Sider,

lørdag den 24. august 2019

Ikke til at komme uden om.....


Igen i år er vi så heldige at være værtsfolk for en herlig og længevarende invasion af skønne sommerfugle. Vi forsøger også at gøre haven sommerfugle venlig, med masser af lækkerier. Det er en fornøjelse at færdes blandt de mange forskellige sommerfugle, som enes i al fordragelighed. Der er ikke meget ballade, de enes side ved side og deles om godterne.

Der kommer til at være mange sommerfugle billeder, men der er også meget fint der blomstrer lige nu.



Carl Nielsen .



Der hersker efterhånden en lidt vild stemning ved krukkebedet langs stakittet.




Tæt på er det dog ret lækkert.





Den smukke lathyrus hedder Our Harry.



Høstanemone.





Floks og storkenæb Roxanne.



Dråbebedet.



 Tandstikkerurt.




Solhat og cosmos.



Lidt romantik måske :)








Floks og lobelia Haspen Purple.







Nye blomster i Jacqueline du pre.



Dette lille væsen var ikke let at indfange, da den hele tiden var i bevægelse.
.



Ud over et nyde de mange sommerfugle i haven, nyder jeg også weekendens helt fantastiske sensommer vejr. Dejligt at august ikke kun skal huskes for regn og blæst i rigelige mængder. De næste par dage byder på temperaturer omkring de 30 grader, så kan det nok være at jeg får dækket mit ønske om dejlige sensommer dage :).

Klik på billederne og se dem i stort, så sommerfuglene rigtig kommer til deres ret.

Mange varme hilsner herfra :)

8 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Ja det var skønne billeder af sommerfuglene, der er rigtig mange alle vegne. Mon ikke det er duehalen, du har forsøgt at fange et billede af, den er meget hurtig med vingerne og meget svær at fange.
    knus

    SvarSlet
  2. Hei Heidi. Flotte bilder av sommerfugler! Her er de også overalt, noe de pleier på denne tiden. Vi får nyte sensommervarmen:-)
    Ha en fin søndag/Eirin

    SvarSlet
  3. Så mycket fin blomning och alla växterna som fjärilarna tycker om :) Fint! Carl Nielsen var vacker och trevligt att det är en modern buskros, austinrosorna brukar inte gå så bra hos mig.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  4. Hej Heidi, fantastiske sensommerbilleder, og så er du heldig at få et billede af en Duehale :o))
    Den ønsker jeg at se i virkeligheden
    Kh fra Linda

    SvarSlet
  5. Hej Heidi!
    Så vackra bilder av blommor och fjärilar. Fjärilarna ser ut att trivas.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  6. Dejlig sensommerstemning. Sommerfuglene er så skønne og jeg bilder mig altså ind at der er ekstra mange i år.

    SvarSlet
  7. Men har du sett for et skjønt hav av Sommerfugler og blomster i din hage. Deilig å være vertskap for begge deler tenker jeg!
    Hilsen Jannicke

    SvarSlet
  8. Så vackra bilder. Ha en trevlig helg kram Nina

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen