Sider,

lørdag den 19. januar 2013

Brrrrr....... Det er koldt for fingrene

At tage på fotoudflugt i haven på en kold dag som denne. Fem graders frost og iskold vind er ikke lige min livret, så jeg fik hurtigt styret mine lyster.



                               Smukt med vintersolen tilbage i haven, efter mange dage med gråvejr.


Drivhuset stod og lokkede i det skønneste lys, og jeg var da også hurtig til at søge læ derinde. Inde i drivhuset var der tre plusgrader og læ, det var dejligt især for fingrene.



På solsiden af drivhuset, var smeltnings processen i fuld gang, og sneen var på tilbagetog.























                                       Der er dog stadig masser af små is krystaller på glassene.


























Manden min er ikke helt så kuldskær som mig, og har endnu engang valgt at ordne brænde. Han kløver næsten altid træ i frostvejr. Jeg ofrede mig og tog tjansen med at passe brændeovnen, og arbejder hårdt på at få fyret en masse af, så han kan få plads til det nye træ i brændeskuret ;o)












Det lykkedes mig at tage dette billede idag, måske ikke verdens bedste da der er zoomet ret meget . Jeg blev helt paf da jeg så denne fætter, da vi jo ikke har så mange fugle og denne kan jeg ikke huske at jeg har set i haven før. Måske er den helt almindelig denne navnløse fyr,  ja ja grin du bare, men jeg har ikke en dyt forstand på fuglenes navne og hvilke der er almindelige i haven, men mad det får de, året rundt ;o).


Mange, jeg bliver inde i varmen, hilsner herfra ;o)


Velkommen til nye læsere, dejligt i har lyst til at kigge med.


18 kommentarer:

  1. Hej med dig.Ja! det er hundekoldt derude.
    Men det var da et fint billed du fik af den lille fugl.Har heller ikke forstand på navne,men jeg synes der var en der har vist den samme fugl.
    Mit drivhus er også helt frosset,og nogle dage kan jeg ikke få døren op.
    Dejligt at manden gider kløve brænde.Vi har også brugt en del her i denne kolde vinter...håber vi har nok til resten af sæsonen.
    God weekend til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej ja det er absolut bedst indendøre i disse dage, ellers skal man vist arbejde sig til varmen. Vi har heldigvis masser af tørt brænde, da manden min helst arbejder 2-3 år frem, så det han ordner nu skal først brændes om 2 år ;o)

      Slet
  2. Ja, koldt men hvor er det skønt med den livgivende sol. Vi har slet ikke brændeovn, så det skal vi ikke afsætte tid til, men god motion er det vel også...

    Jeg har heller ikke megen forstand på fugle, så en anden byder nok ind med korrekt navn.

    god weekend fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har været fantastisk at se solen idag. Brændeoven kunne jeg da slet ikke undvære at varme knoglerne ved, man bliver ret afhængig af strålevarmen ;o).
      Du har ret der er kommet gode bud på fuglen og det er en silkehale ;o)

      Slet
  3. Hvis den er på størrelse med en gråspurv er mit bud topmejse. Men er den større, som en stær, kan det (måske) være en silkehale. Det er jo svært at se størrelsen på billedet!
    Men en smuk fugl at se på. Silkehalerne spiser bær om vinteren og topmejsen spiser plantefrø om vinteren.
    Tak for det. Jeg måtte lige ind og slå op i min fuglebog. Nysgerrig du ved!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din nysgerrighed Bente ;o). Den var stor og spiste æbler i haven da jeg forstyrrede den, så det må vist være en silkehale, det var et fint besøg ;o)

      Slet
  4. Jeg mener at det må være en silkehale, en virkelig flot fugl. Den har aldrig været på besøg min have.
    Fortsat god weekend:-)
    Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan se at der også er andre der mener det er en silkehale. Superflot og den må jeg vist hellere holde øje med, om den atter dukker op ;o)

      Slet
  5. Hej Heidi jeg er forholdsvis ny på din blok.Jeg har været inde et par gange for at se dine fine billeder.Jeg tror også det er en silkehale du har "faget".Jeg går også og venter på at de skal dukke op her på Nordfyn, det plejer de at gøre på, det her tidspunkt. Jeg har ikke kunnet kommentere billederne før.Jeg er faktisk ret ny i denne computerverden, jeg lærer nyt hver dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne og velkommen til, dejligt med nye havetosser ;o). Ja det kan være en kunst at udforske computerverdens muligheder, men lige så stille får du styr på det. En silkehale, det var fint besøg ;o)

      Slet
  6. Det er da en silkehale kære Heidi, ja det kan jeg se, at Hanne og 2 x Bente også har skrevet til dig. Det er jo dem, vi har haft mange af i haven. Tillykke med det besøg.
    Det er koldt at gå rundt at tage billeder, det er jeg helt enig i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er da imponerende, jeg har med stor fornøjelse beundret alle dine billeder med silkehalerne i æbletræet, og ikke så meget som en lille bjælde ringede da jeg så denne ;o).
      Jeg er også rigtigt glad for at jeg så den. Jeg jo går her og venter på at vores få fugle skal vende tilbage, og så får vi så fint besøg. Der er vist håb forude ;o). Tror lige jeg skal tilbage og nyde dine silkehaler en gang til ;o)

      Slet
  7. Fine billeder. Og, ja, en silkehale, er det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og en rigtig fin silkehale kom forbi ;o)

      Slet
  8. Skønne billeder du fik taget trods kulden.
    Godt billede af den lille fugl.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg blev også glad da jeg så fuglen ;o)

      Slet
  9. Er vild med dine billeder af is krystaller på drivhus taget ;-)....og kan skimte det fine lys...Jeg har også haft travlt med at følge med at lave fedt kugler til fuglene idag..men fik ikke lige gode billeder i kassen..som dig.
    Mvh.Grethe

    SvarSlet
  10. Godt at I har en brændeovn til at varme sig ved efter en tur ud i kulden. Det er nogle dejlige billeder, du har fået af haven klædt i hvidt. Sikke et fint besøg I har fået. Her er det kun solsort og et par gråspurve, der tager chancen med naboernes katte. Der kommer en 5 - 6 stykker på skift. Så der er ikke fred så længe af gangen.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen