Sider,

lørdag den 2. marts 2019

Så blev det forår...

Ovenpå den manglende vinter med den ene varmerekord efter den anden, bliver det super spændende at se hvad foråret kommer til at byde på. Temperaturen er dog faldet en del og nattefrosten er vendt tilbage, men det er sikkert mere passende til årstiden. Billederne er fra de sidste vinterdage hvor solen stadig var fremme.

Spejling i vandbaljen.



Baljen har fået sin forårs rengøring.



De små våriris er blevet plantet ud.



De første hornvioler har gjort sit indtog.




Jeg nyder at der er kommet lidt liv i krukkerne og heldigvis er hornvioler hårdføre og klarer let lidt frost.




Trillium har virkelig fart på.



Påskeklokker med morgendug.






Gylden hyld med smukke bladskud.



Solskin og krokus er en perfekt kombination.




Jeg er helt pjattet med de skønne spejlinger i det rene vand.



Til sidst et billede med samme motiv fra samme dato sidste år.




I dag kræver det varmere påklædning, da der stadig kun er 3 grader og ingen sol. Men tøjet må på, da manden min og svigerfar er ude og hente champost til højbedene, men vi skal nu nok få varmen når det skal på plads i højbedene.

Mange weekend hilsner herfra :)

7 kommentarer:

  1. Jeg er også vild med dine spejlinger :) Her ved middagstid er solen så småt ved at komme igennem, det er fint, den klamme tåge er der ikke meget ved.
    Til gengæld er din trillium længere end min, så vi deles lidt om forglæderne ;)
    Knus og god arbejdslys

    SvarSlet
  2. Også her har det vært iskaldt i dag, en stor endring fra de vårlige dagene tidligere i uken. Flotte bilder du fikk tatt i solskinnet. Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlet
  3. Dejligt og tidligt forår - ingen grund til klage :) Jeg har også sat hornvioler i en krukke ved hoveddøren - de skal nok klare det.
    Også du har nogle meget flotte påskeklokker, de vil ikke gro så godt hos mig.
    Ja, spejlingerne er super flotte, dem må du virkelig nyde.

    SvarSlet
  4. Dejlige forårsbilleder.
    Det næstesidste foto med spejlingen og kuglerne, der ligger det helt rigtige sted, er skudt supergodt. Og hvor morsomt med billedet fra sidste år :-)

    SvarSlet
  5. Hej Heidi!
    Dina vårbilder är så fina, vi hade vår i en vecka, men nu har vintern återvänt.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  6. Dejlige billeder og ja sådan et spejlbassin er virkelig smukt at se på.
    Her er der regn og regn. Meget gråt og vådt.
    Sjovt at se forskellen på årstallet.

    Smuk dag
    Charlotte

    SvarSlet
  7. Vackra speglingar och vilken skillnad det är år från år. Fina stilleben du skapat i trädgården med små vårblommare. Jag har en julros, antagligen foetidus x purpurascens, som är min givna 'vårmätare'. I år har den blommat flera veckor tidigare :)

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen