Sider,

onsdag den 2. maj 2012

Æbleknopper



Ovenpå en helt fantastisk forårs dag, er det skønt at sidde her i aften og mærke de let brændende kinder efter en dejlig lang dag  i haven ;o). Det meste af dagen, har det ovenikøbet været næsten vindstille helt perfekt.


Jeg opdagede at det ene af vore æbletræer har de fineste lyserøde blomsterknopper, måske lidt svært at se, da billedet er lidt overbelyst, men den er god nok, det er fyldt med knopper ;o) . Var straks rundt for at tjekke de andre to æbletræer, men der er ingen tegn endnu. Nu må vi bare håbe at nattefrosten udebliver i weekenden, har lige tjekket byvejr og det ser ud til at vi slipper ;o).



Et par skønne tulipaner, som de tog sig ud, formiddag og eftermiddag.























                   
                           Fandt en Judaspenge, der har valgt at slå sig ned, næsten helt inde i hækken







Endelig valgte den ene af mine Violfrøstjerner at kigge frem idag, dem har jeg spejdet  efter et stykke tid, men de er lader altid vente på sig. Nu kan vi også præsentere Allium med knop.




Jeg fik flyttet lidt fra drivhuset på terrassen, den opstammede rose og en spand med hvide ranunkel. 



                                                             Et par skønheder i solen.



Purissima tulipanerne synger efterhånden på sidste vers. De har efterhånden også blomstret det meste af en måned, men stadig skønne som de står der i aftensolen, med deres kæmpestore hoveder.



En anden skønhed, der gør sig til i aftensolen,


Ja dem kan man da kun holde af, de smukke Løjtnantshjerter. 


























Jeg håber at  alle har haft en fantastik dag, i dette fine vejr. Varme solskins hilsner herfra ;o)



4 kommentarer:

  1. Tak for solskinhilsenerne ja det har været en fantastisk dag. Tulipanerne springer ud, så det er en lyst, mange holder længe som purissima. Nu kommer afløserne, godt den har holdt ud så længe.

    SvarSlet
  2. Mon ikke det at være blogger gør os mere obs på de mange små forandringer, der sker i haven. Du har i hvert fald været vågen og vaks med kameraet.

    SvarSlet
  3. Den er kanonflot og langt fremme din hvide løjnants hjerte.

    Hilsen Helle
    p.s havde også et spørgsmål om din pæonstøtte men kan se at du har besvaret det , jeg er nemlig på jagt efter stativer til alle mine nye pæoner.

    SvarSlet
  4. Hvide løjnantshjerter er da bare alt alt for smukke :O Synes de er svære at købe i handlen :o( Tak for kigget på nogle smukke billeder fra en smuk have
    Kh Marlene

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen