Sider,

lørdag den 5. september 2015

Fra ugen der gik...

Ufff så er det god nok blevet efterår. Det ene hidsige regnvejr efter det andet, er kommet blæsende forbi i ugens løb. Hvor mange millimeter det er blevet til har jeg ikke styr på, men vi mangler bestemt ikke mere regn foreløbig.
Det er lidt vemodigt at sommeren er forbi, men den er forhåbentlig allerede begyndt at samle kræfter til et brag af en sommer næste år.  Billederne er taget i ugens løb, og byder både på vådt og tørt.

Heldigvis har det været muligt at stå op til et par fine solopgange i ugens løb. 




Stokroser er jo altid skønne med regndråber.





 Denne solhat blev købt på plantemarked i foråret og skulle være en double decker. Nu må jeg vente og se hvordan den udvikler sig.



Sådan så den ud i dag, hvor solen var fremme.



Først vinden og så al regnen, har altså ikke gjort det let for mine kæmpeverbena, at komme på højkant igen




Vores lille magnolie, er næsten vokset til dobbelt højde denne sommer og kan nu kaste skygge ;).




Violfrøstjernerne bukkede sig også for regnen.




Da de var nede i øjenhøjde var de lettere at fotografere.




I dagens solskin var de nu også skønne.




Høstanemonerne er så smukke og fine, jeg er især vild med bagsiden af blomsterne.



Loddenløvefod var ret ned tynget.



Det er denne lille snegl til gengæld ikke, den hygger rigtigt i toppen af en valmuekapsel.



Første blomst i den syriske rose.




Elsker dette område i skyggehaven, hvor jasmin og perikon nærmest danner en tunnel.




Fra den anden ende.


Chopin med endnu en blomst, desværre er der blevet gnasket godt i den.



Dahlia wizard of oz er nu rigtigt sprunget ud, og den gør sig godt sammen med den store græs.



De helt perfekt sartrosa kugler, er da slet ikke til at stå for.





Regn og svampe hører sammen på denne årstid.



Men heldigvis skal vi se meget mere til den fine blå himmel og solen i den kommende uge, hvor de lover temperaturer op mod 20 grader visse dage.



Selvom dagen startede regnfyldt og blæsende, blev det smukt solskinsvejr nogle timer i eftermiddags. De blev udnyttet i haven, hvor manden min hjalp med at flytte nogle store stauder. Det er dejligt at få sat flueben ved en af de opgaver der skal laves denne måned. Det kan vel heller ikke vare længe, inden de første blomsterløg begynder at hoppe op i kurven når der handles.

Mange efterårshilsner herfra ;)

2 kommentarer:

  1. Ja det var lidt forskelligt du har at vise i dag, men det meste var heldigvis godt. Især billedet af violfrøstjernen kan jeg godt lide og selvfølgelig solopgangen. Vi ligger for lavt her til, at jeg kan tage billeder af den endnu. Wizard of oz er en fin dahlia. Ja nu må vi til at dele stauder, jeg er også så småt i gang.

    SvarSlet
  2. Hej Heidi.Så er jeg på igen efter en skøn ferie til Nice og nogle dag i det jyske.
    Rigtig smukke billeder du viser.....................der er godt nok kommet noget regn medens jeg har været væk hjemmefra.
    Smuk dahlia.og kan da godt se at vi er lidt foran her i hovedstaden.For mine høstanemoner er da ved at være færdige. Og min hibiscus har blomstre i over 14 dage.
    Men jeg er vild med dine billeder af de smukke solhatte...................mange af mine er desværre forsvundet.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen