Sider,

lørdag den 7. november 2015

Farveløs lørdag...

Det har været en overskyet og grå dag, men det var dejligt lunt og skønt at gå ude og bruge lørdagen i haven.
Helt farveløst var det nu heller ikke, da jeg kom ud og fik kigget nærmere på det hele.


Odyssey er kommet med en enkelt blomst.



Så kom hvidløgene i jorden. Jeg har aldrig før sat så mange fed, men årets høst forsvandt alt alt for hurtigt. Vi har en stor svaghed for ovnbagte hvidløg, så der må flere til. Over 80 fed kom i jorden, jeg tror dog ikke vi kan anvende så mange, men nu skal det prøves ;)



Da kurven var tømt for hvidløg, blev den fyldt op med pastinak gul og stribet beder. Som selvfølgelig kom i oven med kartofler, gulerødder og hvidløg doneret af svigerfar. Vi kommer først fedene ved de sidste 20 min, så syntes vi de bliver bedst.



Carie Austin står stadig smukt næsten helt udvisket i det grå vejr.



Klematis der stadig fortsætter med at springe ud.



Tror jeg vil ha en trappestige med ud, for bedre at kunne se blomsterne. Så jeg måske kan få den navngivet.



Efteråret sætter nu også sine tydelige spor på den store græs.



En af de nyankomne stokroser er begyndt at blomstre. Planten ser helt vissen ud og læner sig op af stakittet, men blomstre det vil den. Det er en smuk sartrosa farve som jeg ikke har i forvejen :), resten af planterne må jeg vente med at se til næste år.



Det blev til nogle skønne timer i haven, hvor jeg fik lidt forskelligt fra hånden. Mens jeg gik og rev bunker af blade sammen, var der god tid til at tænke og pludselig kom løsningen på blodblommen og min glasbær der skal flyttes. Har forlagt ideen til overgravemesteren... så lad os nu se ;)

Håber i får en rigtig god aften uden alt for megen ødelæggende blæst. Her er det begyndt at blæse op, efter det har regnet kraftigt i en del timer. Men i morgen skal det blive solskin, og det glæder jeg mig til ;)

Mange blæsende lørdags hilsner herfra ;)

4 kommentarer:

  1. Ja her blæser det også godt, men det er stjerneklart, så vi skal nok få sol i morgen. Fin lyserød stokrose, og Odyssey er altid smuk. Din clematis kan jeg ikke navngive, men den har så store blomster, at jeg gætter på at det er en beskæringskode 2, som har remonteret. Flot er den i hvert fald.

    SvarSlet
  2. Fina rosor och en härlig stockros. Vilken fantastisk klematis som har så många knoppar och blommar fortfarande.
    Ha en fin söndag!
    Marika

    SvarSlet
  3. Det vemodige og vakre i høsten er også fint synes jeg. Herlig at det fortsatt er noe som blomstrer. Det er det hos meg også. En mild vinter så langt :) Fine bilder fra din hage :)

    SvarSlet
  4. Hej Heidi.Helt farveløs synes jeg da ikke din have er.
    Mine græsser er også ved at blive lidt trætte at se på.
    Jeg har ikke sat hvidløg de sidste par år..................synes ikke rigtig de blev til det store.
    Her har stormen ikke været så slem.Men håber ikke at den har forvoldt skade oppe hos jer Rigtig god søndag knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen