Sider,

tirsdag den 5. juni 2012

Åhh så fine

Vores uægte jasmin er så småt begyndt at blomstre. Jeg fandt lige et par enkelte blomster, da jeg kiggede efter idag ;o)


Skønne er de, selv om de  ikke var lette af fange i vinden


Det er denne basse, der inden længe kommer til at stå i al sin pragt og sende fantastisk duft ud i haven. Den trænger ret kraftigt til en studsning, men det bliver først efter at blomstringen er over, at det bliver gjort.




Gad vide hvornår vi kan begynde at høste fra højbedene i år,  der bliver ihvertfald nok ikke sat nogle rekorder, jo måske på hvor sent afgrøderne bliver klare ;o(  . Det kolde og tørre vejr (der vandes og vandes) har den ene fordel at ukrudtet heller ikke vokser noget af betydning, så det er let at holde rent.



Det varer vist længe inden al den jord er dækket. Det eneste der ser rigtigt frodigt ud er løg og hvidløgene fra sidste år, som er ved at gøre klar til blomstring


Under lugningen kom jeg til at blotte denne lille kartoffel, det er en af de russiske, faktisk den der ser allermest sølle ud, så der er vist alligevel noget at glæde sig til ;o)



























Utroligt at tulipanerne stadig holder ved, det kan vi vist også takke det kolde vejr for, Allium er ved at sætte sine små løg



Bare fordi de er så fine


Et lille kig ved sandkasse bedet hvor det er Bregner og Hosta der er ved at overtage bedet.


       Fra vores nabohave, får vi hvert år besøg af denne skønhed der kigger ind over hækken til os ;o)



 Fortsat mange gode Grundlovsdags hilsner herfra ;o)

6 kommentarer:

  1. Skønt med jasminer, og hvor er dine tulipaner dog smukke endnu. Mon ikke det er dronningebusken, du får besøg af fra nabohaven.
    Ja vi mangler stadig regn, så det er ikke nemt med dine fine grønsager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lagde jo også først mine tulipanløg i januar, så de er lidt sent på den ;o)
      så det er en dronningebusk naboen har, så blev det da lidt royalt alligevel ;o)
      Ude hænger tunge skyer, jeg håber de giver vand, stadig 0 mm her

      Slet
  2. Hej. Jeg synes også det er skønt med jasminer. Jeg har også en stor busk i haven og det dufter himmelsk, når blomsterne springer ud. Mine er dog slet ikke så langt som dine. Det er sjovt at se forskellen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror at vores er en tidlig sort, da genboens også først blomstrer, når vores er ved at være afblomstret ;o)

      Slet
  3. Hvor er de flotte dine tulipaner. Jeg har vandet køkkenhaven i dag ellers går den til af tørke. Dejlige højbede du har. Mine Jasminer er ikke så langt fremme som dine.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også helt pjattet med de Blue Parrot, de beundres flere gange dagligt. Vand skal der til, hvis ikke det hele skal gå til, nu kan det snart være nok, vi må ha noget regn ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen