Sider,

onsdag den 21. maj 2014

Hvor kan jeg ansøge......

Er der nogen der ved, hvor jeg kan ansøge om at få mine døgn forlænget med flere timer. Jeg syntes tiden iler afsted i disse dage/uger, hvor vi er så heldige at ha det mest forrygende gode vejr. Al ledig stund bliver brugt i haven, så der bliver næsten ikke tid til at få lavet mad, tøjvask og andet. Blogge som jeg plejer at følge, bliver heller ikke passet ordentligt, og alle de billeder jeg tager ligger bare og hober sig op. Så derfor ville det være dejligt med bare lidt flere timer i døgnet.

Klematis Multi blue som er plantet ved rionettet på den opstammede sommerfuglebusk er så småt ved at springe ud. Her i skønt selskab med jakobsstiger, de sidste tulipaner og allium.



Det er første år, den har så mange blomster.




Den vokser meget langsomt, men nu tror jeg den har fået godt fat.



Akelejer lupiner og tulipaner i det runde bed.


 Nede i mit skærebed er disse smukke allium dukket op. Jeg har ingen erindring om at have sat dem der i efteråret og når jeg kigger på løgposerne som jeg har gemt, kan jeg heller ikke finde dem. Jeg tror de har været en fejlpakning men de er så velkomne.



Navnløs men super fin.



De første blomster i klatrehortensiaen.



Mine tre Deutzia er ved at stå i fuld flor.



De blomstrer med masser af de fineste små blomster.


Mellem de tre Deutzia, står to høje tårne af rionet. Der satte jeg sidste efterår to Giardina slyngroser, de købt ved roser til haven og det har jeg bestemt ikke fortrudt. De vokser rigtigt godt, har sat knopper og ser super sunde ud.







De hvide løjtnantshjerter blomstrer også stadigt fint. 



I vandpostbedet er miss bateman klematis også sprunget ud idag.


























 I det lille bed ved indgangen til spejderlejeren, står denne store hvide digitalis. Det er en frøplante fra sidste år, og nu kan det ikke vare længe inden den springer ud, da den står med store knopper.




Bjerghulsvøb er ved at have rettet sine stængler ud, så man nu rigtigt kan nyde de smukke sart rosa skærmblomster.



De er ikke så lette at indfange da det blæser lidt idag.


En nyklippet græsplæne pynter jo altid.



Selvom man er lille, kan man jo godt være smuk. Denne George Henry Kern magnolie skuffer bestemt ikke, og så er den let at fotografere, da den er så lille.

























Dette var bare et lille udpluk af hvad der blomstrer i haven i disse dage. Terrassen er også blevet plantet til, drivhuset er næsten tømt for frøplanter og ryddet op så tomater agurker og andet kan flytte ind, men det må jeg vist vende tilbage til på et andet tidspunkt.
Nu vil jeg atter skynde mig ud i haven og hygge lidt, inden jeg skal ind og lave aftensmad. Vi skal nemlig ha årets første nye danske kartofler, dog ikke af egen avl, men de er sikkert  også gode.

Jeg håber at finde tid til at blogge lidt i aften, da jeg jo er håbløst bagud på jeres blogge. Måske bliver det kun til en sommer smiley istedet for en kommentar, da jeg er bange for at tiden vil blive brugt ude ;)

Mange solskinshilsner herfra ;)

12 kommentarer:

  1. Det var godt at du alligevel nåede at vise nogle billeder, for de er smukke :-)

    Mon ikke også man kan ansøge om flere døgn af denne slags - altså både længere og flere ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja jeg bruger ret lang tid på at lave et indlæg, det kan ta lang tid at udvælge og redigere i billeder, så tiden er let at bruge ude isedet for.
      Det kunne være super dejligt, hvis døgnet var længere i øjeblikket ;)

      Slet
  2. Smukke billeder og skønne planter. Jeg kigger specielt misundeligt på din Bjerghulsvøb og glæder mig til at mine bitte små frøplanter blomstrer til næste år :-)

    Dine prydløg ligner allium christophii.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak for navnet på mine ukendte allium ;)
      Du har noget at glæde dig til, for bjerghulsvøb er så skøn. Jeg syntes dog at den har brugt nogle år på at få denne størrelse, men blomstre det gør den helt sikkert til næste år ;)

      Slet
  3. Hvis du får godkendt din ansøgning om flere timer i døgnet, må du gerne sige til, for så skal jeg også have søgt :-)
    Dejligt at se lidt friske billeder fra din have - det ser super skønt ud.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  4. Hej Heike
    Hvis det lykkes mig at blive bevilget længere døgn, så bliver i de første til at vide det ;)
    Tak for ros af de friske billeder ;)

    SvarSlet
  5. Ja vi er vist mange, som gerne vil have udvidet døgnet på denne årstid, jeg er også håbløst bagud med alt herinde og med ukrudtet, som bare gror og gror. Godt du nåede at vise dine smukke billeder, min miss Bateman er også lige sprunget ud, så nu følges vi næsten ad :)

    SvarSlet
  6. ... som du dog kan - alt ser så smukt ud i din have. Ja, vi er vist mange, der må spare lidt på nattesøvnen for at "få det hele til at løbe rundt". Men er det ikke bare dejligt med det godt vejr :)

    SvarSlet
  7. Det ser fantastisk ud med alle de fine planter, du har i din have :-)
    Jeg synes også, at timerne, og ugerne forsvinder alt for hurtigt lige nu. Jeg futter også rundt ude i haven, så snart der er et ledigt øjeblik. Bloggen er nedprioriteret lige for tiden - det er jo med at nyde det gode vejr, når det er her ;-)

    SvarSlet
  8. Dejlige billeder fra din have. Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det bare går for stærkt lige nu. Det ville være rart hvis man kunne sætte tiden lidt i stå, så man havde en chance for at nå alt man gerne vil i haven og samtidig nå at nyde alt det dejlige der sker derude.

    SvarSlet
  9. Men så meget du har nået selvom du ikke synes, at timerne slår til. Jeg ved ikke hvor, du skal ansøge....men det hjælper jo lidt at dagene bliver lysere nu, vil jeg mene! Men det er rigtigt - det er alt det sjove i haven vi heller vil lige nu. Jeg har sat blogging på lavblus og det gør jeg sommeren over......så er der tid til nydning i egen have.
    Hvor fin den er din magnolie.

    SvarSlet
  10. Hej. Det er kolossalt hvad du har fået lavet i de timer, der ikke er nok af. Og hvor ser din have flot og frodig ud. Jeg kan især lide det med den nyslåede græsplæne, det ser bare super ud. Du har mange flotte blomster og planter, så det er en hel fryd for øjet!

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen