Sider,

søndag den 3. maj 2020

Stilhed før kaos...

Søndagens arbejde i haven er blevet nydt ekstra meget i dag, da ugen fra helvede venter forude. Det lyder måske lidt voldsomt at kalde den kommende uge helvedes ugen, men morsdag venter forude. Sidste år lavede jeg dette indslag   KLIK HER   så forstår du helt sikkert hvad jeg mener. Vi er virkelige spændte på hvad er venter os, da corona situationen, helt sikkert giver os endnu mere arbejde.

Men det er stadig søndag og stille, så lad os nyde de smukke show aurikler der er sprunget ud.










De står altid de på væggen ind til brændeskuret, godt beskyttet under et udhæng, De passer sådan set sig selv. De skal bare sættes igang med lidt vand op pilleri om foråret, så er de selvkørende.




De rosa scilla står i fuld flor.



Vi har tre store æbletræer som blomstrer lidt forskudt. Lige nu nyder vi det længst væk som står i fuld flor.




Jeg ved godt jeg tidlige har vist den spanske marguerit, som klarede vinteren ude i sin krukke.



Men når man er så fin, kan man godt tåle at blive vist flere gange :).



De første akelejer er så småt begyndt at vise farve.



Klematis Green passion står med store knopper.




Det kan ikke vare længe inden de springer ud.



En del af vores tulipaner er blevet ret lave i år. Ved ikke om al regnen i efteråret har noget af skylden, men de drukner næsten helt i alt det grønne.




Vi er blevet invaderet af mælkebøtter og en del af dagen, er gået med at fjerne dem. Jeg har renset bedene, mens manden hyggede sig med alle dem i plænen.



Kvartets kæmpe bøgetræ står næsten helt selvlysende grøn i disse dage.


Tænkte at det var en god ide at lave sæsonens første buket, så vi har lidt kønt at kigge på i aften.




 Dette var ordene for denne gang, der kommer helt sikkert til at være stille på bloggen, den næste uges tid eller mere.

Så jeg vil bare sige   See you on the other side.

Mange stille havehilsner herfra :)



6 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Jeg tænkte lige, hvad skal der nu ske, men så kom jeg i tanke om Mors dag, jeg husker godt, hvor travlt du havde sidste år. Flotte primulaer du har og clematissen kender jeg ikke, den ser også fin ud. Mælkebøtter er også fine, men der bliver lidt rigeligt af dem.
    Jeg vil tænke på dig i ugens løb, håber du klarer det.
    Stort knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hei.
    Tror nok ikke morsdag har tatt slik av hos oss, kanskje det blir litt mer i disse coronatider,
    Her er det nok mer vanlig å ta en telefon, eller ta en liten tur innom.
    Lykke til denne uken:-)
    Regner ikke med det blir noe hagearbeid på deg neste helg./Eirin

    SvarSlet
  3. Mors dag får nok lige en ekstra skrue i år, så travlt får du garanteret. Jeg synes også, vi har utroligt mange mælkebøtter i år.

    SvarSlet
  4. Det er fint at have travlt til mors dag, synes jeg - bare tingene kører, leverancerne er på plads og passende, og der ikke er for mange benspænd. Bagefter er det fedt, hvis det er veloverstået og samarbejdet har fungeret. Men der er ingen tvivl om, at det er travle, meget lange dage - rigtig god arbejdslyst!

    SvarSlet
  5. Lycka till med veckan och jag hoppas ni kommer ut på andra sidan - som man säger :) Såg att jag också måste ta itu med maskrosor...

    Får du Hyacinthoides att fungera som snitt? Hur gör du då? Tycker alltid de vill ramla ihop första natten.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  6. The above article is nice and interesting, thank you willing to share! Greetings success of admin Cetak Buku Umroh Haji wish you deign to visit my website, thank you :)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen