Sider,

søndag den 6. maj 2012

Det blev en pige




Et nyt bed er født, her i haven. Det er min lyserøde drøm, der nu er sat i værk. Efter vi har snakket og rendt rundt med tov for at finde formen, er vi kommet vi frem til dette. Det er ikke sådan at vi har nogen overordnet plan over hvordan vi indretter haven, men føler os lidt frem med hvad vi tror virker godt. Det har hele tiden været planen at det skulle starte for foden af æbletræet, hvor slyngrosen Rosenholm vokser. Græsplænen er gang med at få en skønhedskur, fjernet mos og renset, så den ser ret så sølle ud lige nu ;o)


Så er jorden forarbejdet og klar til at indvie, og det første jeg plantende, var en New Dawn Rose sammen med Klematis Hagley inden jeg satte tårnet af rionet, som manden min har lavet på plads . Derefter blev de to lyserøde storkenæb som jeg fik af Lisbeth fra Høneballehaven plantet. Jeg håber at når New Dawn Rosen vokser godt til (øhh er den hurtig eller langsom voksende) vil give god balance i bedet, til det store æbletræ.



 Det to pinde markerer der hvor der skal plantes Dahlia Stolze Berliner, de står i drivhuset til forspiring og er ikke helt klar endnu,



Så er der linet op. Udover Storkenæb, Rose og klematis, bliver der i første omgang  tilplantet med sommerblomster. Jeg har plantet lyserød kornblomst Pink Boy, mamelukærme Pink Blush, Cosmos Collarette, prydtobak Lime Green, lyserød dusksalvie, samt nogle helt fantastiske have nelliker i de skønneste farver. 



Færdigt arbejde, nu  kommer det spændende så, om det er plantet tæt nok, eller for tæt, det må tiden vise.



                   Med de fine nelliker, som jeg ikke kunne stå for, er planen om det sart lyserøde bed allerede gået en tur i vasken, men sådan kan det jo gå ;o). Det kan måske også godt blive for lyserødt.    



                                      Her er de set lidt tættere på, så fine syntes jeg, og de dufter helt fantastisk.



Nu håber jeg så på, at bedet bliver til det frodige blomsterhav, som jeg drømmer om ;o)



Sagen set fra begge sider


                                                        Ja og lige en gang til



                                                    Der er godt gang i alle småplanterne












                  Efter bedet blev vandet godt igennem, stod den der og kalde på mig, den lille skønhed.



 Jeg regner med at søge inspiration til lyserøde stauder, som vil passe til bedet, på alle de skønne blogs jeg læser, så det bliver spændende at følge jeres haver sommeren igennem. ;o).
Jeg håber at i har haft en god søndag .

 Mange lyserøde hilsner herfra, og stor tak til manden min, for hjælpen med at klargøre bedet ;o)






18 kommentarer:

  1. Tillykke med dit lyserøde bed, det ser lovende ud :-)
    I vores forrige have havde vi en New Down rose, den voksede rimelig hurtigt til :-)

    Det er så dejligt med et nyt bed, og man bliver så glad af at gå rundt og beundre værket :-)Glæder mig til, at jeg også snart skal i gang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt hvis den er rimlig hurtig voksende, vil jo gerne at det hurtigt bliver frodigt. Jeg kan godt forstå at du også glæder dig til at komme igang med drømmehaven ;o)

      Slet
  2. Ej er du vimmer mand, det ser ski da godt ud :-D
    Jeg er helt vild med jeres skønne gamle æbletræ og de fine Nelliker.
    Nelliker har jeg også købt en del af i tidens løb. I år er de hvide, med et strejf af lyserødt. Jeg ved om et par år danner de små skønne tuer. Dem kan man aldrig få for mange af.
    Jeg glæder mig til at se bedet om et par mdr.

    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker også nelliker, men mange er desværre er gået til de sidste vintre, men så er der jo heldigvis anledning til at anskaffe nye. Jeg glæder mig også til at se hvordan bedet arter sig ;o)

      Slet
  3. Hvor er det blevet fint :) Dejlige planter, du har valgt. Vi har også en New Dawn og den vokser fint. Det er meget tilfredsstillende når man har fået lavet sit ønskeprojekt og selv er tilfreds med resultatet.

    Inspiration til mere lyserødt: pæoner....

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig, pæoner skal da ha plads i bedet, tak for det ;o)

      Slet
  4. Fint bed, det ser godt ud med den facon. Det skal nok blive godt, når det hele gror til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er også godt tilfredse med resultatet, så nu skal det bare gro i en fart ;o)

      Slet
  5. Hvor ser det godt ud - de nilliker er da helt fantastiske. Din New Dawn skal nok komme hurtigt op og dække, jeg har en på et tilsvarende stativ.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder godt hvis New Dawn er rimlig hurtig ;o)

      Slet
  6. Hvor ser det godt ud.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  7. Det ser bare spændende ud, jeg er begyndt på et tilsvarende sidste år, bare i blåviolette farver.

    SvarSlet
  8. Tak ,det er altid dejligt med nye bed, spændende at følge ;o)

    SvarSlet
  9. Hej. Aij hvor ser det bare godt ud og sikke mange spændende planter, du har valgt. Jeg tror, dit bed bliver meget frodigt og vokser godt til allerede i år. Det er rimeligt store planter, du har plantet, så de skal nok få godt fat. God idé at kombinere med sommerblomster, det skal jeg også i år. Jeg skal dog så det meste på friland forhåbentlig til weekenden eller i løbet af næste uge! Jeg har tre bede, jeg skal have plantet til og glæder mig rigtig meget. Jeg kunne godt fornemme din glæde og tilfredshed med bedet, jeg håber, jeg komme frem til det samme med mine bedprojekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også superglad for mit nye bed, der er altid spændende om det nu også bliver som man håber, held og lykke til dig med dine bede ;o)

      Slet
  10. Det skal nok blive et smækker lækker prinsessebed :o)Mon vi løbende får billeder??

    SvarSlet
    Svar
    1. Selvfølgelig kommer der billeder, prinsesser skal jo vises frem ;o)

      Slet
  11. Hvor ser det godt ud. Det bliver da bare så lækkert.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen