Sider,

søndag den 17. juni 2012

Hvad jeg ser, når jeg sidder

På denne grå småregnende søndag, hvor ingen billeder af blomster rigtigt vil komme til sin ret. Vil jeg vise jer hvad jeg kan se fra de forskellige sidepladser i vores have. Selv om haven ikke er særlig stor, er der flere steder at sætte sig. Vi starter på terrassen, hvor denne stol står godt når der er morgensol.


Når jeg sidder der er der overblik. Jeg havde ikke taget højde, for at der lige havde været en regnbyge forbi så det blev nogle meget små korte hvil, med en lidt klam rumpe til sidst. ;o)


Nedenfor terrassen står disse stole, et yndet pausested  ;o)


Dette kan jeg se, fra den ene stol.



Lidt længere ned i haven, står denne tronstol stærkt inspireret af en stol vi engang så i Haven i Hune. Vi sidder der dog aldrig, det er mest for sjov ;o) 



                                              Men når man sætter sig, kan man se dette




Nede ved højbedene er denne side plads, der til gengæld ofte bliver brugt  ;o)



                                                    Når jeg sidder kan jeg se dette, og vogte over grønsagerne.




På brændepladsen står denne bænk, den bliver nu mest brugt til afsætning af diverse....



                                                         Når jeg sidder der kan jeg se dette




Ved brændestakken står disse to gamle stole, der er altid læ og når solen er fremme er det skønt.



                                                                Udsigten fra den ene stol




Inde i Drivhuset er der også siddepladser, satte mig dog kun på en af stolene


                                                                Og dette var hvad jeg så.




Oppe ved hækken er der også en siddeplads, den bliver ikke brugt så tit, men det sker ;o) 

                                           

                                                                  Herfra havde jeg denne udsigt.





Oppe ved terrassen igen, står denne sten, et skønt sted at sidde når solen er fremme, da stenen bliver varmet dejligt op ;o)



                                                            Først et kig til højre og så til venstre.



Ligeud


 Hold da fast, det blev vist et længere indlæg. Men dette er hvad jeg ser når jeg sidder. Hvad ser du, når og hvis du sidder i din have ;o)

 Mange grå og kedelige søndags hilsner herfra ;o)


28 kommentarer:

  1. Hold da op-du har da nogle siddepladser i din have.men dejligt at kunne sidde og kikke rundt i din dejlige have.Man kan ikke få for mange siddepladser-har kun selv 5 steder.Knus jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja siddepladser skal der til, grib bolden og vis dine ;o)

      Slet
  2. Fine pladser du har i haven, tror jeg vil tage din idé op en af dagene, på min blog..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, glæder mig at du også vil vise hvad du ser når du sidder ;o)

      Slet
  3. Spændende bold, du her har givet op.håber flere vil gribe den.
    Det er nogle fine kig fra dine siddepladser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Griber du også, så vi kan se hvad du ser ;o)

      Slet
  4. Virkelig dejlig have du har!! Skjønne bilder som er en fryd for øyet:o)
    Jeg fikk lyst at avlegge en visitt i denne haven;o)

    Helene

    SvarSlet
  5. Vad många fina sittplatser du har,det är skönt att sitta ner
    en stund och njuta av allt det vackra. Ha det gott /Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Siddepladser skal der være helst mange af ;o)

      Slet
  6. God idé at vise siddepladserne og hvad du ser fra dem. Det skulle jeg måske prøve :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja grib bolden, og vis hvad du ser ;o)

      Slet
  7. Dejlig have du har. Det er altid en god ide med mange siddepladser i haven, på den måde giver man sig selv bedre ro til at sidde og betragte haven fra mange forskellige vinkler :-)
    Vi havde også en del siddepladser i vores gamle have, og det er bestemt også meningen, at der med tiden skal komme mange her i vores nye have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Siddepladser i haven, giver tid til hygge og fordybelse. I din nye have er der sikkert plads til mange fine ;o)

      Slet
  8. Dejlig tur i din flotte have - skønt at se, hvad du kigger på, når du sidder og får et vue over haven.
    En god ide med mange siddepladser, det indbyder til ro - selvom de måske ikke blive brugt ofte.
    Men en god tur rundt i havens siddepladser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det. Det er ikke til at undvære siddepladser i haven ;o) , det er for mit vedkommende der jeg visualiser kommende planer.

      Slet
  9. Jeg synes det ser enormt hyggeligt og dejligt ud med alle dine skønne siddepladser! Jeg er din nye følger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord og velkommen til ;o)

      Slet
  10. Tak for rundturen i din smukke have fra dine mange fine siddepladser.
    Jeg synes ikke man kan få for mange. Vi har en del.
    Skulle måske gøre dig kunsten efter engang og vise haven fra vore siddepladser.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil glæde mig til, hvis du griber bolden ;o) Det er dejligt med mange siddepladser så man kan overvåge sit haverige ;o)

      Slet
  11. Hej Heidi. Jeg siger også tak for rundturen. Jeg er imponeret over alle de siddepladser i har. Det falder helt naturligt ind i haven. Jeg vil også gerne have flere siddepladser, men kan aldrig få fat i de havemøbler, det skal være. Det var en skøn rundvisning i din flotte have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, som du nok kunne se, er vores siddepladser lavet af forhåndenværende materialer og ikke kostet noget særligt. Det syntes vi passer perfekt til vores rustikke have ;o)

      Slet
  12. Dejligt mange og dejlige siddepladser du har i haven. Dit indlæg giver også et fint indtryk af hele haven.

    Måske skulle man "gribe bolden"... selvom jeg vist kun har 3 siddepladser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Grib endelig bolden, glæder mig til at nyde synet ;o)

      Slet
  13. Sikke mange dejlige siddepladser du har i din have. Jeg har også en del, men min yndlingsplads er uden tvivl bænken på Boblestien. Derfra er der udsigt til marker og en kirke. Det er helt engelsk. Jo jeg sidder tit ned i min have og drømmer store tanker om haveprojekter :D
    God dag til dig :O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Siddepladser skal der bare til, jeg bruger dem også til at drømme og visualisere kommende planer ;o)

      Slet
  14. Hej Igen.Ja! nu har taget bolden op,og lavet et indlæg med mine siddepladser
    med udsigt.God aften Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kigger lige forbi, og vil nyde synet ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen