Sider,

mandag den 21. oktober 2013

Gråt vådt og tåget.....

Efter et par regnfyldte dage, har det da heldigvis holdt tørt idag, vi har fået 38 mm så nu kan vi godt tage en pause med regnen, så jeg kan få gjort haven helt klar til vinter. Skyerne har ligget så lavt hele dagen, at tågen og fugten ikke kunne slippe væk. 




Optimistisk gik jeg dog ud for at lægge løg, men jorden var så våd, tung og smattet at arbejde med, at jeg  hurtigt opgav mit foretagende. Jeg fik dog lagt disse få løg, så nu fylder de ikke mere i kassen med løgposer.




Løgene blev lagt i dette lille retro bed som jeg ryddede fornyligt. Det var meningen at bedet skulle holdes i gule og brune farver. De gule farver har jeg dog allerede kasseret igen, de er simpelthen lidt for højtråbende til mine øjne og ører. I stedet bliver bedet nu i sart orange og brune farver, det tror jeg mine øjne bedre kan acceptere ;o). Der spanden står skal jeg have plantet en rose, nu skal jeg så først lige ha fundet en skøn sart orange en af slagsen.  Har du et bud på en smuksak der blomstrer lige til frosten kommer, så kom gerne med dit bud.



Paradisæbletræet får dog lov at blive stående, de små potter med husløg trives godt.


Kassen med løg var slet ikke så slem som jeg havde frygtet, så måske ender det med at jeg skal jeg ha købt lidt flere. Disse lyse løg skal lægges i det runde hvid/gule bed.



Jeg vil da også lige vise mit udendørs plantebord, det er også et gammelt udtjent havebord som er savet over. De 2/3 er brugt til arbejdsbordet og den sidste 1/3 er sat ovenpå som hylde. Bordet har stået der i en del år efterhånden, og er godt mørt, men fungerer stadigt fint.



Det er et af de steder, jeg stadig mangler at få ryddet op inden vinter.

























                                                        Først en ene vej og så den anden vej....








Der ligger også en del Alium og venter på at komme i jorden.




Blomster billederne var der ikke meget ved idag, så de må vente til tågen letter.


Ja nu er det så atter begyndt at regne, så læg bare 4 mm oven i de først nævnte.

Mange tågede hilsner herfra ;o)

8 kommentarer:

  1. Fint overblik over din have, og skønne løg du skal have sat.
    God dag til dig - jeg er på vej ud af døren til færgen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg er lidt sen på den, så jeg ved jo, du havde en god tur til fastlandet ;o)

      Slet
  2. Jeg er dybt begravet i tilstandsrapporter for tiden, og tænker hvad en arkitekt kunne få ud af dit fine arrangement med det frønnede havebord i ny udgave.
    Jeg elsker også at bruge tingene til de er slidt helt op. Men mon ikke det ville blive en K3?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha tilstandsrapporter, tror du at bordet kan nøjes med en K3 ;o)

      Slet
  3. Nu mener jeg også at der skal være en pause i regnvejret.Sikke spændende løg du skal lægge!
    Det er et meget funktionelt plantebord du har og en rigtig god måde at genbruge på.Rigtig god ide!
    Jeg kan foreslå rosen Aprikola,som har en lidt ubestemmelig farve,men skøn og stadigt blomstrende.
    M.v.h.
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise
      Heldigvis kom pausen og vi har da haft det mest fantastiske vejr idag. Plantebordet funger rigtigt godt og det er jo altid sjovt at finde på billige løsninger. Jeg tjekker lige rosen ud ;o)

      Slet
  4. Godaften Heidi.Nu må regnen godt holde en pause......for i har da fået en ordentlig dyne.
    Men idag har vejret været helt fantastisk......er lige kommet hjem fra besøg i Tivoli
    Og der var folk der havde bare arme og knæbukser på.
    Der var også en meget smuk rose som jeg tror ville være rigtig flot i din have......en dejlig fersken farvet,,,,,,men ved desværre ikke hvad den hedder.Jeg viser den i mit næste indlæg på sønsdag.
    Det bliver spændende med alle de løg når det hele blomstre til foråret.
    Rigtig god aften knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Heldigvis blev det en helt enestående skøn dag idag, jeg sidder her med let rød næse og kinder så det er skønt.
      Ja inden vi ser os om, er løgene på vej op igen, jeg vil glæde mig til at se rosen og dit indlæg fra tivoli ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen