Sider,

torsdag den 27. juli 2017

Hjemme igen...

Efter endnu et sommer ø-hop, som denne gang til Langeland, er vi atter hjemme. Det var en hurtig 3 dages tur vi var afsted på og Langeland bød både på sol og heldagsregn. Det er rigtigt mange år siden jeg sidst har besøgt øen, så det var som at opleve den for første gang.

Selvom vi ikke var afsted i mange dage, kunne vi tydeligt se på haven, at de mange mm vi fik lige inden afgang har gjort haven godt. Lidt nyt er sprunget ud og mere er på vej.

De første høstanemoner er sprunget ud.




Den hvide aconitum blev studset i toppen og ser igen fin ud.



Sommerfugl i sommerfuglebusken.




Den hvide er også sprunget ud.

 


Forskellige floks.



Nye blomster i stokroserne.


Siden spidskålene blev plantet ud, har de stået godt beskyttet under insektnet.



Idag blev der så åbnet til dem for første gang, for nu er de klar og det første spidskål er spist.



Nye smukke lathyrus er sprunget ud.




Det varer heller ikke længe, inden den skønne lobelia Haspen Purple springer ud.




Jeg er så glad for at den klarede vinteren, den er nemlig ikke helt vinterhårdfør.




Lidt postkort fra vores dejlige ferie på Langeland.



Vilde blomster og vilde heste er der mange af.



Vi var selvfølgelig også ude at tjekke fiskevand, både i sol og regn.



Det tætteste vi kom på en solnedgang.

 

Selvom sommertemperaturene udebliver, syntes jeg alligevel at vi har ret fint ferievejr. Idag har vi også nydt dagen, med lidt regn fra morgenstunden, som blev afløst af sol og havevejr resten af dagen.

Mange afslappende feriehilsner herfra :)

3 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Hvor ser din have altså fin og frodig ud. Har i slet ikke fået nogen regn ? her er alting rådnet eller slået i stykker.
    Skønne billeder fra Langeland :o) jeg er der altid mindst en gang i løbet af sommeren. Det er godt nok en flot himmel du har fanget på det sidste.
    Kh Linda

    SvarSlet
  2. Sikke nogle fine billeder fra din frodige have. Er især imponeret over dine spidskål; de ser godt nok lækre ud.
    Sjovt så forskellige tidspunkter for udspring af planter. Jeg synes tit mine planter er bagefter andres...men mine høstanemoner er til gengældd åbenbart temmelig tidligt på den i år. De sprang ud midt i juli. Sjovt nok har de også en anden farvenuance end de plejer at have. Det er lidt af et underligt haveår, synes jeg.

    SvarSlet
  3. Godaften Heidi.Tak for alle de smukke billeder.Og hvor har du mange flotte Floks.
    Dejlige billeder fra Langeland......længe siden jeg har været der.
    Og tak for tippet med at beskære Aconitum.
    Heldige dig der har sommerfugle.Har kun set et par enkelte hvide.
    Rigtig godaften Knus Jette

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen