Sider,

torsdag den 16. august 2018

Min grønne have...

De store regnmængder har virkelig fået græsset til at gro også de steder hvor man næsten kunne tvivle på at det ville komme igen. Regnen og den hårde blæst har været hård ved blomsterne, så haven fremstår ret grøn i disse dage. Det er nu også dejligt at kunne nyde den friske grønne farve ovenpå havens brune og visne look.



 Det er kun enkelte steder at græsset endnu ikke er piblet frem. 



Sommerfuglene er også vendt tilbage, efter de var blæst væk. 



 Igår havde både manden og jeg tidligt fri, så der blev revet æbler sammen og græsset blev slået. Hold nu op hvor det pyntede, nu mangler der bare lidt blomstring i bedene, for at haven atter er på toppen.



Der er ikke mange roser i blomst og jeg har allermest lyst til at gøde dem. De har ikke fået gødning siden maj, men det er vist for sent nu, så jeg må hellere vente til foråret.

Burgundy Ice.




Odyssey.



En enkelt hvid solhat er det eneste der blomstrer i det hvide bed. Men heldigvis står der lidt planter og venter på at komme i jorden, så der igen kan blive lidt at kigge på.



Et grønt bed er nu også fint :)



Den hvide sommerfuglebusk kan også lidt endnu. Jeg klipper de visne blomsterstande væk, for at forlænge blomstringen.



Ingen sommer uden lathyrus og heldigvis har jeg plantet nogle i krukker som har overlevet  tørken.

Earl Gray.



Cathy.



 Jeg bliver helt glad over de få farveklatter jeg finder.



Så er der serveret.



Den hvide hortensia har rejst sig fint, den var ellers næsten afskrevet.



Udenfor er det lummert og det småregner, men det er helt ok. Bare det vil holde lidt tørt i weekenden så jeg kan komme ud og plante lidt farve i mine bede.

Mange hilsner herfra :)


11 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Fine billeder af den grønne have, selvom der ikke er så mange blomster. Bent har slået græs i dag, det går hurtigt med groningen, når først der kommer regn.
    Jeg har heller ikke gødet roserne siden maj, men vi opsamler græsset og lægger det mellem roserne, jeg håber, det kan virke som gødning, selvom det ikke er helt det samme. Hermed er rådet givet videre :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder af en frodig have.
    Så smuk er min plæne ikke. Den har kun ganske få grønne pletter.
    Tror børnene har slidt det væk i tørken.......
    Mine latyrus holder ikke længere ej heller sommerfuglebusken.
    Men så har jeg en del roser at kigge på.

    Dejlig weekend
    Charlotte

    SvarSlet
  3. Tänk så mycket lite regn kan göra :) Gröna fina gräsmattor och pigga växter. Roligt att se att det blivit så fint igen.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
  4. Hej Heidi!
    Ser fint ut, det gröna är också skönt. Gräset har inte behövt klippas många gånger i sommar, men nu tror jag det är dags hos oss. Finns lite kala fläckar, men det tar sig. Dina rosor är så vackra.
    Ha en fin helg /Marika

    SvarSlet
  5. Her på Sydsjælland har vi ikke fået så megen regn - endnu - så vi venter stadig på det store grønne gennembrud. Hvis det kan nås i år. Alligevel må jeg vist ud en tur med græsslåmaskinen og jævne lidt på de grønne klatter. Dejligt for dig at se så meget grønt igen!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  6. I really like your post good blog on site,Thanks for your sharing.

    ดูหนังออนไลน์

    SvarSlet
  7. Grøn er også den gennemgående farve her hos mig. Blomsterne står mere sporadisk rundt omkring.

    SvarSlet
  8. Hagen er da flott når den er mest grønn , det ser skikkelig frodig ut! Men det er jo en del som blomstrer hos deg også. Men alltid hyggelig å plante ut noe som blomstrer på denne tiden.
    Ha en fin dag/Erin

    SvarSlet
  9. Skønne billeder. Ja regnen har skabt balance i have igen. I forhold til her hos os, har du mange ting der blomstre . Solhat er en meget robust staude og dem vil jeg have fat i flere af. Jeg har kun den hvide , men den har gjort det godt her genne den varme periode. Hygge herfra

    SvarSlet
  10. I love your posts and everything looks wonderful. I love your idea thanks for sharing.
    หนังออนไลน์

    SvarSlet
  11. I love the white flower that you took a photo of. The petals are so big and pretty! Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    SvarSlet

Det vil gøre mig glad, hvis du lægger en lille hilsen