Sider,

lørdag den 16. marts 2019

Ctrl-Alt-Del...


Tænk hvis man kunne udsætte vejret for denne kommando. Så kunne vi starte på en frisk og komme ud af denne helt fastlåste situation, med regn regn regn og masser af blæst og få foråret tilbage. Heldigvis er jeg næsten lige kommet hjem fra en forårstur til London og har set lidt af hvad vi forhåbentlig snart har i vente. Vi var så heldige med vejret og solen viste sig fra sin bedste side mens vi var derover. Blæsten var vi desværre kommet til at tage med, men hvor der var læ var det super lækkert.



Hjemme igen er vejret bestemt ikke noget at prale af. Jeg forsøgte ellers at tage det gode vejr med hjem, men det lykkes desværre ikke. Havevejr er det bestemt ikke og selv om haven nærmest er et sumplandskab, skal der dog stadig vandes i drivhuset. Mens jeg har været afsted, har manden min klippet rionet, til et par krukker jeg købte inden afrejse.



Jeg drømmer om en hvid bagvæg med skønne klatreløvemund.



Jeg har lige vækket mine husløg med sæsonens første vanding.





I drivhuset står hvide forglemmigej som jeg har en stor svaghed for.




Forsøget med at tage skud fra den skønne Senecio Angel Wings er lykkes og der er gang i nyvækst.



Dagen startede med tørvejr, så jeg kunne komme ud og klippe de sidste skud. Nu har jeg 8 planter at frådse med.





Ornithogalum fuglemælk .



Godt man kan tyvstarte foråret inde i drivhuset.








Da det er bedst at opholde sig inde, har jeg pottet dahlia for at give dem et lille forspring. Jeg har også fået sået næste ombæring af frø så der er efterhånden fyldt godt op i vindueskarmen.



Holder vejrudsigten hvad den lover ser det heldigvis lidt lysere ud for den kommende uge. Indtil da vil jeg bare gå og fordøje alle de indtryk jeg fik på ferien og rette en kæmpe tak til min datter, der havde lavet det bedste program så vi fik oplevet mest muligt. London er jo kæmpe så det er er stadig masser der kan opleves, hvis jeg skulle komme forbi en anden gang.

Hvis du klikker på collagerne kan du se dem større.

Mange regnvejrshilsner herfra :)

8 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Hvor var det heldigt, at du havde godt vejr i London, selvom blæsten ikke blev hjemme. Jeg har hørt, at man kan gå hen og blive afhængig af London, så det kan jo være, I tager en tur en anden gang.
    Vejret er bestemt ikke rart, vi er ved at blive utålmodige efter hele dage med sol, stille vejr og ingen regn.
    Godt du har alt det fine i drivhuset, du kan nyde.
    Knus

    SvarSlet
  2. Det er da noget af en spiresamling du har...
    Ja tænk, hvis vi kunne Ctrl+Alt+Del vejret ;-)))))

    SvarSlet
  3. Så dejligt med en tur til London - det ser ud til at I har nået en masse. London står mit hjerte meget nær, så det var dejligt at se dine billeder derfra.
    Du har mange fine hvide sager i drivhuset, den lille fuglemælk er aldeles yndig.

    Ja, jeg forsøger at spole... du kan så trykke Ctrl-Alt-Delete :)

    SvarSlet
  4. Härliga bilder och miljöer! Och visst har det regnat mycket men jag tröstar mig med att våra vattenmagasin behöver fyllas på. Huslöken som vällde ur sin kruka blev min absoluta favorit trots alla vackra vita blommor :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  5. Hej Heidi!
    Fantastiskt att uppleva våren i London, så fina collage. Vackra växter i växthuset, mina vårlökar är på gång i krukor och korgar som står där i väntan på våren. Just nu är det både regn och snö som kommer ner här.
    Ha en fin söndag /Marika

    SvarSlet
  6. Ja sikke et vejr. Du skulle være blevet i London.
    Ser så flot ud der fra.
    Her er der godt nok ikke meget at skrive hjem om mellem regndråberne :))))

    Skøn søndag
    Charlotte

    SvarSlet
  7. London skulle jo være så fantastisk, jeg har kun været der på gennemfart og har det stadig tilgode.
    Jeg vil ikke skrive om regnen og blæsten for den har fået opmærksomhed nok, der i mod var jeg ikke klar over at man skulle vække husløg :o)) så fik jeg lært det.

    Det ser spændende ud med dine rionet i drivhuset. Det gav mig en ide om at man kunne lave noget lignende bare udenfor :o)

    Masser af Hilsner herfra

    SvarSlet
  8. Amei as plantas na estufa.
    Agora no Brasil estamos no verão.
    Boa continuação de semana.
    janicce.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen