Sider,

onsdag den 20. juni 2012

Morgenstemning


Jeg startede dagen med en morgen havevandring i det skønneste  solskinvejr. Inden turen gik sydpå til Tyskland for at proviantere til studenter fest. I aftens havde jeg set at mine kornblomster Pink Boy var begyndt at springe ud, men bedet lå da i skygge og ikke let at fotografere. Så her er de i morgensolen, dem glæder jeg mig meget til at følge ;o)


Jasminen var heller ikke let at komme udenom.



                                                         Jeg er helt forgabt i de skønne blomster.


























Min klatrerose Rosenholm Rosa, har fået godt med fart på og klatrer deropad, der er dog ingen  knopper endnu, men de skal nok komme ;o) .Her i selskab med en selvsået Digitalis, se så fint lyset afslører hvad den gemmer på.



























Mærkeligt, disse to Pæon knopper kommer fra samme plante. Den plejer at være hvid, men i år er der kun to stilke med hvide knopper, resten er lyserøde. Da jeg kom hjem her til aften var den lyserøde næsten sprunget ud, men intet ordentlig lys, så det må vente med billede.























                                                                        Tobaksplante i selskab med Cosmos



Dette må da absolut blive de sidste billeder af mine tulipaner. Jeg er overrasket over at de har stået så længe, men nu er det snart slut for i år. 


Kobjældernes frøstande er så fine

























Mange jeg har kørt langt idag, hilsner herfra ;o)

17 kommentarer:

  1. Hvor har du dog mange flotte planter at vise. Nød også dit siddeplads indlæg. Må selv gøre kunsten efter en dag...
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja grib endelig bolden og vis hvad du ser ;o) Tak for dine søde ord.

      Slet
  2. Jeg er VILDT imponeret over din Jasmin! Jeg har en i samme størrelse, men den er slet ikke startet showet endnu - det gør den måske slet ikke? Hvad gør du ved din? Bare så flot - så er jeg iøvrigt vild med dine kornblomster i den der chagerende lyserøde farve. SMUKT ser det ud..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det er jeg også selv ;o). Vi gør absolut intet, jo vi saver gamle grene af måske hver femte, sjette år det er alt. Den står et ret forblæst sted i halvskygge,så det kan den åbenbart godt lide ;o) Din skal nok også komme igang snart.

      Slet
  3. Skønne billeder fra din have :)
    Jasminen er overskøn med alle de smukke blomster, måske et ønske til min liste ;)

    Ha en go dag...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha ;o), god ide at sætte den på din liste da den så fantastisk, bare duften ;o)

      Slet
  4. Godmorgen.Ja! skønt vejr til morgen,Pragtfuld jasmin.Har en selv der blomstre
    helt overdådig.min er klippet til,da den står ved en havegang,men jeg
    nyder den hver gang jeg går udenfor.Nu vil jeg gøre mig klar til at
    tage i botanisk have,for at se "ligblomsten",og den dejlige have.
    God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er dejligt med jasminerne nu ;o) ved ikke hvad en ligblomst er, men god tur.

      Slet
    2. Hej Igen. det er den berømte blomst der netop er sprunget ud i dag.
      se mit indlæg fra turen.knus Jette

      Slet
  5. Pink Boy er rigtig flot og fyldig, og din jasim helt overvældende med de mange blomster! Det er flot med rosen i træet - jeg kan godt li når der deles om pladsen ;-) spøjst med pæonen - de kan mange tricks :0)
    Ja, det er sørme længe du har tulipaner - står de i fuld skygge?
    Sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Tulipanerne blev først lagt i januar ;o), jeg har godt set rundt på forskellige blogs at pæonerne laver oprør i år ;o)

      Slet
  6. Skønne kornblomster og jasminen er både smuk og velduftende. Tulipanerne er imponerende og cosmos er helt fantastisk smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg kom fra arbejde idag, var det over med tulipanerne, men de har været fantastiske længe ;o). Cosmos og kornblomsterne er fine, og noget af det eneste der blomstrer i mit nye tøsebed lige nu ;o)

      Slet
  7. Jasminen og kornblomsterne måtte da godt stå i min have !! Ser rigtig godt ud ! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Satser på at tage frø fra kornblomsterne senere, så hvem ved ;o) det bliver nok noget sværere med jasminen ;o)

      Slet
  8. Sjovt med pæonen. Det har jeg hørt fra flere i år, at f.eks Festiva Maxima får lyserøde blomster.
    Vildt lækker kornblomst.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at pæonerne gør oprør i år ;o) Googler lige om det er den jeg har. da jeg ikke ved hvad den hedder ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen