Sider,

tirsdag den 8. maj 2012

Mine nye venner


Jeg har tabt mit hjerte, til disse smukke Lewisia. Egentlig er disse farver ikke lige mig, men med disse skønheder, er det bare helt ok. Det er så fine og smukke i deres blomster, og så er de lette at have med at gøre, de tåler udtørring og kan overvintre i drivhuset. Så nu skal de bo i mit syskrin, hvor de kan boltre sig, endnu en fordel, de ikke fylder særligt meget.

 Jeg kan se at manden min, har rettet  i mit skilt ;o) det er fint med mig, da han så sandelig også yder sin del i haven ;o) 



Lige en  collage med de små skønheder, de er bare så fine og fotogene .


 Det meste af dagen i dag, har det regnet en dejlig stille regn, her i det Vestjyske, super godt til haven der trænger til vand.

                                 Mine Dronningebuske er lige ved at være klar til blomstre.























                                                   Gladiolus Plumtart har også stukket næsen frem, med deres karakteristiske vækstform.


















Små ribs der sidder som perler på snor.


Mange rengvejrs hilsner herfra ;o)


17 kommentarer:

  1. Kender ikke Lewisia, men skønne er de! ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er små diskrete skønheder ;o)

      Slet
  2. Sikke nogle fine små venner du har fået :o) Mit hjerte er tabt til verbena i alle afskygninger :o). griner af at din mand har rettet på dit skilt :D jeg er også tilbøjelig til at sige min have, shhhhh, det er det altså også ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Verbena er altså også skønne, dem har jeg også flere steder. Ja jeg føler også at det er min have, det er mig der har ideerne, men vil jo mange gange gerne ha hjælp til at få drømmene udført, så lidt kredit må han selvfølgelig også ha ;o)

      Slet
  3. Hej Heidi
    Det er gode venner, du har fundet dig der, jeg elsker Lewisia, de er så skønne. Desværre kan jeg ikke holde liv i dem her, jeg har jo ingen drivhus, det må være det, der skal til.
    Her er endnu ingen stille silende regn, vi har fået ½ mm, det er jo ikke meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Inden jeg fandt ud af at de stortrivedes i drivhuset, havde jeg heller ingen succes med dem. Jeg har lige set vejrudsigten og det ser ud til at regnen er kommet til dig nu ;o) her er den så stoppet, så jeg vil ud og kigge lidt til det hele ;o)

      Slet
  4. Hej Heidi

    Der gav du mig håb har nemlig i mange år købt Lewisaer hvert år fordi de gik til om vinteren,men jeg fik jo drivhus sidste efterår så nu kan jeg jo trygt prøve igen.

    Er nemlig også vild med dem.
    Hilsen helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Min teori er at de ikke bryder sig om at blive for fugtige, og det kan jo bedre styres i drivhuset, så der får de lov at blive boende hele året ;o) held og lykke med dem hvis du prøver.

      Slet
  5. Lewisia er skønne, men svære at holde liv i. Jeg har et par stykker i mit surbundsbed. Din dronningebusk er langt fremme. Håber at min vil blomstre i år for første gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke dog et sødt stilleben. Det ser rigtig godt ud. :)

      Slet
    2. Tak syntes også selv det virker ret godt ;o)

      Slet
    3. Jeg har tre Dronnigebuske der hvert år blomstrer så dejligt, glæd dig til din springer ud ;o)

      Slet
  6. Hej. Ja lewesia er jeg også ret vild med. Jeg har to potter med dem og de trænger til at blive pottet om, så håber jeg, at jeg kan dele dem og få et par stykker mere!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan også se på min gamle Lewisia, at den også godt kan deles ;o)

      Slet
  7. Jeg er vild med lewisia... de har de skønneste blomster, og så er de så taknemlige :o) Jeg har dem i mit stenbed året rundt, og det er de godt tilfredse med :o)
    Han er da herlig din mand... sådan at rette på dit fine skilt ;o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt, vi er flere der har øjne for disse små skønheder ;o)

      Slet
  8. Flot collage. Jeg har forsøgt mig med Lewisia for nogle år siden, men det blev et kort bekendskab. Måske skulle jeg prøve igen. Din teori om ikke at give dem for meget vand holder. I følge "Nordisk havebrugsleksikon" dyrkes de: på lun, solrig og en meget veldrænet plads; De kan beskyttes mod vintervæde med en glasplade.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen