Sider,

torsdag den 3. maj 2012

Jeg har en plan

 Vi skal bruge følgende, en boltsaks, trailer, ca 12 meter ståltråd, en stærk mand, rio net, stolpe og en kone med en god ide. Det var jo nok sådan Egon Olsen, ville have startet dette indlæg.

Det er jo ikke nogen hemmelighed, at det næsten altid blæser her over vestpå. Jeg har en Sommerfugle busk, som jeg hvert år prøver at få til at gro så nogenlunde lodret. Ja ja jeg ved godt det er en busk, men her er det altså mig der bestemmer, hvordan man gror ;o). Jeg opstammer den hvert år med hård hånd, så den giver højde i bedet og ikke fylder i bunden.Men lige meget hvor mange jernstænger den får, så må den gi sig for vinden.


























Så var det jo at konen fik den ide at lave en stamme til den af rio net, den er sat godt fast i jorden, så nu satser jeg på at den måske kan blive lodret. planen er at alt der vokser uden for stammen, bliver klippet af med hård hånd. Øv solen forsvandt fra bedet inden vi var færdige, så det er måske lidt svært at se tydeligt.


I bunden har jeg plantet en Klematis Multiblue som gerne må vokse op og blande sig med Sommerfuglebusken, det bliver rigtigt godt, tror jeg ;o)



Denne kæmpe af et bøgetræ, kan vi nyde synet af, fra vores terrasse, det er sprunget ud i dag.

   
                                       
                                                  En lille forglemmigej, der er faret vild ;o)


                                               Mange solskins hilsner herfra  ;o)
     

8 kommentarer:

  1. Hej med dig. sjovt nok har jeg også en skæv
    sommerfuglebusk,eller retter
    en skæv pind.men et smart stativ
    i har fået flækket sammen.og jeg
    tror det bliver superfint med
    multibluen under.god bededag jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også at det bliver godt, en god bededag til dig også ;o)

      Slet
  2. Jeg tror også det bliver rigtig flot og utraditionelt. Det er jo ellers netop charmen ved at bo ude vest på, at man kan se det på træerne, men det vil, du så være med til at bestemme :o)så må vi se, om du får lov til det, men jeg tror det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg syntes også at det forblæste Vestjylland er charmerende, men ikke lige i mit bed ;o). Selv om jeg betragter mig selv som ret omgængelig og føjelig, så kan jeg også være ret så viljefast, så jeg tror også på at jeg vinder ;o)

      Slet
  3. Det var knagme da godt fundet på, med det stativ. Også synes jeg det falder godt i med farven. Det er ikke sådan at det skriger til himlen, at her er et stativ.
    Spændende blandig med Sommerfuglebusk, og Klematis. Det glæder jeg mig til at se. Det er måske slet ikke så tosset ;-D

    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til at se, om det bliver som jeg forestiller mig ;o) Vi har en del rio net i haven, elsker det rustikke udtryk.

      Slet
  4. Meget kreativt med det stativ - det falde nemlig som Marianne skriver, fint ind i havens farver.
    Den lille forglemmigej er en fin detalje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det fungerer rigtigt godt, elsker når der dukker små udbrydere frem uventede steder ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen