Sider,

søndag den 19. august 2012

Der Nydes


På denne skønne søndag, henligger haven i et skønt, lidt dovent leben af insekter og sommerfugle, der langsomt og nydende  flyver omkring og besøger blomsterne. Det eneste der ødelægger lidt af den stille stemning, er vaskemaskinens brummen i det fjerne. Efter at have nedlagt den ene bunke tøj efter den anden, kan den nu også snart holde fri. 



Opdagede tidligere idag denne Digitalis, som syntes at tiden nu er inde til en blomstring. Jeg havde først regnet med blomstring til næste år, men det gad den åbenbart ikke vente på, så velkommen til ;o)


























 Det er ikke de store bedrifter der er blevet udført i haven i dag, men jeg har da fået pusset og nusset lidt i trekantsbedet. Den Sommerfuglebusk jeg opstammede i foråret trives rigtigt godt, den har nu en perfekt højde efter lidt justering med en saks, det er let at fjerne de afblomstrede blomsterstande så der hele tiden kommer ny blomstring.


























Mine to violfrøstjerner holder også til i dette bed. Den ene står rigtigt fint, men jeg havde glemt at flytte den anden så den står helt inde i sommerfuglebusken. Den må vist flyttes til efteråret, så den bedre kan komme til sin ret. Det kan jo heller ikke passe, at der ikke er noget der skal flyttes rundt i dette bed i år ;o).


























             Det er ikke lykkes at få dækket hele, det lidt kønne hegn, vi deler med naboen, men det hjælper på det.























                           
                                    Der er stadig masser af skønne blomster at se, når man kommer tæt på.
























         
     
      Stemningsbilleder fra krukkebeddet ved brændestablerne, med solsikke tårnet i baggrunden på det første billede.


























Ved trappen til terrassen står denne krukke med ballonblomst Platycodon. Med årene er den blevet helt invaderet af oregano, men de passer og trives godt sammen, et perfekt match, som jeg ikke blander mig i.

























Mange solvarme hilsner herfra ;o)

2 kommentarer:

  1. Det har ikke været til at lave noget i dag, ud over nussen, men det er jo også hyggeligt.
    Jeg har også en digitalis, som har besluttet sig for at blomstre i år.
    Når vi er ved at være ved slutningen af sommerfuglebuskens blomstring, lader jeg være med at klippe de sidste visne af. Jeg har nok 20 nye buske i haven, som har frøsået sig.
    Idéen må gerne bruges, hvis du har lyst :o)

    SvarSlet
  2. Hvor er dine blomster smukke.
    Godt billede af den fine sommerfugl.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen