Sider,

søndag den 28. april 2019

En mindre invasion....


Vi er virkelig blevet invaderet af mælkebøtter og andre uønskede vækster under tørken. Nu har vi heldigvis fået lidt regn, så vi atter kan komme i jorden og få bekæmpet det værste. Hvor meget nedbør vi har fået har jeg ikke styr på, for selv om vi næsten ingen frost havde i vinters, er det dog alligevel lykkes for regnmåleren at frostsprænge. 



Græsplænen var også fint pyntet med forskellige blomster inden den blev slået.



Denne smukke valmue har også invaderet haven. Jeg forsøger hvert år at fjerne mest muligt, men det er en kamp som jeg åbenbart ikke kan vinde.



Der springer stadig tulipaner ud, de sart laksefarvede har fået et fint skørt efter den hårde blæst i tirsdags.










De første blomster i æbletræerne er sprunget ud.



Det lille paradisæbletræ står fyldt med smukke knopper.



Forskellige akelejer står også klar til at springe ud.































 Det varer heller ikke længe inden alium står i fuld flor.




En tur rundt om stenvolden.





Den smukke klematis Alpina blomstrer så fint lige nu.




Den første show aurikel blomstrer.







Rosa trillium i blomst.




Skøn tue af sprøde hosteblade helt uden snegleangreb.



Stille og roligt kommer der liv i krukkebedet ved vores pauseplads.



Hvide prærieliljer med fede knopper.



 De hvide lærkespore er så fine og blomster i rigtig lang tid.



Vi kan vist godt tåle et enkelt tulipanbillede mere.

 

 Mange blomstrende hilsner herfra :)

5 kommentarer:

  1. Der kan man se! Jeg har netop udplantet og sået sibiriske valmuer, så her er de velkomne. Men ellers har du vel nok meget skønt at glæde dig over! din have ser dejlig ud.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  2. Hej Heidi!
    Ser riktigt fint ut, hos dig. Maskrosor får man jaga, de ger sig inte. Den orange vallmon känner jag igen, köpte en vit, blev inte så glad när den blommade och var orange.
    Ha en fin ny vecka /Marika

    SvarSlet
  3. sibirisk valmuer er fantatiske til at dukke op de sjoveste steder. Men der hvor man helst vil have dem, er de sjældent.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  4. Så mye flott, jeg ser du har flere av de samme tulipaner som jeg. Alliumen hos meg har ikke kommet så langt ennå, det er så flott når de blomstrer. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  5. Hej mennesker. Mit navn er Helena Karas fra Prag 8. Jeg modtog et lån på 15.000.000 CZK fra Peter Krajcovic til en fast ejendom i Prag 2. Mr Krajcovics korrekte email er senatorrpwalter@hotmail.com. Hans lån er 100% garanteret. Kontakt ham, hvis du stadig søger lånet.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen