Sider,

søndag den 24. juni 2012

Tak tak tak... jeg har fået nok

Endnu en dag med masser af regn. Det var ikke lige det jeg havde ønsket for idag. Jeg havde håbet at kunne komme i haven, for at hygge lidt. Vi får student på tirsdag og har planlagt havefest, men nu er vi gået over til plan B.( indendørsfest). Jeg har lige set på byvejr, at det kommer til at holde tørt tirsdag men ingen varme ;o( , lad os håbe de tager fejl. Sidst på dagen stilnede regnen lidt af, så måtte jeg lige ud og kigge. Klematis The president står med kæmpe blomster, helt upåvirket af regnen.


























Denne Storkenæb fik jeg sidste år af en bekendt, den blev plantet i det blå/lilla trekantsbed. Nu hvor den er sprunget ud, syntes jeg nok at den er for pink til at bo i dette bed, hmm det må jeg vist lige tænke over.






















         



                                                   I samme bed er mine blå salvie nu sprunget ud.
























                                           
                                                  Jeg var også nede og tømme vand af pæonerne.

























Den ene af mine to nyindkøbte Gallery White lupiner, har fået to knopper. Det var en dejlig overraskelse da jeg ikke havde regnet med at få blomster allerede i år.


Tidligere idag skulle jeg ud og køre, for at hente den kommende student. Da vi kom forbi Bilka så måtte jeg lige gøre holdt. Bare for at se, om der var noget der kunne trøstekøbes i dette møjvejr. Blikket faldt straks på disse skønne lyserøde salvier. De hoppede hurtigt op i vognen, da de  kan komme til at give mit nye tøsebed lidt farve.Det knapt to måneder gamle bed er faktisk allerede ret frodigt, men det er begrænset hvad der er i blomst endnu, så det pyntende. Planterne er bare sat i deres potter, da jeg ikke lige helt har besluttet, hvor de skal plantes.



























Salvien i skønt selskab med en enkelt kornblomst. I det høje tårn af rionet stortrives den nyplantede New Dawn rose sammen med klematis Hagley Hybrid. Da jeg ikke lige helt vidste hvor hurtigt de ville gro, så er der også plantet lyserøde Lathyrus, så det bliver spændende at følge ;o)


Inden jeg blev færdig med min have runde, øsede regnen atter ned så det var hurtigt ind igen ;o)

Mange, nu har vi fået regn nok, hilsner herfra ;o)


16 kommentarer:

  1. Til lykke med studenten. Jeg forstår din bekymring for festen. Jeg har lige holdt 18 år fødselsdag i haven/havestuen. Det gik faktisk forbavsende godt. Jeg meldte klart ud, at jeg ikke vilde have tisseri i bedene eller på gårdspladesen. De fik anvist et brændenældebuskads, hvis der var kø til toilettet. Det blev respekteret, og i det hele taget blev haven behandlet godt, selv om der var 30 unge mennesker.

    Det er nogle skønne salvier. Både de gamle og de nye ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, det skal nok blive en skøn og stor dag på tirsdag, med masser af liv i huset ;o), men det kunne nu blive hyggeligt hvis vi også kan være ude lidt.

      Slet
  2. Skønne billeder trods regnen. Vi håber på godt vejr til jeres studenter både i morgen og tirsdag.
    Tillykke med studenten. Forresten var det et godt køb, du gjorde i Bilka :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for lykønskningen og vi krydser fingrene, for at vejret arter sig. Endelig var der noget at finde i Bilka, jeg syntes ellers ikke at deres planteafdeling, er noget at råbe hurra for, men jeg tror at disse lige var kommet hjem ;o)

      Slet
  3. Ja tak, lunefulde juni, man ved aldrig helt hvordan det skal gå for sct. Hans og studenterfester/kørsler - jeg krydser fingre for godt vejr. Og tillykke med studenten.
    Men jeg må sige at dine rose og pæonbilleder er smukke med regndråber på:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja vi må jo tage det som det kommer, men sol vil nu være dejligt for alle studenterne i de næste dage. Tak for din lykønskning ;o)

      Slet
  4. Hej Heidi,
    Dejlige blomster i haven.
    Tillykke med studenten. Må I få godt vejr på tirsdag.
    Dine Salvier er meget smukke og elegante. Det ser godt ud i din have, trods al den regn der er kommet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, vi håber på godt vejr, om ikke andet så bare tørvejr ;o) Jeg er også helt pjattet med Salvier i bedene.

      Slet
  5. Hej Heidi. Ja tak nu har vi fået regn nok for et par dage. Men vi trængte her, så helt fint. Håber I får godt vejr til studenten og TILLYKKE. Håber I får en dejlig dag.

    Mange hilsner
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for lykønskningen, nu håber vi bare på godt vejr og varme,så studenterne og alle os andre får en god uge, sommeren må da snart komme ;o)

      Slet
  6. Ja jeg krydser fingre også, for det er altså dejligt med tørvejr sådan en dag - også for studenternes vedkommende.
    Som du også så rigtigt skriver, NU har fået regn nok, så må solen gerne skinne - det gør den lige nu i skrivende stund, her i Kgs. Lyngby...så du har lov til at håbe!
    Skønne billeder fra din regnvåde have ....

    SvarSlet
    Svar
    1. Her skinner solen også, og der blæser en frisk brise, så vandet bliver blæst af blomsterne ;o) Vi håber på at dette vejr holder de næste dage ;o)

      Slet
  7. Lad os håbe på tørvejr i det mindste på tirsdag så ! Og tillykke med studenten. Et utrolig smukt makkerpar du viser med salvien og kornblomsten. Måske man sku forbi Bilka for efter den møgvejrsweekend vi lige har haft, ku man jo godt bruge lidt opmuntring ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altid dejligt at kunne trøstekøbe lidt, men idag skinner solen her og alt ser lyst og dejligt ud ;o) tak for lykønskningen.

      Slet
  8. Hej Heidi.Ja! nu må det være slut med al den regn.har lige været ude og ryste regnen af alle mine pæoner.de kan bestemt ikke lide regn.Skøn klematis.og godt køb i BilkA.
    RIGTIG GOD STUDENTER FEST. JETTE

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Jette. Det har været hårdt for pæoner og andet i haven, men nu skinner solen så lad os håbe på det bedste ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen