Sider,

lørdag den 16. juni 2012

Lørdags nip og klip

Så er de første Nicotiana lime Green sprunget ud, jeg har dem flere steder i haven, men det blev dem på terrassen der kom først. Efter en lidt lang arbejdsdag, var det vildeste jeg kunne mane mig op til, efter  jeg kom hjem, at gå på terrassen og klippe visne blomster væk. Det er dejligt at det er blevet lidt varmere, selv om det blæser  ;o)






Det er stadig et lidt tamt syn på terrassen, men går man  tæt på planterne, så kan man slet ikke se det ;o) Her er lidt fra altankasserne. Hvid Verbena, lysgul Petunia og grå Hellichrysum


Hvid Verbena og Petunia .























                                                Dobbelt hvid Marguerit, Petunia og Hellichrysum


Strategisk placeret ved en ene terrasse dør, står denne duftende Levkøj . Når vinden kommer fra vest, det gør den jo ret tit her ;o), kan man næsten dufte den helt ind i køkkenet.





De første små knopper er også på vej i Dahliaen, kan ikke huske navnet men den skal gerne blive hvid. Ved siden af står der en potte med Ranunkel, jeg syntes nu ikke der sker så meget i den potte.  


I  hjørnet med morgensol står der potter med Dahlia, hvid Cosmos, Petunia og Hellichrysum.


























Mange lidt trætte hilsner herfra ;o)



22 kommentarer:

  1. Altså hvor er du hurtig allerede blomst i Nicotina, så langt er mine slet ikke. Syntes dine terrasse planter ser fine ud. Jeg er ikke helt så god til tone i tone, men sådan er man jo forskellige. hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg såede frø i marts og da de havde spirret blev de flyttet i drivhuset, hvor de stod og nød godt af det lidt beskyttede miljø, indtil vejret blev så fint at de kunne komme ud i den lidt barske virklighed. Jeg kommer automatisk til at vælge tone i tone, det giver mest ro i mine øjne ;o)

      Slet
  2. Helt enig - super tidligt du har tobak i blomst - og hvor er den fin!
    Også dine planter på terrassen ser gode ud. Er noget vildt med din hvide verbena. Den er smuk! Det kommer til at se vildt flot ud senere på sommeren, når det hele er groet til :-)

    God lørdag aften til dig!
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også til, at frodigheden rigtigt sætter ind. Nu er det første år jeg har sået tobak, så jeg var slet ikke klar over at det er tidligt, de er kommet i blomst ;o)

      Slet
  3. Hej med dig!Helllichysum er en dejlig plante.passer ind allevegne med
    den fine grå farve.Mine ranunkler ligner dine-kun grønt og
    ingen blomster-surt!Men din dobbelte margerit er da bare
    for dejlig.knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hellichrysum er uunværlig, hvert fald i min have ;o) Nu kan jeg ikke huske hvilken blomstringstid der stod på Ranunklerne så jeg vander, venter og håber ;o)

      Slet
  4. Hej,
    Smuk Levkøj ved indgangen. God ide.
    Dejlige billeder - det ser smuk ud.
    God lørdag aften til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er helt fantastisk den Levkøj, succesen skal gentages til næste år ;o). Tak for de fine ord.

      Slet
  5. Hej Heidi. Jeg synes, det ser rigtig fint ud. Jeg håber du nyder fridagen i weekenden og får hvilet ud. Måske har du også snart ferie? Din tobaksplante er ret flot, jeg har sået nogle på friland, men jeg tror desværre fuglene har spist frøene. Jeg kan i hvertfald ikke rigtig se nogle skyde op!

    SvarSlet
    Svar
    1. En god nattesøvn gør underværker ;o) Jeg har også sået frø på friland og dem har jeg heller ikke set noget som helst til ;o(

      Slet
  6. Sikke nogle fine samstemmende nuancer du har holdt planterne i......lækkert syn.
    Håber du fik ladt lidt op ved at gå og nusse lidt om krukkerne :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det, det er altid dejligt at nusse lidt ;o)

      Slet
  7. Godt du kunne nyde planterne tæt på, så fik vi andre også glæde af dem. Det er rigtig søde blomster, du har i dem.
    Dejligt at det er blevet lidt lunere også hos jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Når frodigheden ikke helt har meldt sin ankomst endnu, er det en stor fordel at gå tæt på ;o). Skønt med lidt lunere vejr, selv om det små regner lige nu ;o)

      Slet
  8. Helllichysum er også en plante, der passer ind allevegne. Det ser godt ud med den Nicotiana limegrønne farve - den passer faktisk godt sammen med løvefod. Er det en staude? Nej jeg Googler den lige, så det er ikke et spørgsmål.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har sikkert fundet svaret, men jeg mener den kun er etårig ;o( Hellichrysum er helt fantastisk og sikke en gro vilje ;o)

      Slet
  9. Hej Heidi..
    Skønne billeder af skønne planter. Kan da se jeg vist skal ha kigget nærmere på den der Nicotiana næste år. Skøn farve.
    Har lige læst dine gl. indlæg igennem. Wauv det ser godt ud hos dig. Hvor er du dog heldig at have en far med sådanne kreative gen. Det må være derfra du har det :))
    Dejlig regnsøndag til dig..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for du gav dig tid til at kigge på mine gamle indlæg ;o). På min fars side af familien, har vi nogle stærke grønne gener. Min farfar, far og en fætter har haft blomsterbutik, flere fastre og undertegnede er blomsterdekoratør, så vi har lidt jord og skæve indfald i hovedet ;o)

      Slet
  10. Hvor er det skønt med dine mange blomster! Nicitiana her jeg også i blomst nu i lime og i år har jeg også fået en purpurfarvet.
    Levkøjen må være så dejlig at dufte til :-) lysgul petunia er yndig, synes jeg.
    Rigtig god søndag
    :-) Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Purpurfarvet, den må du lige vise nogle billeder af ;o) levkøjen er en velduftende skønhed ;o)

      Slet
  11. Jeg er passende imponeret over din nicotina, for mine er stadig kun 3-4 blade i jordhøjde. Du mindede mig lige om, at jeg må have Cosmos næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Som jeg skrev tidligere, så er de startet op inde i drivhuset, og Cosmos kan vi heller ikke undvære i krukkerne ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen