Sider,

fredag den 29. juni 2012

Blæsten går frisk


over Limfjordens vande, er starten på en gammel dansk sang. Den passer perfekt til i dag, men det gør faktisk ikke noget. For første gang i år er det en dejlig mild blæst da temperaturen har sneget sig over de 23 grader og solen skinner.

Jeg kan ikke huske, at vi plejer at have så mange bellis i græsplænen som vi har i år.



Det er et skønt syn og dagen efter plæneklipperen har været på spil, ja så er der friske forsyninger.


Dagligt er jeg henne og tjekke op på mine Twice in a Blue Moon roser, nu er de ved at være klar til udspring, men hvad er det lige, der sker for farven. De ser alle ud til at blive pink som den til venstre, men de skulle jo se ud som den til højre, et billede fra sidste år hvor jeg købte mine tre planter. Jeg håber at det bare er dæk bladene der har denne farve og at de arter sig når de rigtigt springer ud. Jeg kan nemlig ikke huske hvilken farve knopperne havde sidste år.























                                                                                       Kom lige forbi mine duftende levkøjer,






    I drivhuset går alt efter planen, dvs. der bliver nok ingen agurker i år, men det ser ret fornuftigt ud for tomaterne.

                               Elin                                                                               Coktail


























Opdagede lige at snackpeber også er ved at være godt igang, og med masser af blomster så der er noget at se frem til





Mine fire Sjællændere, som jeg fik af Bente fra http://elmbjerg.blogspot.dk/ er blevet til tre. Den sidste har kæmpet for overlevelse siden ankomsten til det jyske, men nu er det slut. Disse tre er til gængæld blevet rigtigt godt intrigeret, og de to af dem har blomstret et stykke tid nu. 



Er de ikke skønne, og de har en duft som manden min sagtens kan klare selv om han har astma.


















Op ad brændeskuret står denne kasse med squash. De står og venter på at der bliver plads i jorden, efterhånden som vi får gravet kartofler op. 



Skønne lidt højt råbende blomster. Der bliver sikkert squash nok at frådse i senere på sommeren. 
























Jeg håber at regnen er blæst væk, så i også kan komme ud og nyde sommeren.


Mange solskins hilsner herfra ;o)



12 kommentarer:

  1. Hej Heidi.Ja! her er det også varmt.har lige gået en tur i haver for at se hvordan der ser ud efter regnen.Dine tomater ser da godt nok flotte ud.og
    snack peber er også godt med.God dag Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er dejligt med varme, men ikke alle er vist lige heldige idag ;o)

      Slet
  2. Det gror helt forrygende hos dig. Dine squash er langt fremme.
    Jeg håber da, at Blue Moon arter sig. Det er også en jeg har på ønskelisten, men som lyslilla ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber sandelig også at den retter ind og finder den rette farve frem ;o)

      Slet
  3. Mild blæst, hold da op her regner det igen, igen. Nu er vi på 47 mm :o(
    Jeg har også twice in a blue moon, men den er ikke så langt, at jeg kan se farverne på blomsterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld Lisbeth, jeg ved godt at i har haft et forbistret vejr idag, men her har det altså været så dejligt ;o). Jeg håber at roserne får den rette farve når de springer helt ud, den pink farve er jeg ikke så glad for.

      Slet
  4. Min Twice in a Blue Moon er heller ikke i nærheden af at blomstre, men jeg håber da den bliver grå-violet og ikke pink.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg sandelig også at mine bliver, når de kommer i fuld flor, jeg er ikke så meget for den pink farve ;o)

      Slet
  5. Hej. Dine roser er skønne og jeg tror, den bliver lilla. Jeg synes, den er lidt lilla i midten den knop! Jeg har abrikosfarvede roser og da de sprang ud for et par dage siden, var de mere lyserøde, men en dag senere, blev de abrikosfarvet!
    Det er mange gode billeder, du viser. Her har solen også skinnet hele eftermiddagen og der har været meget varmt!

    SvarSlet
  6. Det håber jeg også de gør, jeg kan ikke huske hvilken farve knopperne havde sidste år. Dejligt at vi er nogle der har haft sommer idag ;o)

    SvarSlet
  7. Jeg har lige impulskøbt Twice in a Blue Moon - min første rose. Den kunne jeg umuligt stå for, og den skal blive en smuk, smuk potterose hos mig. Jeg har set flere steder på Nettet, at deres knopper netop ser således ud, og snyder. Den skulle helt sikkert blive den rigtige farve. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Siden jeg har lavet dette indlæg, har de blomstret med deres rigtige farve ;o) Twice in a blue moon var også mine første roser ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen