Sider,

mandag den 21. maj 2012

En kæmpe klædt i hvidt

Vores gamle kæmpe af et æbletræ. Har i år valgt at få en milliard million blomster. Jeg håber  godt nok ikke at det hele bliver til æbler. (Ved godt det ikke sker ) Da træet er så højt, kommer æblerne farende som projektiler. Hører man ikke når de slipper grenen, ja så kan det altså godt gøre ret så ondt når de rammer ;o)




Den tid den sorg, nu er det bare fryd, med alle disse smukke blomster ;o)




Ja når man som jeg vælger (dovenskaben længe leve) at sætte sine tulipanløg i Januar, er der stadig tulipaner at glæde sig til. Det bliver sikkert en meget kort fornøjelse, hvis varmen holder ved og det skal den jo gerne. Her er det Blue Parrot på vej



Selv om vores Syrener ikke har det godt, så er der lidt blomstring på vej, de første blomster i en af mine Dronningebuske.



En gang til, bare fordi ;o)


Mange varme solskins hilsener herfra ;o)

9 kommentarer:

  1. Bare fordi den er smuk, ja det er det gamle æbletræ. Så må vi håbe, at du ikke bliver ramt af æblerne senere :-)
    Du får lige solskinshilsener tilbage

    SvarSlet
  2. Tak skal du ha, bøvlet med æblerne tager vi senere ;o)

    SvarSlet
  3. Sikke dog et smukt billede af de hvide blomster med dyb blå himmel bag.
    Og også et smukt gammelt æbletræ med sjæl. At det så skyder med kanoner er en anden sag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er et smukt syn, med alle disse æbleblomster ;o)

      Slet
  4. Hvor er dit æbletræ smukt :-) Det ligner mit røde ananas. Det får også en million milliard æbler. Og de kan jo ikke gemmes, så det er faktisk et kæmpe besvær. Men pyt, det er jo et luksus problem, så lige nyder jeg bare alle de dejlige blomster.
    Hvor vildt at du allerede har blomst i dronninge busken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Æblerne på dette træ, er ikke meget værd som spiseæbler, men pyt fuglene elsker dem ;o) Ja jeg fandt lige et par enkelte blomster i dronninge busken, men der er masser af knopper, så lige om lidt, brager det løs ;o)

      Slet
  5. Sikke en kæmpe af et æbletræ.. Der går vist maaaange år, før mit når disse højder! :-)Desuden er det nogle yndige blomster fra din dronningebusk:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så vidt jeg ved, er træet ca 50 år gammelt, da vi overtog huset for 15 års siden beskar vi det kraftigt, det kan man så ikke lige se længere ;o)

      Slet
  6. Hej Heidi.Sikke da et smukt træ.elsker når æbletræerne blomstre.
    Har kun et enkelt gammelt æbletræ tilbage(filipa)
    hilsen jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen