Sider,

mandag den 11. juni 2012

Klatrehortensia

 Nu er Klatrehortensiaerne så småt begyndt at vise blomster. De har haft det hårdt under den tørke vi har haft, og desværre fået et lidt gulligt skær, håber at det ikke går for meget ud over blomstringen.


Vi har to stykker til at gro op at vores fæstningsværk af en terrasse ;o), de kamuflerer da lidt af konstruktionen. De har en del år på bagen efterhånden, og bliver klippet og bundet op hvert år.



                         
                                   Når man kommer tæt på, kan man rigtigt se hvor fine de er.





 Volden fik lidt opmærksomhed i dag, et dejligt hurtigt projekt. Der var efterhånden en del visne og grimme Bergenia blade som generede øjnene hvergang jeg gik forbi, så frem med saksen.



Det gav så lys til disse fine små skønheder.



Måske ikke den helt store forskel, men det generer ikke øjnene mere ;o) 



I volden bor også denne lille fine sag. Ved ikke rigtigt hvad den hedder, udover måske kattepotte, det giver hvert fald mening. Det er de fineste små potter der er utroligt søde lidt tæt på, men ellers er det en af de planter man næsten glemmer man har, da den ikke gør vældig meget væsen af sig ;o)





Mine øjne har åbenbart let med at blive generet i disse dage. Jeg købte en opstammet rose som værende hvid tidligere i foråret. Det var en billig sag fra ...ja kan ikke huske hvor, men den er nu sprunget ud som orange ;o(. Ja jeg ved da godt at det ikke er smart at købe roser på den måde men faldt for fristelsen. Idag måtte den så væk, da jeg holder terrassen i hvid og lysegul. Så nu generer det heller ikke mere ;o)


























Rosen gik ikke helt til. Den blev flyttet ned i mit krukkebed ved brændestakken, hvor den passer betydeligt bedre ind. Her er den kommet i selskab med Chokolade Cosmos, Dahlia, solsikker, oxalis, jordbær og lidt andet.


























Mange, nu med glade øjne, hilsner herfra ;o)

14 kommentarer:

  1. Hej Heidi.Skøn klatrehortensia.Har ikke nogen selv,men min søster har en stor flot en.
    Også et flot krukkebed du har.Kan godt lide dine krukker.Er det zink? Nu må jeg ud og vande.er lige vendt hjem fra London(se mit indlæg)Manden har kun sjat vandet.K/H Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja klatrehortensia er et skønt og trofast bekendtskab ;o) på terrassen er alle krukker zink. Bedet ved brændestakken er blandende rigtigt gamle potter der aldrig frostsprænger ;o)

      Slet
  2. Ja hvis det ikke er pænt, så må det væk, godt du havde et andet sted til rosen, der gør den sig nok bedre.
    De er fantastiske nu klatrehortensiaerne.
    Du har helt ret, sådan en Bergenia er grim med kedelige blade, så væk med dem også :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Rosen passer betydeligt bedre ind hvor den står nu, jeg må bare håbe at jeg ikke var for hård ved rødderne da den skulle op af krukken. Ja det pynter når det visne kommer væk ,o)

      Slet
  3. Jeg synes det pyntede! Klatrehortensiaerne er dejlige lige nu!

    SvarSlet
  4. Det syntes jeg også Bente ;o)

    SvarSlet
  5. Det er nogle flotte eksemplarer af klatrehortensia du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha, jeg er også rigtig glad for dem ;o)

      Slet
  6. Flot klatrehortensia du har dig, jeg har en ligeså stor og flot en af slagsen. Den skal nok komme sig efter tørken, især med det vand der er kommet sidenhen :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de er skønne og imponerende når de bliver så store. Det er da ikke for at være utaknemlig men nu har vi fået regnen, tror du så også at vi snart får lidt varme ;o)

      Slet
    2. Det håber jeg eddermame, det er jo slet ikke fair at vi efter sådan en LORTESOMMER sidste år, skal have en igen! Det er til at blive sur og gal over :/

      Slet
    3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  7. Hej Heidi. Det var da godt, at du alligevel kunne bruge den orange rose. Jeg synes, det ser rigtig godt ud ved brændestakken. Dine klatreclematis er godt nok imponerende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Rosen passer meget bedre ind nede ved brændestakken, nu håber jeg bare den overlever en lidt hård behandling ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen