Sider,

onsdag den 3. september 2014

Æbleblomster i September

Idag opdagede jeg at vores skovfoged æbletræ atter er i gang med at blomstre. Blomsterne sidder selvfølgelig helt oppe i toppen af træet, så jeg har beskåret en del. Det går så lidt ud over kvaliteten, men jeg er helt sikker på at i kan se hvor fin den lille knop og de afblomstrede blomster er. Det må være al den regn (undskyld Lisbeth) vi har fået i en sidste tid og de høje temperaturer, der har forvirret det gamle træ.



En pakke med posten er jo altid dejligt, især når det er nye planter til haven. Jeg har været igang med klikfingeren hos Staudestedet, og jeg fik klikket mig frem til følgende : 1 hvid aconitum, rosa hampstokrose althaea cannabina, hvid knopurt, purpursolhat Green Jewel, floks Rosanne, hvid violfrøstjerne, sølvlys White pearl, og en lilla spydverbena. De første planter er kommet i jorden og resten står i højbedet og venter.


























 Det var lykkes at sende denne fine hampstokrose, på knapt en meter uden den knækkede... godt gået.





Høstanemonerne blomster også stadigt så fint.



Dybt inde i kronen på den opstammede sommerfuglebusk, gemmer der sig en lille hemmelighed.



Det er mine Twice in a blue Moon roser der har remonteret, de har virklig haft gang i groviljen og er næsten helt skjulte og ikke lette at fotografere.


De få kroner jeg betalte for posen med blandede cosmos frø, har virkelig været givet godt ud...




Campanula og katost er atter begyndt at blomstre efter de blev klippet tilbage.


 Jeg ved godt at jeg tidligere har vist vores bønnetårn/portal, men jeg er altså vild imponeret hvor godt bønnerne står i år, og vi elsker at plukke og spise de dejlige bønner.



I øjeblikket kan vi høste flere gange om ugen.... og det gør vi ;)



Når der så i samme bed står en lille majsskov.......ja så bliver det ikke bedre.



Det er så skønt, at kunne hente helt friske grønsager ind til aftensmaden.



Mange skønne sensommerhilsner herfra ;)

6 kommentarer:

  1. Hej Heidi. Det er utroligt at æbletræet sætter blomster igen! Dine cosmos er virkelig flotte, dem skal du da næsten samle frø ind af! Dine majs og bønner ser lækre ud - sprøde og saftige. Jeg håber de var gode!

    SvarSlet
  2. Ja ja Heidi, du kan jo ikke gøre for, at jeg ikke har fået regn :) Men godt du endelig fik. Det lyder som en dejlig pakke, du fik fra Staudestedet. Dine cosmos er meget smukke, det må siges at være mange blomster for få penge. Min Twice in a blue moon blomstrer også nu, men de er ikke så kønne, det er nok vandmanglen.

    SvarSlet
  3. Ja det må være al den regn, der har forvirret planterne. Her er der flere rhododendron der er begyndt at blomstre. Dejligt med sådan en plantepakke.

    SvarSlet
  4. Hej Heidi.Sikke da en dejlig pakke fra Staudestedet.Green Jewel købte jeg for nogle år siden i Kolding hos Staudefeen.
    Dine cosmos er bare så smukke...............dejligt med sommerblomster til en billig penge.
    Men imponerende bønnepotal du har.................og dine majs ser lækre ud.
    Viser også mit skønne paradisæbletræ.................og det spiselige fra haven lige nu.
    Er lige blevet færdig med at male alle vores udvendige døre...............og de sorte højbede.
    Dejligt at få det overstået.
    Rigtig god solskinsdag knus Jette

    SvarSlet
  5. Det er imponerende at man kan sende en så stor plante uden at den knækker, når man ellers tænker på hvordan pakker kan se ud når man modtager dem.

    SvarSlet
  6. Your blog is very useful for me,Thanks for your sharing.

    ทางบ้าน

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen