Sider,

tirsdag den 29. maj 2012

Tid til altankasserne


Vejret her er blevet bedre og bedre op ad dagen, så da jeg kom fra arbejde, fik jeg endelig plantet mine altankasser til.Jeg syntes simpelthen det var for varmt i Pinsen ;o) Allerførst lige et lille kig på den første duftende natviol som er begyndt at åbne sig. Der er desværre kun to af dem som jeg plantede sidste efterår der klarede vinteren eller tidlig lugning ;o)


























       
     
         Vi har investeret i nye altankasser i år, de gamle var blevet for møre, dejligt med en ny start ;o)

Det hele er båret op og klar til udplantning, der skal lige tænkes et  øjeblik over rækkefølgen. Der er endnu ikke helt så mange blomster i planterne som jeg havde håbet, men der er masser af knopper på vej. I år bliver der plantet følgende, dobbelt hvid Marguerit, grå Helichrysum, hvid og lysegul Petunia, Tagetes Vanilla, Måneblomst og lysegul Blomsterkarse, og hvid Verbena. Det lyder måske som meget forskelligt, men der er også 6,8 meter så der skal en del forskelligt til.




Da det først blev plantet, ja så syntes det ikke af meget, men det skal nok blive godt når det vokser til.



Måneblomst er godt på vej og imorgen skal jeg lige have fundet på noget som de kan vokse op ad. Mens jeg gik og plantede  havde jeg selskab af disse to solsorte, de var da bare så ligeglade med mig, det var nemlig spisetid ;o). Jeg ved godt de er lidt svære at få øje på, men turde ikke gå tættere på


Til sidst et par billeder af mine skønne Blue Parrot tulipaner, som nok nyder det er blevet lidt køligere ;o)


God aften til alle herfra ;o)



11 kommentarer:

  1. Helichrysum er en af mine yndlinge. Min fra sidste år overvintrede i udestuen, og jeg har taget stiklinger fra den og det gik fint!
    De skal nok hurtigt gro til og blive tætte dine altankasser!

    SvarSlet
    Svar
    1. Helichrysum er også fast inventar hos mig hvert år, jeg forsøgte også med stiklinger sidste år, det gik også fint til frosten tog dem ;o(

      Slet
  2. Er det alle planter dig og din far har lavet. Super have han har og dejlig med blomster deling .

    SvarSlet
    Svar
    1. Næsten alle, den hvide marguerit og Helichrysum er købt men ellers har vi lavet resten, dejligt når man kan bytte lidt ;o)

      Slet
  3. hej.fine altankasser. det skal nok blive flot når det gror til.
    Er også vild med helichrysum,men har plantet mine i bedene.
    God dag fra Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide at plante dem i bede, jeg holder mine i altankasser og krukker ;o)

      Slet
  4. Det bliver da super flot, lækkert plantevalg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, jeg glæder mig også til det vokser til ;o)

      Slet
  5. Hej. Aij, det bliver superflot. Jeg synes dit plantevalg er helt suverænt. Er spændt på at se din blomsterkarse i det selskab, jeg tror, det er prikken over iet.

    SvarSlet
  6. Hej :O)
    Det kommer til at se helt forrygende ud! Elsker de farver :O)
    Og tak for forslaget til min sti....
    Kh Marlene

    SvarSlet
  7. Tak til deling!

    Amazing Blog om Altaner

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen