Sider,

mandag den 4. august 2014

Hverdag og ingen regn.......

Jeg havde ellers håbet på at kunne afslutte fjorten fantastiske feriedage, med en rigtigt tiltrængt regnvejrsfinale. Men... øv nej sådan skulle det ikke være, ingen regn til os, så vi tørster stadig rigtigt meget. Haven viser tydelige tegn på vandmangel, og det er efterhånden en trist affære at gå på havevandring. 


Jeg syntes ikke at kunne huske, at bregnerne før har set så sølle og visne ud, men dette bed har heller ikke fået megen hjælp fra vandslangen.



Tøsebedet ligner også noget der kunne være løgn, der er ikke mange motiver at finde der.




Nå.. nu skal det jo heller ikke kun være ynk og klynk herfra. Selvom vi heller ikke var med i denne omgang regn, har vi da stadigvæk en del at se frem til. Det kan ikke vare mange dage inden den Syriske rose springer ud, den står faktisk i samme bed som bregnerne, så det er godt klaret at den ser så frisk og fin ud.



I drivhuset går det godt med tomaterne, de første blommetomater er klar og de græske længst til venstre er store og flotte. Cherrytomaterne har til gengæld været lidt sløve i optrækket, men nu er de endelig kommet igang.



Nu varer det heller ikke længe, inden violfrøstjernerne hewitts double også står i fuld flor.



 De er til gengæld ikke lette at indfange med kameraet, men efter et par forsøg lykkedes det.



En del af afgrøderne i højbedene er spist eller høstet, men der er stadig masser af godt i vente. Majsene og bønnerne har en fest i dette varme og solrige vejr, og en enkelt græskar plante er godt på vej, til at fylde det ene højbed med forhåbentlig masser af skønne grå græskar.




 Inden vi ser os om er de første bønner klar, det er noget vi glæder os rigtigt meget til. Der er også masser af små fine græskar på vej.



Der kommer rigtigt mange majs kolber, som vi skal frådse i inden længe.



Nå lidt blomstring er der da også i haven, sommerfuglebuskende blomstrer fortsat stadigt med masser af nye blomster, som flittigt bliver besøgt.



 Den hvide sommerfuglebusk er også sprunget ud nu.



Mine tre Twice in a blue Moon roser, er også snart klar til at blomstre igen, da der er masser af knopper.



Nu vil jeg bruge resten af aftenen til at hygge og slappe af. Jeg syntes det var rigtigt hårdt i morges, da vækkeuret ringede, nu gik det jo ellers lige så godt med at slappe af ;)

Mange fyraftens hilsner herfra ;)

3 kommentarer:

  1. Godaften Heidi.ØV for jer.............ingen regn? Troede ellers at hele landet havde fået lidt regn.
    Her har vi fået 17 mm. det sidste døgn.
    Mine bregner er også tørre visse steder.Men synes da lige at du skal se min smukke syriske rose jeg viser.....................og var slet ikke klar over at man kan få sommerfuglebusk i hvid.Viser min blå i min header.
    Og synes at din nye header er rigtig smuk.
    Men dejligt at der trods alt er gang i din køkkenhave.
    Desværre varer ferien ikke evigt..............men du skal nok bare lige i gang igen.
    God aften Knus Jette

    SvarSlet
  2. Hej Heidi
    Ja det er da en trist affære, at I ingen regn får. At gå rundt i en tørkeramt have er meget deprimerende, men heldigvis finder vi altid noget godt, og du har grønsagerne og syrisk rose på vej. Her er jeg så lidt foran, mine har blomstret knap en uge, Hewitts Double har også blomstret nogen dage nu. Til gengæld kan jeg slå dig med bregnerne, mine er helt visne, så jeg har klippet bladene af, et trist syn var det.
    Men bortset fra det så går det godt fru Kammerherreinde :) Jeg håber du klarer arbejdet igen, selvom du må tidligt op.

    SvarSlet
  3. Godt der trods tørken stadig er noget man kan glæde sig over :-)
    Dine majs står virkelig flotte, der er kun en enkelt kolbe på vej på ind til videre, men de er også sået lidt sent (fuglene åd jo det første hold frø). Mine bregner ser også sølle ud i år, men alt kan jo ikke være lige godt ;-)
    Din violfrøstjeren er yndig, det samme er dine sommerfuglebuske :-)

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen