Sider,

lørdag den 14. april 2012

Neej, hvad sker der nu


Da jeg lige var gået ud for at arbejde lidt i haven, begyndte regnen at vælte ned. Jeg søgte hurtigt læ i drivhuset og fik kigget lidt til alle planterne dernede. Men det var jo ikke lige det, der var planen.



Jeg havde planlagt at få ryddet  dette lille bed totalt invaderet af vorterod. De er da meget søde de små gule blomster, men de skal væk skal de ;o)



Midt på græsplænen, øhh græs kan man måske ikke kalde det grønne vi har, da det mest består af bellis og vorterod mælkebøtter mos m.m., men her har vi altså valgt at kalde det græs, står en del tulipaner og andre løgplanter fra et nedlagt bed. De plejer at få lov at blomstre, men nu har jeg tænkt mig at flytte dem op i det vorterods bed som skal ryddes. Det er måske ikke så smart at flytte dem mens de blomstrer, men pludselig er de bare klippet ned og så bliver de  heller ikke flyttet i år, jeg kender mig selv godt nok ;o) 



 Nu er de skønne lysegule tulipaner i sandkassebedet ved at springe ud, de er en stor glæde hvert år.



          Smuk regnvejrs tulipan


Løjtnantshjerte har det bare rigtigt godt, det varer ikke længe inden den står i fuld flor.


Fem liljekonvaller bliver det vist til i år, det er da godt nok en langsommelig proces at få dem til at brede sig.



                                       Så fine med regndråber på, står de og venter på at blive flyttet.






Min kobjælde  begynder også langsomt at springe ud 


Blåpuderne i stenvolden, vil også være med nu.



Den ser bare så fin og sund ud min slyngrose syntes jeg  ;o)






 En del af mine store ler potter frostsprængte, under den slemme slemme vinter vi havde forrige år. Da der var plantet løg i dem alle, ja så fik de noget kraftigt snor rundt maven, for at holde sammen, det virkede rigtigt godt, men nu har denne vinter da vist givet dem dødstødet for de er revnet endnu mere, er der nogen der ved om man kan lappe potter, da jeg er rigtigt glad for dem ;o) det var jo selvfølgelig ikke de gamle potter i stygge farver der gik sig en tur.  Lidt farve er der også ved at være i det blå/lilla trekants bed.



Mens jeg har lavet dette indlæg er det atter blevet tørvejr, nu er det hele bare sjask vådt så jeg håber det hurtigt tørrer op, så jeg kan komme igang med det, som jeg har planlagt at lave idag.

 Jeg håber at i andre er sluppet for regnen, da jeg jo ved at der er travlhed rundt om i alle haverne, fortsat god arbejdslyst til jer alle ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen