Sider,

tirsdag den 12. februar 2019

Forårskuller på en mandag


Hvor var det skønt at stå op til den smukkeste blå himmel og solskin igår. Den sidste uge har været præget af regn og blæst og ikke ligefrem forårsstemning. Blæsten hængte dog stadig ved og gjorde dagen ret kold. Det skulle dog ikke stoppe mig fra at nyde det smukke vejr.




Erantis er en mangelvare her i haven, men et par enkelte kan jeg da byde på.




En herlig gruppe krokus, nød også solen.



En enkelt lilla er tyvstartet, de andre er ikke så langt fremme.



Vintergækker i fuld flor.



Klematis har også fået forårsfornemmelser, her er det klematis Alpina.



Green passion.




Miss Bateman.



Vinden som sagt var ret skarp, så det var skønt at nyde et par pauser i drivhuset, hvor der var 20 grader.



Camelia White Zwan i fuld flor og nøjs hvor er den fin.



Der er efterhånden en god forårsstemning i drivhuset.



Det er med at nyde træernes grafiske udtryk mod den skønne blå himmel, inden de atter springer ud.



Et levn fra sidste sommer, men stadig meget dekorativ.



Tænk....anemonerne er også ved at kigge frem.




De første lupiner er også på vej.



Det samme er de forskellige hyacinter og vorterod.




Dejligt at få ryddet op i bedene så man rigtigt kan nyde alt der pibler frem.




Floks er også godt på vej.



Knækket påskeklokke på et leje af grønt.



Blodblommen står som så meget andet med store knopper.



For en uge siden klippede jeg lidt grene ind, så her er en lille forsmag på det der venter.



Ja det er måske ikke så smart at få forårsfornemmelser her midt i februar, men som alt pibler frem derude er det nu der skal ryddes op, inden det bliver helt umuligt at komme til. Kommer vinteren med kulde, så må jeg ud og dække til, men jeg tror og håber at de forskellige vækster ved hvad de har gang i..

Mange forårskullerede hilsner herfra :)

4 kommentarer:

  1. Dejligt med forårskullertegn. Jeg har taget magnoliagrene ind i dag og håber, de springer ud og lover forår som dine grene.

    SvarSlet
  2. Jeg har også fået forårskuller, så jeg ryddede op i nogle af bedene. Ligesom ovennævnte Lisbeth :) har jeg også taget magnoliagrene ind, gad vide om det lykkes, nu har de stået i over en uge. Skønt med alle de forårstegn, måske skal jeg også prøve at tage grene ind fra blodblommen.
    Knus

    SvarSlet
  3. Jeg tror vi alle er ved at få forårskuller.
    Det er godtnok langt fremme dine krokus er. Mine er knapt tittet frem. Til gengæld vrimler det med erentis og vintergækker. "Patchworktæpperne" i hvidt og gult er snart helt fremme.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
  4. Her kribler det i hænderne for at komme igang med oprydningen af bedene, men jeg har ikke tid. Har dog en uges vinterferie i næste uge - og hvis vejret holder, så skal jeg i haven.

    Jeg tyvstartede lidt i går og fik fejet stierne i forhaven - bare det, hjalp allerede rigtig meget. Men der ligger stadig mange blade og lign. i selve bedet, så jeg ikke rigtig kan se mine krokus. Så, forhaven er det første bed jeg vil rense.

    Som du har jeg heller ikke ret mange erantis, men de to små klumper jeg har fra min afdøde fasters have, har endelig fået fat nu og bliver større fra år til år.

    Mine krokus er slet ikke så langt fremme som dine, men min have ligger også ret meget i skygge indtil slutningen af marts.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen