Sider,

søndag den 23. juli 2017

Endelig ferie

Så er nedtællingen slut og sommerferien er endelig skudt igang. Det skal blive så dejligt, med 2 ugers frihed til bare at gøre lige det vi har lyst til. De sidste uger har været præget af travlhed på arbejde, blandet med masser af hygge, da vores datter, søn og svigerdatter har været hjemme på ferie :). 
Jeg har fået taget lidt billeder, men ikke lavet indlæg, så her kommer lidt blandet fra den sidste uge, på denne grå og våde
regnvejrsdag.

Den yndige lyngfloks blomstrer igen og passer helt perfekt til den mørke sedum.



Høstfloks er også godt igang.







Jackmanii purpurea på en dejlig solskinsdag.



Blue angel.




Hagley Hybrid.



Hvide violfrøstjerner i blomst.



 Monarda ‘Blaustrumpf lyser godt op i bedet.




Jeg var meget længe om at få plantet mine lathyrus planter ud, men nu er blomstringen så småt gået i gang.





New Dawn har virkelig vist sit værd i år og står med masser af knopper og blomster.



Sidste blomst i Minerva.



 Giardina og klematis alpina i skøn forening.



Giardina.



Rosenholm har startet sin blomstring i æbletræet.



Lidt nærmere er de små fine roser lette at få øje på.



Helt tæt på, kan man rigtigt nyde roser og æbler sammen.



Endelig begynder vores stokroser at røre på sig, de er altid så længe om at komme igang. 




Jeg er rigtig glad for støttestativet af rionet, som manden lavede for nogen tid siden. Det virker efter hensigten og indtilvidere er der ikke væltet en eneste stokrose, selvom det har blæst en del.




Randblomstrende hortensia i fuld flor.




Sommeren er så kold at påskeklokken er blevet forvirret. Det er første gang den skal blomstre her i haven så den bliver spændende at følge.




Stille og roligt kommer der lidt farve i det lille retrobed.



Jeg er stadig lige imponeret over mine såede chokoladeblomster, som opfører sig helt eksemplarisk.



Sommerfuglebusken er sprunget ud, så nu mangler vi bare sommerfuglene.



Selvom sommeren ikke viser sig fra sin bedste side i disse dage, kan det heldigvis ikke afholde ungdommen fra at lave bålmad til os.


Der er nu ikke er megen sommerferie stemning over vejret i dag, hvor regnen siler ned. Haven trænger i høj grad til vand og det nu meget hyggeligt at ordne vaskettøj og lidt praktisk inde i tørvejr, inden vi imorgen sætter kurs mod langeland. Nu krydser vi bare fingre for at vejret ændrer sig bare lidt til det bedre, det vil jo være dejligt.

Mange glade feriehilsner herfra :)

11 kommentarer:

  1. Hei Heidi. Flotte bilder du viser. Planter har kommet langt hos deg. Her står flere av de plantene du viser med knopper enda. Det har regnet veldig her de siste dagene, og det blåser. God ferie til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne-Lise
      Ja selv om sommeren har været lidt skuffende, virker det til at planterne er ligeglade. Her regnede det også ret kraftigt i går.
      Tak vi vil nyde ferien :)

      Slet
  2. Du har da været savnet, jeg skal vist have Bent til at kigge på støttestativerne til stokroserne, vores vælter rundt i regn og blæst. Endelig har også vi fået regn, så må vi se, hvor meget det bliver til.
    Smuk hortensia - ja og alt det andet.
    God ø-tur
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth - det er jo altid dejligt at være savnet :)
      Ja du må helt klart ha Bent til at kigge på støttestativerne, her plejer stokroserne nemlig også at vælte rundt.
      Skal da lige love for vi fik regn igår, har lige tømt regnmåleren og hvis den passer har vi fået 48 mm.
      Tak vi vil nyde vores ø-tur
      Knus

      Slet
  3. Godaften Heidi.Tak for alle din skønne billeder.Dejligt med lidt solbilleder.Og alting ser bare godt ud i din have.Håber da t vejret bliver lidt bedre i din ferie.
    Og jeg viser også min mørke stokrose.Heldigvis står min op at stakittet.så den er jo let at binde fast.
    Men alle dine smukke floks er jeg bare helt vild med.
    Og sjovt med sommerfuglebusken og sommerfuglene er jo lige mine ord.
    Og også dejligt at have ungdommen hjemme.
    Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja igår var det dejligt med lidt solskinsbilleder, for jeg skal da lige love for det gav vand.
      Det har været så hyggeligt at ha de unge hjemme, så er der liv i huset :)

      Slet
  4. Dejlige solskinsbilleder på denne regnvejrsdag. Minerva fangede især mit blik. Efterhånden findes der vel en del roser i denne farve eller lignende, men de har ikke den samme opbygning som Minerva.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja jeg skal da lige love for det gav vand igår, det trængte vores haver også gevaldigt til.
      Minernva er ny hos mig og super skøn, så den er jeg rigtig glad for :)

      Slet
  5. Hej Heidi!
    Så vackert, det syns att det kommit regn, här är det väldigt torrt. Din ros i äppelträdet är helt fantastisk.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  6. Sikke en masse dejlige sommerbilleder. Skønt at se på :)

    SvarSlet
  7. Hej Heidi. Så startede ferien hos dig:) Her er den forbi! Jeg er helt vild med den rose, du har i æbletræet - den matcher helt perfekt i farven. Jeg håber I får lidt bedre vejr!

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen