Sider,

lørdag den 8. juni 2013

Black and White.....

Min sort/hvide drøm på terrassen, lader vente på sig. I øjeblikket er den eneste sorte plante, denne opstammet Aeonium, her i selskab med Nicotiana. 



Sidste efterår samlede jeg frø, fra min sorte Petunia. Nu er det lige før de springer ud, og jeg kan se at ikke alle blomster bliver sorte. Jeg ved godt, at det var en gambling. Der er jo ikke nogen garanti for at de bliver som moderplanten. Heldigvis er der sorte knopper i en del planter, men også en del auberginefarvede og en enkelt gul grøn, ser det ud til. Men nu vil jeg vente og se dem i fuld flor, inden jeg beslutter om de alle kan få lov at blive på terrassen.



De forskellige planter i krukkerne, trives rigtigt godt. Det er ikke fordi det har regnet, der er vanddråber på mit lille hjemme kreerede bord. Det er kondens dråber der samler sig under glaspladen, da der jo stadig er jord i krukken, der vokser også en del ukrudt dernede og er ret dekorativt.



         Vores klatrehortensia er efterhånden nået op til altankasserne og blander sig lystigt med sommerblomsterne.



Ellers har det været en halv kold dag, uden ret meget sol her. Jeg satser på at sol og varme, atter vender tilbage i morgen.

Mange, jeg venter på sorte blomster, hilsner herfra ;o)

7 kommentarer:

  1. Ja men lad os da håbe, du får nogle sorte blomster Heidi. Den der Aeonium ser vældig flot ud, gad vide hvad det er, nå jeg må google. Ok så blev jeg klogere, den er pænest når man tager billedet, som du har gjort, men det er til gengæld også flot.
    Her var det gråt og køligt hele formiddagen, men så kom solen, det hjalp. Her til aften er det blæsende og køligt igen.
    Mange vi håber på natteregns hilsener herfra ;)

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder.
    Hvor ser det alt sammen godt ud.
    Ha` en god lørdag aften.

    SvarSlet
  3. Hvor er den smuk og eksotisk Aeonium. Der er nu noget magisk over meget mørke blomster.

    SvarSlet
  4. Det ser hyggeligt ud. Smukt som klatrehortensiaen blander sig med sommerblomsterne. Hilsen Dorthe

    SvarSlet
  5. Vi er vist mange, som bliver draget af de sorte blomster.....utroligt, at en blomst kan være totalt sort. Det spændende ved selv at frøformere må også være at man ikke helt ved hvad resultatet ender med:-)
    Kh Bente

    SvarSlet
  6. Godaften Heidi.Jeg er også vild med de sorte blomster.Har en rigtig flot sort petunia.....den må jeg vist lige vise.Det ser rigtig godt ud med dine grå krukker og hvide blomster.Har været i Frederigsberg have til Mit hjem er mit slot idag,og vejret har vare rigtig godt.Laver nyt indlæg i morgen.God aften knus Jette

    SvarSlet
  7. Hej. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil vente på den sorte blomst, den er da også helt fantastisk! Det ser rigtig godt ud med dine krukker, jeg synes, det er et meget flot arrangement, du har fået lavet.

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen