Sider,

onsdag den 29. august 2012

Kunsten at klappe sig selv på skulderen ;o)


Allerførst skal i lige se hvor fint mine nyindkøbte riddersporer har det. De trives heldigvis godt hvor de er blevet plantet, og har lige den helt rigtige kridhvide farve som jeg drømmer om i mit nye vandpostbed.


























Nu til noget lidt mere kedeligt og dog. Da jeg jo sad fast i drivhuset på grund af regn igår, havde jeg god tid til at kigge mig grundigt omkring. Og hvordan var dette lige sket, jeg syntes ellers at jeg kun lige havde vendt ryggen til, siden jeg sidst ryddede op sidst ;o)


























Som jeg har skrevet tidligere er det mest forår at jeg rigtig opholder mig meget i drivhuset. Så det er så let bare at sætte fra hernede, så er det jo nemlig væk ;o)



























Nu er det ikke skidt det hele, noget jeg er rigtig glad for er disse små husløg som har valgt at bosætte sig i sprækken mellem fliserne og drivhus. Dem har jeg så idag fordelt endnu mere i sprækken og håber at de kommer til at danne en grøn afslutning på et tidspunkt.


























Snackpeber er i fuld gang med at modne, de sidder næsten i lag. Mine Pelargonier fra Bente har det også godt.


























Under oprydningen fik jeg også sorteret i alle mine tomme potter, det er da helt utroligt hvor mange størrelser de findes i ;o)



For en fjorten dage siden tog jeg nogle frø fra Digitalis og Akeleje som jeg bare dumpede i nogle potter og så blev de også sat i drivhuset. Se nu her fine småplanter på vej.


























Mit lille eksperiment fra foråret, med at gemme mine husløg fra juledekorationerne, er lykkes over al forventning. I dag blev de så lukket ud af buret da de efterhånden står lidt klemt.


























Nu pynter de så på bordet. Næste øvelse bliver så at huske at få dem reddet ind inden frost, da de ikke kan tåle det. Men jeg håber at kunne smovse i ellers ret dyre husløg til jul, og dette skal helt sikkert gentages til næste år.



Færdigt arbejde og se lige engang, hvor søren kom det arbejdsbord dog fra ;o). Det pynter måske ikke ligefrem med den opstilling af bakker og kasser, men de kan ikke undværes i forårets planteproduktion. Så indtil manden min får bygget sit nye redskabs skur hvor jeg allernådigst er blevet tildelt en hylde til alt mit plastikrod, ja så må det stå her.

























Hvor er jeg glad for at jeg  fik taget mig sammen til få ryddet op. Jeg er jo nok den kreative lidt flyvske type med masser af ideer og ofte gang i alt for meget. Det er jo sket gentagne gange at jeg har mødt mit drivhus om foråret i en slem kaostisk tilstand og tænkt, hov det glemte jeg vist at få ryddet op, igen igen.
Her er så endnu en stor gevinst ved at blogge, for nu er det jo oplagt at tage kameraet med og  få lavet et indlæg, så i  kan se hvor dygtig jeg har været  ;o). Det kan måske ende med at jeg ligefrem bliver et helt ordensmeneske af at blogge ;o)  JA JA drømme kan man jo altid ;o)





 Efter endt arbejde i drivhuset, er det begyndt at finregne. så nu står den vist på indendørs aktiviteter.



 Mange, jeg klapper stadig mig selv på skulderen, hilsner herfra ;o)

20 kommentarer:

  1. Ja du fortjener da et klap på skulderen. Hvor har du fået ryddet op, skønt. Og dejligt hyggeligt over hele linjen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det ;o), det er så dejligt at få noget træls arbejde fra hånden ;o)

      Slet
  2. Til lykke med den fantastiske indsats. For 3 uger siden var jeg igen samme omgang, og allerede nu står der brugte urtepotter og roder - øv! Jeg bemærker også med interesse, hvordan du har indrettet din arbejdsplads, for til efteråret flytter jeg over i en anden bygning med mit grej og vil gerne indrette mig så hensigtsmæssigt som muligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja tak, det var nu ikke så slemt da jeg først fik taget hul på bylden ;o). Jeg har flere arbejdspladser, også en ude hvor man rigtigt kan grise, og til foråret skifter drivhuset atter karakter når der skal sås og prikles ;o)

      Slet
  3. Jamen du fortjener da bestemt, at nogen klapper dig på skulderne for veludført arbejde :-D Og i mangle af nogen i nærheden må man jo gøre det selv ;-D ha ha....
    Det med alle de forskellige størrelser potter kende jeg godt. Det kan være et helt puslespil, at få dem stablet så de fylder mindst muligt.
    Jeg har også efterhånden MANGE potter, men jeg tør ski ikke smide nogle ud, for jeg kender mig selv godt nok til, at vide at jeg nok skal få brug for dem alle sammen (måske) når jeg går i så-mood til foråret :-D
    Også er jeg da helt vild med dine smukke Riddersporer, og Husløgene (dem har jeg også en svaghed for)
    Ha´en god aften.
    Marianne :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha ;o), de eneste der var i nærheden, til at klappe mig på skulderen var den lille hær af store modbydelige edderkopper jeg mødte undervejs. Så derfor valgte jeg at gøre det selv ;o). Urtepotter er jo uundværlige for os så-tosser så intet kan kastes bort ;o)

      Slet
  4. Et skulderklap er altid godt - også når man må ty til en "selvklapper".
    Du viser nogle dejlige ærlige og skønne billder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så let at vende linsen mod de skønne motiver, men en gang imellem må den fulde sandhed frem ;o)

      Slet
  5. Hvor er det dejligt for dig, at du fik taget dig sammen og fik ryddet op i god tid før foråret :-)
    Morede mig lidt over din stak med rod, for det virkede ret bekendt, det med at tingene lige hopper ud af hånden på en og hober sig op ;-)

    Superflotte husløg, dem bliver du rigtig glad for, når engang juledekorationerne skal kreeres.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også glad for. Jeg tror vi alle har lignende stakke liggende, jeg glæder mig allerede til foråret da jeg nu kan starte med det sjove istedet for oprydning. Der kommer jo nok endnu en lille oprydningsrunde i drivhuset, men en stor del er kommet af banen nu ;o)

      Slet
  6. Ja men så lærte jeg da, hvordan jeg skulle klappe mig selv på skulderen :) Jeg sender lige klap til dig, det var godt klaret. Mit skur ser ikke meget bedre ud, heldigvis har jeg en rar mand som rydder op for mig et par gange om året.
    Den hvide ridderspore er vel nok smuk, hold da op. Mine bliver desværre spist af sneglene :( Riddersporer må jeg vist desværre holde mig fra. Husløg rører de heldigvis ikke, det er nogle fine eksemplarer, du har.

    SvarSlet
    Svar
    1. LISBETH - du siger da ikke at sneglene er vilde med riddersporer, jeg håber sandelig ikke vores snegle læser med her ;o). Da det er første år vi har sneglene i haven så har jeg ingen erfaring med dem. Jo jeg har erfaret, at de godt kan lide dahlia, squash og salat ;o(. En rar oprydningsmand det kunne være dejligt, så kunne han slås mod de voksne edderkopper jeg mødte idag ;o)

      Slet
  7. Godaften Heidi.Ja! jeg vil da også gerne klappe dig på skulderen,for nu er da
    blevet ryddeligt i dit drivhus.Hvilken smuk ridderspore.
    Og alle de dejlige husløg.Sjovt nok har jeg lige lavet et nyt indlæg,hvor jeg også viser husløg jeg lige har købt.
    Dine snackpeber er vel nok flotte-dejlige til al slags mad.
    Rigtig god aften til dig Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for klappet ;o) Jeg er helt pjattet med de riddersporer.
      God aften til dig også ;o)

      Slet
  8. Og du får også lige et ekstra klap her fra mig. Jeg kan også hoppe med på vognen med alle os der altid liiiiiiiige har gang i for mange projekter og ikke altid når at få det ene afsluttet før det næste tager over. Mit drivhus har det også med at rode sig til helt uden at jeg er der........Måske skulle jeg også lade mig fange derinde i en regnbyge en af de nærmeste dage???!!!
    Mine husløg klarer altså fint vinteren både ude i haven og i alle mine fade og krukker i drivhuset. Bare de ikke får for meget vand om vinteren så går det fint. Så måske skal du bare lade dem være i drivhuset?
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. For søren hvor er det dejligt, med alle de klap jeg har fået ;o). Ja når man bliver tvunget til at kigge rodet i øjnene, så må det væk. De almindelige husløg kan sagtens overvintre ude, men de grå echeveria man bruger til jul kan ikke tåle frost ;o)

      Slet
  9. _ Griner og smiler, ja det er vigtigt at rose sig selv, og når det så bliver dokumenteret og lagt på blog, så kan vi andre også rose med :-) Den hvide ridderspore er godt nok smuk. Og det var en god idé med husløgene fra dekorationerne - ja, de er ret dyre, så der er god fidus i at få dem til at leve lidt længere.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan anbefales, dejligt med en masse skulderklap ;o) Ikke nok med at husløgene har klaret sommeren, de har også formeret sig så det bliver dejligt at frådse til jul ;o)

      Slet
  10. Så flott det ble i ditt drivhus etter opprydningen. Jeg har drivhus selv, og mitt ser
    omtrent ut som ditt før du begynte. Takk for inspirasjon til å begynne der i morgen og rydde opp :-)

    SvarSlet
  11. Hvor ser det godt ud. Altid rart når man endelig får taget sig sammen til at rydde op.
    Jeg burde også gå i gang med at få styr på alle minne urtepotter. Jeg tror nu ikke, at jeg når det i år.
    Smukt bed du viser til sidst.
    Ha` en god aften.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen