Sider,

onsdag den 3. december 2014

Blå himmel og vindstille.

Tænk at dette smukke vejr lige skulle ramme min fridag. Alle planer om at bruge dagen på julegave indkøb blev hurtigt droppet, for jeg skulle da i haven og nyde solen. Der var kun 1,7 grader da jeg gik ud, så jeg var godt indhyldet i masser af varmt tøj. Da jeg atter kom ind havde temperaturen sneget sig op på 3,7, så lidt magt har solen da endnu. Ikke fordi der er noget særligt ved naboernes flagstænger, men to helt slappe vimpler, det er noget særligt her hos os.


Midt på dagen kan solen lige slæbe sig over hustagene og sende det flotteste december lys ind i haven.



 Solen når dog aldrig ned til vandposten, så sporende efter nattefrosten ses stadig. Posten skal snart flyttes i drivhuset for vinteren.



Efter flere nætter med let frost, fortsætter klokkerankerne dog stadig deres blomstring.




Højbedene ligger efterhånden også tomme hen, vi høster dog stadig lidt og de nylagte hvidløg i det yderste bed, er allerede godt igang med at skyde.



Rosenslynger blomstrer også fint endnu.



December stemning.



Mine Lathyrus er vist ikke klar over at det er blevet vinter.



                                                            Hvor er det dejligt med solskin.



Sol og skygger.



Juleroser plantet midt i stenbedsplanterne.



Her kunne man næsten fristes til at sige... gæt en blomst... Det er selvfølgelig skyggen af denne fine julerose, der er blevet fanget på stenen.





De visne humlekopper, gør sig nu også godt mod den blå himmel.



Rozanne har vist heller ikke kigget i kalenderen.



Randblomstrende hortensia i modlys ved drivhuset.



En ny blomst i Clarie Austin.



Ved ikke helt om man kan se, hvor mange rosen knopper der er på vej. De frostramte dahlia som bestemt ikke pynter bedet, er nu gravet op.



Vores hække kaster lange skygger i den lave sol.



 Rozanne endnu engang.



Dahlia knoldene ligger nu til tørre i kælderen, inden de skal puttes for vinteren. Mens jeg gravede dem op fandt jeg en del løgvækster der allerede var kommet op, fik dog ingen billeder af dem i denne omgang.



Manden min går og overvejer om græsset skal slås en sidste gang, da det er blevet ret langt. Måske er det dumt, da vi jo allerede har haft besøg af nattefrosten, nu får vi se hvad han bestemmer sig til.



Hvor var det dejligt at være ude i haven, og jeg fik da også lidt fra hånden, selvom jeg nu mest bare nød solen og det fine lys. Jeg mangler stadig at få lagt de sidste løg, inden jeg er helt vinterklar, men lørdag bliver det vist også fint vejr, så der har jeg en aftale med mine løg.

Mange solskins hilsner herfra

3 kommentarer:

  1. Tak for dejlige solskinsbilleder, jeg er slet ikke misundelig - ikke ret meget i hvert fald ;) Her har det været gråt hele dagen, så jeg har nydt dine billeder. Dine juleroser er jo misundelsesværdige, Rozanne er helt færdig hos mig, det samme er Claire Austin. Det glæder mig nu, at det var på din fridag, at solen skinnede :)

    SvarSlet
  2. Hej Heidi. Det er nogle utrolige billeder du fremviser - det er utroligt, der er så grønt her i december. Vores græs er også meget højt, men jeg har besluttet mig for at lade det være, selvom man risikerer sneskimmel, når det er højt, jeg synes, det er svært at slå, når det er fugtigt.

    SvarSlet
  3. Godaften Heidi.Skønne solskinsbilleder du viser i dag.Og dejligt at solen skinnede på din fridag.
    Smukke klokkeranker og rosenslynger....................det er da bare utroligt
    Jeg tror det var godt du fik alle din dahlia knolde op inden frosten kommer.
    Tror da nok jeg ville klippe græsset en sidste gang.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen