Sider,

lørdag den 19. maj 2012

En blandet landhandel

Da jeg kom fra arbejde idag, valgte jeg at gå i haven. Det var en grå omgang, et par gange undervejs, troede jeg at solen ville bryde igennem, men nej. Det var dejligt mildt og næsten vindstille, så det blev da lige idag at resten i højbedene skulle såes, vist også på høje tid  ;o) . 



Skønne akelejer der er i gang nu, jeg har ingen lyserøde, kun hvide, blå og lilla men det må jeg vist hellere få gjort noget ved, da mit nye prinsesse bed absolut skal ha en masse . Allium sat i januar, det ser ud til at de kommer allesammen ;o)


























Uægte Jasmin er også fyldt med knopper, glæder mig til duften, klematis Multi Blue springer også stille ud.



























         I volden har disse to, ret lys grønne fremmede slået sig ned, ved ikke hvad det er, men de får en chance.








Skilla og Judaspenge to der klæder hinanden



Tre æbletræer på rad, to af dem har næsten ingen blomster i år, det største af dem, er fyldt med knopper og blomster. Hvis der nu bare havde været et ordentlig lys, så kunne man også have kunne se dem bedre. Men da det ikke er til at vide hvornår vi atter får blå himmel, og blomsterne er her nu så måtte det blive sådan. Det er for foden af dette træ, at det nye prinsesse bed, nærmest løber ud af træet. 



Chokoladeblomsten er også blevet plantet ud i sin krukke. I bunden har den har fået selskab af Pletter i luften .

Mange lidt grå lørdags hilsner herfra ;o)

12 kommentarer:

  1. Kan den lysegrønne til venstre være en matrem Tanacetum parthenium ’Aureum’?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog et langt flot navn, de er ens det er kun lyset,der gør forskellen. Da jeg ikke ved hvad et er, stoler jeg på dig ;o)

      Slet
  2. Hej,
    Det er en Matrem med den skønne lysegrønne løv.
    Jeg har den i haven og den kommer lidt rundt omkring.
    Hvide blomster og ret nem at hive op eller flytte rundt.
    Skønne akeleje du har og smukke billeder.
    God lørdag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. De får da helt klart en chance, når de nu havde lyst til at slå sig ned her ;o)

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Hej Heidi
    Jeg holder også på Matrem. Så vidt jeg ved, er den meget villig til at så sig selv.
    Det er flotte æbletræer, du har. Særligt billedet, hvor træerne står op over hækken er rigtig fint.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også rigtigt meget af mine gamle æbletræer, de giver haven karakter syntes jeg. Det bliver sjovt at følge Matrem i haven ;o)

      Slet
  5. Hvor er dine akeleje dog smukke.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
  6. BLOMSTERFRØ BORTGIVES! Vil du have mange forskellige Akelejer i din have?

    FauerFlora’s egen Akeleje BLOMSTERFRØ blanding gives væk til alle interesserede, efter “først til mølle princippet” og så længe lager haves.
    http://www.fauerflora.dk/blomsterfro-bortgives/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jubbi, jeg har set det på din blog, har også udfyldt kuverter, mangler kun lige et par frimærker. Det er da et super sammentræf at jeg mangeler og du giver bort samme dag ;o) jeg håber at der stadig er frø. ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen