Sider,

onsdag den 18. november 2015

Ophold i regnbygerne...

Efter en våd start på dagen klarede det heldigvis op sidst på formiddagen. Dagen er afsat til indendørs arbejde, men når solen kigger frem, så må man jo lige ud og hilse på og snuse lidt rundt i den meget våde have. Man nærmest skøjter rundt på græsset, så vådt og smattet er det efterhånden blevet.



Det lille nye skyggebed er jeg stadig rigtigt glad for, selvom det stadigt virker temmelig tomt.



De to små bregner der er plantet i bedet, står fortsat med friske blade.



Jeg var så heldig at få disse to skønne zinkklokker til min fødselsdag af min kære hr. fader. Han er altid super god til at finde gaver jeg ikke har ønsket mig, inden jeg har fået dem ;). De skal nu nok ikke hænge der i æbletræet, tror jeg skal finde en plads til dem på terrassen, så jeg kan se og nyde dem indefra.



Bag drivhuset står denne store randblomstrende hortensia.



På denne årstid er den stadig charmerende at se på.



Skønt lys på stien ned til komposten.



Pletter i luften som jeg plantede i en hul træstub sidste år, har det fantastisk og er blevet kæmpe stor.



Vores enorme græs som er højere end mig.



Nu hvor blade og æbler er væk fra æbletræet, kan man rigtigt se hvor godt rosenholm og klematis Montana rubens har fået fat. Rosen har stået der i 4-5 år, klematisen har kun været der et par år.



Nu hvor de er kommet helt til tops og har fået godt fat i kronen, håber jeg at de selv klarer resten. Manden min kan heller ikke længere nå fra stigen til at binde dem fast, så det giver helt sig selv.




Solstråler i haven kan jeg slet ikke til at stå for.



Clarie Austin ser ud til at have klaret flytningen fint, nu er jeg bare glad for at de har udsat frosten nogle dage, så jeg forhåbentlig kan nå at se dem i fuld flor i weekenden.



Selv om rosen efterhånden er helt bar er der faktisk flere knopper på vej.



Lidt praktisk blev det også til, jeg fik lavet en helt simpel vinterpyntning i den store zinkpotte foran huset. Den ser nu ikke så stor ud sammen med den kæmpe buskbom som også står der. Jeg ville også ha sat fyrtoppe i altankasserne på terrassen, men det er nærmest farligt at færdes på de glatte terrassebræder lige nu, så det må vente til de forhåbentlig snart tørrer lidt op.



Det er altså skønt når solen lyser op i haven.



Fik lige kigget til alle mine juleroser i volden, men der er endnu ingen tegn på knopper.



Ja sol det ene øjeblik og i næste sekund styrter regnen atter ned. Heldigvis havde jeg nået at få klippet en masse efeu og buksbom, som jeg skal bruge senere i dag. 



Ja... nu er det jo nok ikke let at se hvad dette er, men det er en sammenrullet to meter lang ranke til kirkegården, og dem skal jeg lave flere af i eftermiddag. Så regnbyger og blæst kan bare komme an, for jeg nåede at nyde en god times tid i haven.


Jeg håber at solen har vist sig andre steder i landet idag, det er jo med at nyde hver en stråle vi får tildelt i disse dage.

Mange onsdags hilsner herfra ;)

3 kommentarer:

  1. Godt du nåede lidt i haven trods bygerne, for det var dejlige billeder, du fik taget. Solbilleder kan man slet ikke stå for på denne tid af året.
    Ja det er bestemt vådt derude, nu må de godt lukke ned for nedbøren.
    Zinkklokkerne er fine, det er flot, at din far kan finde på noget, som du ikke ved, du ønsker dig :)

    SvarSlet
  2. Godaften heidi.Ja !!! her har det også regnet hele dagen...............men vi er ved at få nyt gasfyr så der er meget oprydning forbundet med det.
    Imponerende som dine pletter i luften er vokset....................og ligeledes din flotte store græs.
    Dejligt at din far er godt til gaver.Og dejlige billeder med sol.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
  3. Hej Heidi. Ja, jeg skal love for, at du stadig har mange planter at vise frem. Godt at du havde mulighed for at komme i haven i dag. Det bliver hurtigt mørkt, når vi er kommet hjem fra arbejde, så jeg synes, det er svært at komme i haven. Jeg har stadig noget, jeg skal nå.:) Det er en flot gave, din har har givet dig. Dem kan jeg også rigtig godt lide.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen