Sider,

lørdag den 26. maj 2012

Pinsesolen danser

 Så skønt over vores lille land, i disse dage ;o) . Jeg går her og nyder den første af  tre fridage i dette fantastiske vejr. Jeg er helt alene hjemme, manden min er på det Gule Rev (i en fiskekutter langt ude på Nordsøen) for forhåbentlig at hjembringe en masse kilo torsk til stor glæde for hele familien, uhhm stegt torskefilet med tilbehør ikke dårligt. Begge teenagere er ude og nyde fridagen med gode venner og jeg sidder her og holder siesta, det er ikke fordi at jeg laver noget ude i dag, det er ren nydning og hygge ;o)


Mit blå lilla trekantsbed, er nok det fineste jeg har lige nu, jeg syntes efterhånden at det begynder at te sig som jeg havde håbet. Der er stadig noget at arbejde med, så der kan komme en mere jævn blomstring, men jeg suger ideer til mig, fra alle jeres skønne blogs for at finde nye skønheder der vil passe ind. I er alle fantastiske inspirations kilder, og jeg er nok ikke den eneste der har det på denne måde ;o)



       Nu står tulipanerne i fuld flor. Det skal beundres nu, da festen nok bliver ret kort i dette fine vejr.


Pureløg og Allium


På min vej rundt i haven fandt jeg disse famlede skønheder, der har pyntet sig med visne æbleblomster ;o)


Jeg glæder mig, nu kan det ikke vare længe inden disse pæoner kommer frem og hilser på


Jeg har to pæoner stående i mit snitbed,  til venstre står en Sahra Bernhard,  til højre en hvid som jeg ikke husker navnet på. Ellers går det langsomt i bedet, jeg bliver vist nødt til og skal ud med haveslangen i aften, da det godt nok er tørt. Det bliver først senere når vi forhåbentlig har fået lagt en masse torsk i fryseren.



Til slut lige en lille lækkerbisken, Chokoladeblomst der dufter helt rigtigt ;o)

























Mange solrige pinsehilsener herfra skyggen ;o)



10 kommentarer:

  1. Er lige inde for at køle af.dejlige forårsbilleder.
    Man kan blive ved med at flytte om på planterne,men det er da også hyggeligt.
    Rigtig god pinse til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Man bliver vel aldrig helt færdig med et bed ;o) der kommer altid nye ideer

      Slet
  2. Hvor er dit blå/lilla bed dog smukt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, jeg er også selv ret glad for det ;o)

      Slet
  3. Hej. Åh sikke en dejlig have du har med nogle flotte bede. Jeg kan godt forstå, at du nyder det. Jeg håber, du får fryseren fyldt med torsk. Jeg synes fisk er noget af det bedste man kan få. Rigtig god pinse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord, du kan tro at jeg nyder det og nu har vi lige lagt ca 10 kg torsk i fryseren. Vi smagte lige på varen, med nye danske kartofler til (dog ikke af egen høst endnu)det smagte ;o)

      Slet
  4. Ren nydelse alene hjemme, det er skønt :o)
    Det ser fint ud dit blålilla bed. Pæoner flot, mine er ikke nær så langt. Der er stadig planter, hvor du er længere fremme med dine :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Lisbeth, det kommer stadig bag på mig, at jeg kan være foran med noget i min have. Jeg syntes som regel at du render i forvejen med syvmileskridt ;o) med hvad du kan vise fra haven ;o)

      Slet
  5. Hvor ser der altså bare skønt ud i din have. Flotte farver i dit trekantsbed. God søndag til dig :O)

    SvarSlet
  6. Hvor har du dog en smuk have og så mange skønne blomster. En fryd for øjet.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god Pinsedag.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen