Sider,

lørdag den 15. juni 2013

Det buldrer og brager.......

Så gik den ikke længere, vinden rusker og regnen vælter ned. Det lyner lystigt og buldrer hyggeligt i det fjerne. Det har ellers været en fin dag, med et dejligt vejr, en smule sol og en ret varm vind. 

Den første blomst i Geranium Blue Blood er sprunget ud, og den levet helt op til min forventning. 



Hjertegræsserne som er plantet i en krukke, trives også rigtigt godt. Jeg holder rigtigt meget af de små fine aks, når de rasler og danser i vinden.























   


         Der er også ved at være blomster i min Potentilla Tridenta Nuuk, som er plantet nede i vandpost bedet.



Planten er ikke specielt stor endnu, men det ser ud til at den trives. Beddet kan nemlig være ret fugtigt om efteråret, så dejligt den klarede den første vinter.




                                                Klematis Multi Blue godt på vej til at springe helt ud.





En af havens sidste Blue Parrot tulipaner, godt falmet og mæt af dage.



 Godt jeg kom ind i tørvejr, det har lige givet 8 mm på femten minutter.

Mange, der er nu lidt hyggeligt med regnen, hilsner herfra ;o)

18 kommentarer:

  1. Vad fina blommor, geranium har jag blivit mer och mer förtjust i för att den är så tacksam, har planterat några idag i min nya blomsterbänk.Klematisen är underbar liksom din fina tulpan. Ha en skön helg/Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika - Geranium er lette at blive forelsket i netop fordi de er så mangfoldige og nemme at have. Fortsat god weekend til dig også ;o)

      Slet
  2. Godaften Heidi.Ja! her er det også lige begyndt at regne og buldre.
    Smuk Multi Blue....har den jo i mit drivhus.Og det viser jeg idag...og min køkkenhave.
    Og sjovt nok har jeg også tre af de lilla tulipaner endnu.......den er åbenbart
    en sej en.Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette - Ja det blev til lidt intens vanding idag, men det var nu hurtigt over igen. Multi Blue er så fin og trives åbenbart både ude og inde. Fortsat god weekend til dig ;o)

      Slet
  3. Det er en flot geranium med en dyb blå farve. Måske er det den, jeg også har i haven,som jeg ikke kendte navnet på. Jeg må ud at se efter.
    God aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette - Du må ud og tjekke, om din geranium har blåt blod ;o)

      Slet
  4. Skøn farve geraniumen har og potentilaen er også rigtig fin i hvid. Her buldrer det også og regnen er faldet. Dejligt at få vandet haven igen.
    Kh Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rose
      Det var dejligt med lidt vand til vores haver, jeg fik gødet roserne tidligere i dag så det passede jo fint ;o)

      Slet
  5. Ja, sikke det kunne buldre, lidt senere her, nu er det klaret op igen og fuglene synger. Jeg har forelsket mig lidt i de små Potentilla og din er da noget så smuk. Kh Anne Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette - Ja det var en ret intens skyller vi fik, men jeg elsker når luften lige er renset for pollen og støv.
      Den lille Potentilla købte jeg i efteråret, så den er helt ny her i haven. Denne fine lille variant bliver kun 20 cm høj.

      Slet
  6. Ja vi fik også lidt buldren og en hurtig gang vand, men det blev nu kun til 5 mm, så det var ikke så meget. Lidt har også ret :)
    Solskin blev det igen, men også koldere, jeg var ved at fryse fingrene inden jeg gik ind.
    Smuk Multi blue, den har jeg desværre ikke så meget held med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja vi må glædes over den smule vand der kommer.
      Her blev det også hurtigt fint vejr igen. Sidste år havde min Multi blue det heller ikke for godt, men jeg syntes at alt står ekstra flot i år ;o)

      Slet
  7. Hej Heidi
    Hvor er det nogle FLOTTE billede du har taget, hver gang jeg ser nogle af jer andre på bloggen viser Klematis Multi Blue tænker jeg, at den må jeg se at få indført her i haven for den er da bare helt fantastisk smuk, men af en eller anden grund har jeg ikke fået den købt endnu !
    Nåede også lige hjem fra en hyggelig blogkaffe-eftermiddag hos Berit, inden himmel og hav stod i et her.
    Fortsat god weekend.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Tak for ros af billederne, det er jo let når motiverne er så fine ;o)
      Det er dejligt al den inspiration, man får på bloggen til nye skønheder til haven. Jeg har fast en lille blok liggende ved computeren, så jeg kan skrive ned når jeg ser noget der frister ;o)
      Hyggeligt med blogkaffe ;o)

      Slet
  8. Smukke blomsterbilleder. Geranium Blue Blood kender jeg ikke, men den er meget smuk. Er det en af de blå, der kun blomstrer her i juni?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Jeg har været ude og tjekke skiltet, og ja den blomstrer juni/juli ;o)

      Slet
  9. Hej. Din geranium er meget flot, den har et utroligt farvespil. Ja, her har det også buldret og lynet og regnet og blæst, så det var bedst at opholde sig indendøre i dag, hvor vejret var værst. Forhåbentlig bliver det til at komme ud de næste dage. Jeg har en masse, jeg gerne vil have lavet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Jeg tror de fleste af os har haft lidt uvejr, men i dag har det været rigtigt fint vejr her ;o)

      Slet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen