Sider,

onsdag den 23. april 2014

Stort og småt.....

 Småregn har stort set præget det meste af dagen her, dog var solen lige ved at bryde igennem ved middagstid, men det varede desværre kun kort.


Dette store gamle magnolietræ er desværre ikke mit, men et jeg nyder når jeg kører til og fra arbejde, og idag huskede jeg at tage kameraet med.



Blomsterne havde nok gjort sig bedre på en dejlig solskinsdag, men hvem ved om jeg så vil huske kameraet.





Disse små jordbærblomster er til gengæld mine, de står og nyder varmen i drivhuset.



                                                      Små jordbær på vej og en smuk lille blomst.





Idag kom posten forbi, med disse små planter fra Odeina. Min kære hr fader og jeg er gået sammen om en lille levering i år. Jeg skulle kun ha to ting, og den ene var i restordre. Jeg må desværre vente lidt endnu, på mine små Heuchera, som man kan købe i en blandet pakke.



Jeg fik heldigvis mine små azur blå petunia, som gerne skal nå at vokse sig store inden de skal plantes i altankasserne. Jeg klippede dem lidt tilbage,så de kan blive rigtigt store og kraftige.






Der er jo også alt det andet småt, der inden længe bliver stort.



                               De små fine rosa scilla og angelique tulipanerne er så småt begyndt at åbne sig.




De små dobbelte anemoner gør ikke det store væsen af sig. Det er først når man kommer tæt på, de giver den store oplevelse.


    Dette store bøgetræ er heller ikke mit, men jeg er så heldig at kunne nyde det fra haven. 



I disse dage går det så stærkt at man næsten kan se det springe ud time for time.



Om der er noget stort eller småt i dette billede, har jeg ikke tænkt over. Det er bare smukt på en gråvejrs dag.


Mange store og små hilsner herfra ;)

7 kommentarer:

  1. Dejligt meget guld i dit drivhus, Heidi - og i din have - og i dine naboers have :)

    SvarSlet
  2. Skønt at have naboer der har træer man kan nyde!! Jeg er omgivet af kirkegårdsgrønt, desværre. Men en enkelt nabo har fået sig en magnolia, og en anden har en japansk kirsebær og dem kan jeg så nyde.
    Den dobbelte anemone er ski da superflot...savle .... men der er jo også mange skønne når man kommer tæt nok på!

    SvarSlet
  3. Hej Heidi. Hvor er det en god ide med at købe småplanter - jeg tror, det smitter hele vejen herop til Nordjylland, jeg må vist ind og kigge på deres side! Hvor ser det godt ud i drivhuset. Det er helt sikkert stort med alle disse småplanter!

    SvarSlet
  4. Ja den dobbelte anemone er fin, men den er nu også lidt svær at tage billeder af :)
    Magnoliaer er smukke, men varer kun kort, så i stedet må du glæde dig over, at det ikke fylder i din have :) så er der plads til noget andet. Der er gang i mange ting i dit drivhus, det ser ud til, at du har tjek på det, men du kan sikkert lide at prikle i modsætning til mig :)

    SvarSlet
  5. Jeg er lidt (meget) imponeret over hvordan det ser ud i dit drivhus. Det lover godt for blomstersæsonen.

    SvarSlet
  6. jeg er meget misunlig på dit drivhus ,jeg driver op coubea i mit köksvindue
    tagetes og flitige lise
    kan gott huske det store magnoliaträdet.
    jeg nyder av dine bilder.....

    SvarSlet
  7. Hej Heidi.Dejligt at du kan nyde alle de smukke træer i blomst.........selvom det ikke er dine egne.
    Og hvor ser alle dine stiklinger i drivhuset godt ud.
    Smart med småplanterne fra Odeina...........må vist lige ind kikke lidt.
    Købte sidste år en lille db. hvid anemone..........den må jeg ud og lede efter.
    Og de smukke tulipaner kan man ikke få for mange af.
    God dag knus Jette





    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen