Sider,

lørdag den 22. august 2020

Den gamle gartner... vol 2

Det er efterhånden over 8 år siden, jeg sidst har taget jer med på tur i min fars have. Han er efterhånden blevet en moden herre på vej mod de 87 år, men still going strong i sit eget astadige tempo. Helbredet spænder efterhånden lidt ben for energien, men godt hjulpet af sin unge veninde der nærmer sig de 75 år og en god ven, lykkes det fortsat at holde den store spændende og kreative have i udvikling og topform. Det er ikke en have med store staudebede og blomster, men en spænderne natur senior have.

Allerede når man kører ind på gårdspladsen, er man slet ikke i tvivl om at her bor en glad kreativ have og natur elskende person, med en stor og stærk trang til at drysse magi og underfundige figurer rundt alle steder. Overalt der der ting der fanger øjet og må studeres nærmere.

Ta med på tur...



Ved indgangsdøren bliver man mødt at dette skønne senarie. 



Der er masser af fisk og smukke vandplanter i det store kar.





Æbletræer i krukker danner væg og indrammer det skønne gårhave miljø.



Her bliver hygget og indtaget rosévin i lige mængder :)




Et nyt haverum åbner sig og her er det de grønne farver og former der dominerer i en dejlig afslappet og frodig ro.










På den anden side af huset er der også fint og hyggeligt.








 Et lille hyggedrivhus.



Og hvorfor ikke forbinde to drivhuse til produktion af tomater og agurker.



 En lille hyggelig æblelund.







Smuk hortensia med helt mørkt løv.




En køkkenhave, der måske må lade livet efter denne sæson. Pladsen skal nok hurtigt blive inddraget til nye spændende projekter, der ikke er helt så energi krævende som køkkenhaven.




Det er jo nok faldet jer for øjet, at der ikke er sparet på figurer rundt i haven :)



Selv garagen er smukt indrammet.



Tilbage på gårdspladsen igen.




Jeg vil slutte med dette billede, hvor jeg kan se at den gamle gartner har sneget sig med ind, iført sit yndlings outfit....nemlig så lidt som muligt :). Undskyld farmand jeg kunne ikke lade vær, men jeg ved at du kan ta det :)



Er det ikke skønt med så megen livs og haveglæde i livets efterår. Han elsker stadig jagten på skønne og billige planter og andet gadgets til haven. Det sidste der er kommet i haven er en robot der klarer græsset, så skal der nemlig ikke tænkes på det mere.
Titlen på dette indlæg refererer til at min far er uddannet væksthusgartner og senere blomsterhandler i mange år.
Har du lyst til at gense det 8 år gamle indlæg, er der et link HER. Det er sjovt at se haven og ikke mindst fotografens udvikling :).

Det er efterhånden ved at være længe siden der er kommet et indlæg fra haven her, det må blive næste gang jeg får mig sat ved tasterne.

Mange regnfulde hilsner herfra :)

9 kommentarer:

  1. Nej hvor var det dejligt at høre fra dig igen, med sådan et skønt indlæg kan man kun blive glad. Glad for at se at din far klarer dig endnu og stadig elsker sin have, tænk at kan klare urtehave og et hav af tomater, det er flot. Tillykke med det - mon ikke generne er gået videre til dig, du har i hvert fald ikke haveinteressen fra fremmede. Jeg vil gå ind og læse det gamle indlæg, for det kan jeg ikke huske.
    Knus og hils den gamle gartner :)

    SvarSlet
  2. Det var den gang, man fik mange kommentarer, sådan er det ikke mere, man mister kontakten med hinanden i denne travle verden :( men I er stadig velkomne her, hvis I får tid og lyst.

    SvarSlet
  3. Tak for den fine og inspirerende tur! En robot til at klippe græs er en dejlig ting - vi er i hvert fald glade for vores :-)

    SvarSlet
  4. Hej Heidi!
    Vilken underbar trädgård. Med många trevliga inslag. Skönt att kunna anpassa trädgårdssysslorna, så det blir lättare.
    Ha det gott /Marika

    SvarSlet
  5. Härliga bilder och massor av inspiration! Ja en gräsklippningsrobot vore en dröm att ha :)
    Söndagskram från Titti

    SvarSlet
  6. Herlig læsning. Sådan en have prøver jeg at lave min have til, når jeg bliver lige så gammel. Problemet er at vælge arbejdskrævende ting fra.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  7. Tack Heidi det var trevligt att få se Lillelund i år också trots Corona. Här är det inte regnfullt bara 3 mm i Augusti och över 25 grader varje dag.

    SvarSlet
  8. Sikken en have... og morsomt at se, hvordan den er groet på otte år.

    SvarSlet
  9. Tusind tak for en rundtur i en helt fantastisk have :-) Det er jo ønsketænkning, at man kan være så kreativ og have så skøn en have i den alder.
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen