var, begyndte han at fortælle en meget begejstret fortælling om det ene og det andet i blogverdenen. Jeg stod helt af, for jeg er ikke god til computere. Intet problem. Tim ville gerne komme forbi en dag og hjælpe mig igang. Som sagt så gjort. Og jeg anede intet om hvad jeg gik ind til. Det gik først op for mig da det var sat i værk. Jeg som troede havemennesker var sådan nogle der (næsten) altid går rundt ude i haven, med måsen i vejret. Jeg havde slet ikke forestillet mig havemennesker havde et fællesskab via internettet. Men jeg er som du også blevet meget positivt overrasket over det fantastiske fællesskab og jeg har også sat det at jeg blev haveblogger øverst på haveårets top 5.
    Skønt, at vi kan se de første forårsbebudere spirer på livet løs derude. Det er noget af det mest livsbekræftende efter en lang vinter.
    Et forsinket godt nytår.
    Venlig hilsen
    Malene

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen