Sider,

mandag den 12. marts 2012

Martsviol


Efter en kold grå og blæsende weekend her i det vestjyske, var jeg så heldig at solen lige tittede frem et kort øjeblik, da jeg kom fra arbejde idag. På med jakken og ud at kigge for at se om der var sket lidt nyt. Den lille blå martsviol var sørme kommet i blomst, dog kun lige en enkelt endnu men flere er på vej . Som man kan se på billederne, er der allerede blevet gnasket lidt i den.






De hvide perlehyacinter der sår og hygger i drivhuset har det fortrinligt. 



Påskeklokkerne er rigtigt godt på vej



 Fortsat god dag til alle, jeg håber at foråret også snart rammer os, da jeg kan se at det har ramt andre steder i landet ;o)

8 kommentarer:

  1. Så fin den lille martsviol er :-)
    Jeg har længe gået og kigget efter blomster i mine, men må vist vente lidt endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg troede også at jeg måtte vente, men vupti så var de der ;o)

      Slet
  2. Dejlige forårs tegn på dine billeder. Jeg tror at folk her i boligkarren synes jeg er lidt tosset når jeg står hver dag med næsen nede i et "tomt" bed og falder helt i staver.
    Jeg nyder at stå og genkende alle de ting der spirer - skovvalmuer, løjtnantshjerter, akelejer. Åhh hvor jeg glæder mig til alt det der kommer op de næste par uger.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også mine naboer syntes, især da ingen af dem er havemenesker. men det blæser jeg på, der skal nær kigges, skal der ;o)

      Slet
  3. Den er fin den lille viol, selvom nogen har gnasket i den. Jeg har stort set kun de hvide violer, og de er ikke at se endnu.

    SvarSlet
  4. Det er så dejligt på denne årstid... man blir nærmest overrasket hver dag når man kommer ud i haven... det går så hurtigt med alle de små spirer... skøøøøønt :o9

    Ha en go aften...

    SvarSlet
  5. Ja, hvor dejligt med Martsvioler. Jeg skal love for der er regionale forskelle og det kan man virkelig se herinde. Jeg rev lige i haven i søndags og violerne er kun lige brudt igennem jorden. Mine blå perlehyasinter ser sjove ud, da de bryder op med jorden som en muldvarp, men heller ikke de ser ud som om de har blomster.....Men det er fordi vi bor et stenkast(et overhåndskast af de lange)fra havet. Til gengæld kommer frosten senere til vores have. ;O)

    SvarSlet
  6. Uh, hvor jeg elsker perlehyasinter. Jeg har dog ingen hvide, men det må jeg bestemt have.
    De fine sarte Martsvioler er skønne.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen