Sider,

onsdag den 23. maj 2012

Sol og varme

Endnu en helt fantastisk dag med masser af solskin. At jeg  har haft en fridag,  gør det da bare helt perfekt. I mit trekantsbed blomster akelejer, jeg venter på at mine tulipaner springer ud, jeg troede faktisk at de ville komme idag, på grund af varmen, men ikke endnu.





Sommerfugle busken som manden min lavede en stamme til, er også ved at få sig en fin krone, i weekenden får den lige en tur med saksen, så kronen kan blive endnu tættere. Klematis Multi Blue som vi plantede samtidig med befinder sig også godt. Den blomstrer så fint lige nu.



Er den ikke skøn


Det varer heller ikke længe før Allium står i fuld flor.



Tre Dronninger på rad. Ja de hedder jo nok Dronningebuske, men her i haven, gror de som søjler. De vokser op ad nogle kraftige jernstænger, som jeg binder dem op til og klipper med hård hånd. Der er ingen der skal være i tvivl om, at her er i haven er det mig der bestemmer, hvordan mange ting for lov at gro. Forbavsende nok accepterer de fleste planter det :o) . De tre søstre står alle med masser af knopper og de første blomster er så småt ved at komme.



Lidt tættere på, er det lettere at se de fine blomster.


Hvad jeg ellers går og laver, på en fridag i super godt vejr. Jo jeg vælger da at gå i drivhuset, hvor der var langt over 30 grader ;o), men jeg havde bestemt at de sidste småplanter skulle plantes ud, bordet fjernes og der skulle ryddes godt op. Jeg skal da ellers lige love for, at der blev svedt igennem. Det var jo ikke en mulighed, at vente til der blev skygge, nej det var først da jeg var færdig og skulle tage nogle billeder af mine anstrengelser, at der var blevet skygge, så det er ikke det optimale lys.


























 Der står kun lige et par småkasser på gulvet endnu, som først skal plantes i altankasser i weekenden. Ellers er pladsen givet til tomater, snackpeber, agurk og selvfølgelig også de blomster der skal bo der sommeren over.


De skønne Cosmos i mit nye prinsesse bed blomster også så fint


Til sidst et par tulipaner som måske er sprunget ud, når jeg kommer fra arbejde imorgen 























                       Mange varme drivhus hilsner herfra ;o)

16 kommentarer:

  1. Pu-ha stå i drivhuset i den varme. Hvor blev det fint i dit drivhus.
    Den tulipan ser smuk ud :)

    Kh Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en ret varm omgang, men nogle gange er det dejligt at svede igennem ;o)

      Slet
  2. Smuk tulipan og smuk blå farve på akelejerne, og multiblue er fantastisk. Det ser så fint ud.
    Men jeg sidder her og undres over dine søjler, det vidste jeg ikke, man kunne, det ser rigtig godt ud.
    Nu er mit spørgsmål så til gartneren, det ligner ikke en dronningebusk, men derimod en Deutzia. Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog, min dronningebusk ser anderledes ud og blomstrer ikke endnu. Er det en dronningebusk?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Øhh gartner, er jeg ikke og har ikke ret meget forstand på buske og træer ;o) til gængæld er jeg blomsterdekoratør og kan lave en masse kreativt af det som gartnerne frembringer ;o). Jeg ved da faktisk ikke om det er dronningebuske, det troede jeg bare, det må jeg lige google engang ;o). Dejligt man kan blive klogere på hvad man har. Nå men uanset hvad de er for nogle, så fyldte de bare for meget, inden jeg fandt på dette stunt ;o)

      Slet
    2. Ok det er en anden sag, så gør det ikke så meget, at jeg gør mig klog :o)
      Så tør jeg godt sige, at det er en Deutzia, det ser rigtig flot ud med dit stunt.

      Slet
    3. Så nu har jeg googlet lidt rundt, og jeg tror du har ret, tak for det ;o)

      Slet
    4. Jeg læser interesseret med, da jeg var så overrasket over at dine buske allerede er i blomst, og det er min dronningebusk slet ikke endnu.

      Men din Multiblue er vel nok smuk - der er min sandelig også bagefter.

      Dejligt at få ryddet op i drivhuset, det er jo tid for tomater og den slags nu.

      Nyd din dag :)

      Slet
    5. Det er dejligt at blive klogere på hvad der gror i haven, min Multiblue er købt i år med knopper, så jeg kan jo sagtens være forud ;o)

      Slet
  3. Hej. Sikke dog en dejlig fridag du har haft. Jeg synes det hele ser smukt ud og jeg kan især godt lide akelejerne. Det er nogle gode billeder fra en flot have, du viser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, jeg er også lidt vild med akelejerene ;o)

      Slet
  4. Hvor har du dog en smuk have. Så mange skønne blomster.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, så dejligt at høre ;o)

      Slet
  5. Så langt er jeg slet ikke at jeg kan få ryttet op i mit drivhus, er faktisk ikke færdig med at så endnu, så tomater og agurk m.m må stå lidt dumt indtil videre.
    Og du har allered blost i cosmos nogen du har sået eller er de selvspiret fra sidste år.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Mine Cosmos er nogle som jeg såede i marts måned, de blev flyttet i drivhuset i april og gav sig hurtigt til at blomstre, inden de blev plantet ud. Jeg forsøger altid at få ryddet drivhuset inden maj er omme, det er rart at få det tilbage igen ;o)

      Slet
  6. Hej med dig.Skønne blomster i din have.Har også lige vist den blå akeleje med hvidt,
    Og Multiblue har jeg i mit drivhus,men min har dobbelte blomster,og anden
    blomstring er enkel.Men skøn er den.God nat Jette(mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, min Multiblue er ny plantet i år, så jeg håber den bliver dobbelt til næste år ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen